اینتر فاتح اسکودتو و دربی دلامادولینا

اینتر فاتح اسکودتو و دربی دلامادولینا

پایگاه خبری فوتبالی- در جریان دیدار هفته‌ی سی‌وسوم سری آ ایتالیا، دربی میلان بین دو تیم آث‌ میلان و اینتر برگزار شد در نهایت بازی با نتیجه دو بر یک به سود افعی‌ها به پایان رسید تا آنها در فاصله ۵ هفته مانده تا پایان رقابت‌های سری آ بیستمین قهرمانی خود را با چاشنی برد در دربی جشن بگیرند.

به گزارش فوتبالی، در حساس‌ترین بازی هفته‌ی سی‌وسوم سری آ ایتالیا دو تیم همشهری میلان و اینتر به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت اینتر با دو گل فرانچسکو آچربی و مارکوس تورام در مقابل تک گل فیکایو توموری توانست رقیب همشهری خود را دو بر یک مغلوب کند. با پیروزی در دربی، قهرمانی نراتزوری در این فصل سری آ قطعی شد و در فاصله پنج هفته مانده تا پایان قهرمانی خود را جشن گرفتند‌. این پیروزی ششمین برد متوالی اینتر مقابل میلان بود.

بازی از ابتدا پر موقعیت و جذاب آغاز شد. هر دو تیم در دقایق اولیه بازی حملات نصفه و نیمه روی دروازه‌ها ایجاد کردند تا در دقیقه ۱۸ روی ارسال بنجامین پاوارد، فرانچسکو آچربی با ضربه سر توانست گل اول نراتزوری را به ثمر برساند. میلان برای زدن گل مساوی تلاش زیادی کرد و حتی روی ضربه کاپیتان کالابریا می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند اما یان سومر سنگربان آماده‌ی این روزهای اینتر با عکس العملی فوق العاده مانع از گلزنی روسونری شد.

در پایان نیمه اول هر دو تیم ۸ شوت به سمت دروازه‌ها زده بودند. مالکیت توپ نیز ۵۳٪ به ۴۷٪ به سود میلان بود.

نیمه دوم بر خلاف انتظار پیولی شروع شد و مارکوس تورام در دقیقه ۴۹ با شوتی زمینی دروازه مایک مانیان را باز کرد تا اینتر با دو گل پیش بیفتد. سه دقیقه بعد در دقیقه ۵۲ پیولی دست به تعویض زد و الیویه ژیرو به جای تیجانی ریندرز وارد زمین شد تا میلان ترکیب خود را هجومی کند. پس از گل دوم اینتر سعی در مدیریت بازی داشت اما مقاومت آنها در دقیقه ۸۰ در هم شکست و فیکایو توموری روی توپ برگشتی از ضربه‌ی سر اولیویه ژیرو توانست دروازه اینتر را باز کند و اختلاف را به حداقل برساند.

در دقایق پایانی بازی بین تئو هرناندز و دنزل دامفریز درگیری پیش آمد و باعث اخراج‌ شدن هر دو بازیکن شد. تنها چند دقیقه بعد هم دیویده کالابریا کاپیتان میلان اخراج شد تا میلان ۹ نفره شود. میلان پس از گل اول برای به تساوی کشاندن بازی تلاش کرد اما ناتوان بودند تا هفته‌ی تلخ میلانی‌ها پس از حذف از لیگ اروپا با باخت در دربی تلخ‌تر هم بشود.

اینتر با این‌ پیروزی توانست با ۸۶ امتیاز قهرمانی سری آ را برای بیستمین بار بدست آورد. افعی‌ها با این قهرمانی از فصل بعد دو ستاره بالای لوگوی خود خواهند داشت.

۱۴۲۸