مرور اتفاقات جنجالی بین دو استقلال در خوزستان

مرور اتفاقات جنجالی بین دو استقلال در خوزستان

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال خوزستان به دلیل ندادن زمین به باشگاه هم‌استانی خود، مورد هجمه و انتقادات زیادی واقع شده است.

به گزارش فوتبالی، دیروز ماجرای عجیبی در مورد یکی از بازی‌های لیگ یک اتفاق افتاد که با جنجال و حواشی بسیاری همراه شد. در چارچوب هفته 28 لیگ یک، استقلال ملاثانی باید در خوزستان از فجرسپاسی میزبانی می‌کرد، اما از آنجایی که آبی‌ها در حال حاضر ورزشگاه مناسبی در اختیار ندارند، از ابتدای فصل بازی‌های خانگی آن‌ها در زمین ثالثی برگزار شده است.

ورزشگاهی که از روز شروع لیگ در اختیار استقلال ملاثانی قرار گرفته، ورزشگاه غدیر شهر اهواز بوده که زمین خانگی باشگاه لیگ برتری استقلال خوزستان محسوب می‌شود.

در همین راستا، دو تیم استقلال ملاثانی و فجرسپاسی سر ساعت مورد نظر برای برگزاری بازی به ورزشگاه غدیر می‌روند اما در اتفاقی عجیب و غریب، مسئولان استقلال خوزستان از ورود آن‌ها به داخل ورزشگاه ممانعت می‌کنند و نتیجه این می‌شود که اعضای دو تیم، حدود دو ساعت پشت در استادیوم منتظر می‌مانند. در نهایت هم پس از کش و قوس فراوان، مسئولان دو تیم صورتجلسه تنظیم می‌کنند و به لغو بازی مربوطه رای می‌دهند.

این ماجرا از روز گذشته با انتقاد شدید چند تیم‌ لیگ یکی و خصوصا رقبای فجرسپاسی رو به رو شده و آن‌ها معتقدند در صورت عدم تکرار این بازی، فیرپلی لیگ و قوانین بازی عادلانه زیر سوال خواهد رفت و فجر بدون برگزاری مسابقه، برنده اعلام خواهد شد.

یکی از تیم‌های دسته اولی که در رقابت تنگاتنگی با فجرسپاسی برای صعود به لیگ برتر قرار دارد، نفت مسجدسلیمان است. هدایت این تیم در حال حاضر برعهده ابراهیم اشکش است.

او توانسته با کسب 54 امتیاز، تیمش را تا رده چهارم جدول بالا ببرد و فجرسپاسی را تنها با اختلاف یک امتیاز، بالای سر خود می‌بیند.

لغو بازی استقلال ملاثانی - فجرسپاسی با واکنش شدید اشکش رو به رو شد و او در صحبت‌های دیروز خود، شدیدا بر مسئولان استقلال خوزستان و به ویژه سیروس پورموسوی تاخت و او را مقصر اصلی این اتفاق قلمداد کرد. بخشی از صحبت‌های تند اشکش را در ادامه می‌خوانید: «برای فوتبال استان خوزستان تاسف می‌خورم...ورزشگاه استقلال ملاثانی 4 سال است که تکمیل نشده...در اهواز یک زمین به آنها ندادند...آقای پورموسوی، مدیریت بهانه است...اگر ملاثانی نبود به لیگ برتر صعود نمی‌کردی...این راه شما بیراهه است...آمدی کار دیگران را به نام خودت گرفتی و در لیگ برتر سکاندار شدی و نتایج فجیعی گرفتی!»

حمله شدید اشکش به پورموسوی به همینجا ختم نشد و او در ادامه مدعی شد یک نفر دارد برای کل استان خوزستان تصمیم می‌گیرد: «امروز تو با من و مسجدسلیمان دشمنی نکردی بلکه با کل فوتبال استان دشمنی کردی. انشالله خودت جوابگو خواهی بود. اگر امسال قرار بود ۳ تیم به لیگ یک سقوط کند، هر سه تیم خوزستانی بودند. چرا می‌خواهی با نفت مسجدسلیمان دشمنی کنی؟ تو باید حمایت کنی تا یک تیم از این استان جایگزین شود تا به نشاط مردم ضربه نخورد. چه تفکری بود که اجازه ندادند این بازی برگزار شود؟ مدیریت کلان باید رسیدگی کند و این بازی تعویق بیفتد چون الان فیرپلی لیگ خراب می‌شود. این یک نقشه بود! یک سرمربی دارد برای کل استان نقش می‌گیرد. من می‌خواهم مسئولان محترم موشکافی کنند و ببینند علت بازی نکردن امروز چه بوده است.»

امروز امیدعلی نجفی، مدیرعامل استقلال خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم به این اتفاق جنجالی واکنش نشان داد و گفت: «این ورزشگاه در اختیار گروه ملی فولاد و باشگاه استقلال خوزستان است. از مدت‌ها قبل نامه زده بودیم که نه فقط برای استقلال ملاثانی، بلکه به هیچ تیمی زمین نمی‌دهیم.»

نجفی با بیان اینکه باشگاه‌های دیگری با زمین و امکانات بهتر در استان خوزستان وجود دارند، صحبتهایش را اینگونه ادامه داد: «با وجود اینکه خودمان زمین دیگری برای تمرین نداریم و سازمان لیگ و سرمربیان نسبت به کیفیت چمن ورزشگاه غدیر معترض هستند، این زمین را هشت بار به استقلال ملاثانی دادیم. ما مسئولیت اجتماعی خودمان را انجام داده‌ایم.»

از سوی دیگر، کاظم طالقانی، رییس هیات فوتبال استان خوزستان در مصاحبه‌ای با همین خبرگزاری، از عملکرد مدیران استقلال خوزستان انتقاد کرده و تاکید داشته که به آن‌ها گفته بوده اجازه برگزاری بازی در زمین خودشان را به استقلال ملاثانی بدهند: « به مسئولان این باشگاه گفتم شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنید که بازی برگزار شود و اگر طلبی دارید، آن را بعداً پیگیری کنید. به آنها گفتم فقط استقلال خوزستان متعلق به خوزستان نیست و تیم‌های دیگری چون استقلال ملاثانی و نفت مسجدسلیمان را در خوزستان داریم. این اتفاق برای استان خوزستان خوب نیست که امکانات خودمان را در اختیار سایر تیم‌های استان قرار ندهیم.»

7474