گزینه‌های هیجان‌انگیزی که تراکتور برای جانشینی خمز در نظر داشت/ از مجیدی و گل‌محمدی، تا اسکوچیچ و استراماچونی!

گزینه‌های هیجان‌انگیزی که تراکتور برای جانشینی خمز در نظر داشت/ از مجیدی و گل‌محمدی، تا اسکوچیچ و استراماچونی!

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل باشگاه تراکتور درباره روند مذاکره با گزینه‌های مختلف ایرانی و خارجی برای برعهده گرفتن هدایت این تیم، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش فوتبالی، نتایج پاکو خمز در باشگاه تراکتور چیزی نبود که باب میل هواداران پرشور این تیم باشد. گرچه تیم خمز تا لحظه جدایی او در رده چهارم لیگ قرار داشت، اما عوامل مختلفی مانند ناکامی مطلق در برابر تیم‌های مدعی، جا ماندن از کورس قهرمانی، حذف زودهنگام از رقابت‌های آسیایی و...  دست به دست هم داد که پرشورها یکصدا خواهان جدایی سرمربی اسپانیایی باشند. شکست سنگین و عجیب و غریب چهار بر یک مقابل ذوب‌آهن هم تیر خلاص را بر محبوبیت خمز فرود آورد و باعث شد خود این مربی هم به این نتیجه برسد که تبریز دیگر جای او نیست.

پس از جدایی خمز، گمانه‌زنی‌ها برای جانشینی او آغاز شد که شامل چند گزینه ایرانی و خارجی بود. در میان گزینه‌های داخلی مطرح شده، نام یحیی گل‌محمدی، سرمربی سابق پرسپولیس و فرهاد مجیدی، سرمربی سابق استقلال و اتحاد کلبا هم دیده می‌شد که در حال حاضر بدون تیم به سر می‌برند. اما در این میان، نام گزینه‌های خارجی جذابی هم به میان آمد که سابقه مربیگری در ایران را داشته‌اند و کارنامه بسیار خوبی هم دارند؛ یعنی دراگان اسکوچیچ و آندره‌آ استراماچونی.

اینکه مذاکره با مربیان نامبرده در حد شایعه بوده و یا واقعا صحت داشته، پرسش بزرگی در ذهن هواداران تراکتور بود که هوشنگ نصیرزاده امشب به آن‌ها پاسخ داد. مدیرعامل تراکتور که با برنامه شب‌ها فوتبالی گفت‌وگو می‌کرد، ماجرای مذاکره با اسکوچیچ و استراماچونی را رد نکرد؛ اما در ادامه گفت که رقم بالای درخواستی این افراد باعث توقف روند مذاکرات شده است: «با توجه به افزایش نرخ ارزهای خارجی، اعداد و ارقامی که برخی از مربیان اعلام می‌کنند بسیار زیاد است. به طوری که می‌توانم بگویم توسط هیچ باشگاهی در ایران قابل پرداخت نیست. یک صحبت مقدماتی با استراماچونی داشتیم، ولی بلافاصله پرونده این موضوع بسته شد. خبر مذاکره با اسکوچیچ هم صحت داشت، ولی او ارقام بالایی را پیشنهاد داده بود که برای باشگاه امکان‌پذیر نبود.»

مدیرعامل تراکتور درباره روند مذاکره با گل‌محمدی و مجیدی اینطور توضیح داد: «یکی دو تا مربی ایرانی بودند که بدون تیم بودند. مذاکراتی با این دو نفر داشتیم؛ اما بنا به ملاحظاتی، این اتفاق نیفتاد و مذاکران به بن‌بست خورد. لذا تصمیم گرفتیم هر طور شده از مربی خارجی استفاده کنیم. زیرا مربی خارجی دیگر نمی‌رود گوشی خود را چک کند و ببیند چه کسی راجبش چه حرف‌هایی زده است!»

نصیرزاده در ادامه صحبت‌های خود، به صورت مبهمی سرمربی بعدی تراکتور را معرفی کرد و گفت که گزینه مورد نظر، سابقه مربیگری در یکی از تیم‌های ملی اروپایی را در کارنامه دارد: «باید ببینیم هوادار چه فردی را می‌تواند بپذیرد. روی هم رفته، یکی از مربیان ارزشمند اروپایی مد نظر ماست که روی نیمکت یکی از تیم‌های ملی قاره اروپا هم حضور داشته است. با عرض پوزش، فعلا نمی‌توانم نام او را بر زبان بیاورم. با این مربی، به توافقات تقریبا نهایی دست پیدا کردیم و قرار شده ایشان همراه خودش یک دستیار و یک بدنساز به ایران بیاورد.»

او در انتها، در خصوص مدت قرارداد مربی مورد نظر تصریح کرد: «قرار است قرارداد سرمربی جدید به مدت یک‌ونیم فصل باشد. در این مواقع، مربی خلاف شأن و جایگاه خود می‌داند که قرارداد دو ماهه تا پایان لیگ امضا کند. لذا مجبوریم برای 1.5 فصل با او قرارداد ببندیم و غرامت فسخ را در قرارداد او بگنجانیم.»

7474