خشکسالی و سقوط؛ اللهیار 216 روز بدون گل و پاس گل

خشکسالی و سقوط؛ اللهیار 216 روز بدون گل و پاس گل

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از مستعدترین جوانهای فوتبال ایران گرفتار انتخاب‌های اشتباه شده است و روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد.

به گزارش فوتبالی، فصل 2023-2024 برای اللهیار صیادمنش به بدترین شکل در حال پایان یافتن است. مهاجم بااستعداد ایرانی گمان می‌کرد پس از جدا شدن از هال سیتی و پیوستن به وسترلو در لیگ بلژیک وضعیت بهتری پیدا می‌کند اما در بلژیک هم اتفاق مثبتی برای او نیفتاده است.

صیادمنش فصل 2023-2024 را با هال سیتی از روز 14 مرداد 1402 در چمپیونشیپ شروع کرد. اما در 28 بازی هال سیتی در چمپیونشیپ فقط در 6 مسابقه و در مجموع 55 دقیقه برای این تیم بازی کرد. بدون گل و پاس گل و با دریافت دو کارت زرد.

اللهیار در FA CUP فرصت بیشتری برای بازی پیدا کرد. او در دو مسابقه رفت و برگشت مقابل بیرمنگام 150 دقیقه بازی کرد اما باز هم نه گلی زد و نه پاس گلی داد و تیمش هم حذف شد.

صیادمنش بعد از این که متوجه شد در هال سیتی فرصتی برای بازی کردن پیدا نمی‌کند به تیم وسترلو در لیگ بلژیک پیوست. او پیشنهاداتی از هلند و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم داشت اما در نهایت با تیم بلژیکی به توافق رسید.

خیلی‌ها معتقد بودند او با پیوستن به وسترلو مرتکب اشتباه بزرگی شده است. چون سابقه نشان داده که علیرغم حضور پرتعداد فوتبالیست‌های ایرانی در بلژیک، هیچ کدام از آنها در این لیکگ به آنچه که استحقاقش را داشتند نرسیدند.

حالا با گذشته حدود 3 ماه از حضور  صیادمنش در وسترلو به نظر می‌رسد پیش‌بینی‌ها در باره عدم موفقیت او در بلژیک درست از آب درآمده است. او 7 بازی در ژوپیلرلیگ انجام داد و در 390 دقیقه بازی برای وسترلو نه گلی زد و نه پاس گلی داد.

بعد هم که وسترلو به مرحله پلی آف ژوپیلرلیگ رفت و تا اینجا 4 مسابقه در این لیگ برگزار کرده است که دستاورد صیادمنش در 144 دقیقه بازی در این مسابقات صفر گل و صفر پاس گل بوده است.

او در مجموع در این فصل و در دو باشگاه 19 بار به زمین رفته و 739 دقیقه بازی کرده اما همانطور که خواندید هیچ گل و پاس گلی را در کارنامه‌اش در این فصل ثبت نکرده است. وسترلو البته هنوز 10 بازی دیگر در پلی آف ژوپیلرلیگ دارد. 

به این ترتیب اللهیار در فصل 2023-2024 و از 261 روز پیش که برای اولین بار در لیست هال سیتی قرار گرفت تا امروز یک کارنامه بد و ضعیف را بدون گل و پاس گل از خودش به جا گذاشته است.

روزی که او با افتخار از استقلال به فنرباغچه ترکیه پیوست تصور می‌رفت بتواند مثل سردار آزمون که خیلی زود لژیونر شد، تبدیل به یک ستاره شود و به یک مهره موثر در تیم ملی ایران تبدیل شود. اما به نظر می‌رسد انتخاب‌های اشتباه باعث شده یکی از استعدادهای فوتبال ایران از مسیر پیشرفت باز بماند.

1359