آیا بالاخره بارسلونا به شرایط پایدار اقتصادی برمی‌گردد؟

آیا بالاخره بارسلونا به شرایط پایدار اقتصادی برمی‌گردد؟

پایگاه خبری فوتبالی- بارسلونا چند سالی است که در مشکلات مالی زیادی گرفتار شده است و مدیران این باشگاه تمام تلاش خود را می‌کنند تا وضعیت اقتصادی باشگاه را به شرایط قبلی برگردانند.

به گزارش فوتبالی، پاندمی ویروس کرونا، باعث شد باشگاه‌هایی که بر روی حمایت هواداران خود تکیه کرده بودند، از نظر اقتصادی آسیبی جدی ببینند. حتی رئال مادرید نیز تا چند پنجره نقل و انتقالاتی پس از پایان ویروس کرونا هم نتوانست خرید خاصی انجام دهد. باشگاه بارسلونا نیز از این قائده مستثنی نبود، آن‌ها بدهی‌های زیادی داشتند و شیوع ویروس کرونا نیز باعث شد تا آن‌ها در بدهی‌های کلان خود غرق شوند.

خوان لاپورتا پس از ورود خود وعده داد شرایط باشگاه را دوباره به وضعیت پایدار برمی‌گرداند. او با فروش اموال و سرمایه‌های باشگاه توانست در یک پنجره نقل و انتقالاتی فعالیت خوبی داشته باشد، اما حالا دوباره به نظر می‌رسد که وضعیت این باشگاه چندان مساعد نیست و لاپورتا نتوانسته به وعده‌های خود رنگ واقعیت ببخشد.

به نقل از نشریه راک وان، تباس چند روز جلسه‌ای با مدیران باشگاه بارسلونا برگزار کرد. رییس لالیگا به کاتالان‌ها اعلام کرد که خوشبین است این باشگاه بتواند در تابستان امسال به شرایط ایده‌آل بازگردد.
 
بارسلونا به دریافت بدهی خود از شرکت آلمانی لیبرو نزدیک شده است. این شرکت آلمانی یکی از سرمایه‌های باشگاه اسپانیایی را خریداری کرد، اما هنوز 40 میلیون یورو به بارسا نداده است.برای بازگشت به شرایطی که بارسلونا بتواند در تابستان امسال خریدی انجام دهد، باید باید این 40 میلیون یورو به حساب باشگاه واریز شود.

مدیران باشگاه بارسلونا امیدوارند که تا نقل و انتقالات تابستانی بتوانند این مبلغ را دریافت کنند. همچنین گفتنی است که سهام باقی‌مانده بارسا استودیو 60 میلیون یورو می‌ارزد که مدیران بارسلونا به دنبال یک سرمایه‌گذار برای آن هستند.

1428