آلومینیوم برای پرسپولیس با همه فرق دارد؛ گربه‌سیاه اینجاست

آلومینیوم برای پرسپولیس با همه فرق دارد؛ گربه‌سیاه اینجاست

پایگاه خبری فوتبالی-  مهمان تازه‌وارد لیگ برتر در ابتدای بیستمین دوره، آلومینیوم اراک بود. تیمی که هنوز هم در لیگ برتر حضور دارد و در دسته آسانسوری‌ها قرار نمی‌گیرد.

به گزارش فوتبالیف آنها یک خصوصیت ویژه در تمام این دوران لیگ برتری بودن، داشته‌اند که هیچ تیم دیگری حتی مدعیان قهرمانی ندارند: گربه‌سیاه پرسپولیس. و حالا تیم اوسمار باید در جام حذفی به مصاف همین رقیب در اراک برود؛ زمینی که قرمزها در این چند سال اخیر، بیشتر از همیشه در آن به مشکل خورده‌اند و تنها خروج بدون امتیاز سرمربی برزیلی هم در این زمین رقم خورده است. 

مجموع درصد باخت‌های پرسپولیس در 4 فصل اخیر برابر سپاهان، تراکتور، استقلال، ذوب‌آهن و گل‌گهر برابر است با شکست‌های آنها برابر آلومینیوم.

* آلومینیوم: 44.5 درصد باخت

از ابتدای حضور آلومینیوم در لیگ برتر تا به حال، پرسپولیس 9 بار برابر آنها قرار گرفته شامل 8 بازی در لیگ برتر و یک بازی در جام حذفی. در این بازیها، 4 برد به نام پرسپولیس ثبت شده: هر فصل یک برد. یک رویارویی، مساوی شده: بازی برگشت فصل قبل. و آلومینیوم 4 بار موفق به شکست دادن قرمزها شده است: نیمه‌نهایی جام حذفی، بازی برگشت لیگ 20 (تنها شکست فصل پرسپولیس)، بازی برگشت این فصل (تنها شکست اوسمار روی نیمکت پرسپولیس) و لیگ 21. این یعنی پرسپولیس در 44.5 درصد بازیهاش برابر آلومینیوم، شکست خورده است.

* سپاهان: 37.5 درصد باخت

از ابتدای لیگ بیستم تا به حال، پرسپولیس و سپاهان 8 بار به مصاف هم رفته‌اند شامل 7 بازی در لیگ برتر و یک بازی در جام حذفی. در این بازیها، پرسپولیس 2 بار برنده شده (جام حذفی و رفت لیگ 21)، 3 بازی مساوی شده (رفت و برگشت لیگ 20 و برگشت لیگ 22) و 3 بار هم باخته (برگشت لیگ 21، رفت لیگ 22 و رفت این فصل) است. این یعنی پرسپولیس در 37.5 درصد رویارویی‌هایش با سپاهان، زمین را دست خالی ترک کرده است.

* تراکتور: 11 درصد باخت

 پرسپولیس و تراکتور از ابتدای حضور آلومینیوم در تاریخ لیگ برتر، 9 بار به مصاف هم رفته‌اند: 8 بازی در لیگ برتر و یک رویارویی در سوپرجام. 

هیچکدام از این بازیها، مساوی نشده است و پرسپولیس 8 برد (رفت و برگشت لیگ‌های 20، 21، 23، برگشت لیگ قبل و سوپرجام) و یک باخت (رفت لیگ 22) دارد. این آمار، درصد باخت پرسپولیس برابر تراکتور را تنها 11 درصد ثبت می‌کند. 

* استقلال: بدون باخت

هیچ باختی برای پرسپولیس در 10 رویارویی آخر برابر استقلال ثبت نشده است. آنها 3 بار برنده دربی شده‌اند (برگشت لیگ‌های 20 و 21 و فینال جام حذفی فصل قبل) و 7 بازی دیگر، مساوی (رفت و برگشت لیگ‌های 21 و 23، رفت لیگ‌های 20 و 22 و نیمه‌نهایی جام حذفی (برد در ضربات پنالتی، مساوی ثبت می‌شود)) شد.

* ذوب‌آهن: بدون باخت

9 رویارویی بدون باخت برابر ذوب‌آهن برای پرسپولیس از ابتدای لیگ بیستم تا به حال. قصه رویارویی‌های لیگ برتری دو تیم در این 4 فصل، یکسان بوده است: یک برد و یک مساوی برای پرسپولیس در هرکدام از لیگ‌های 20، 21، 22 و 23. تنها مصاف دو تیم در جام حذفی هم به سود پرسپولیس تمام شده است.

* گل‌گهر: بدون باخت

قصه گل‌گهر برابر پرسپولیس هم کپی برابر اصل داستان استقلال و ذوب‌آهن است: بدون برد در 9 رویارویی آخر. در این بازیها، دو بازی رفت و برگشت لیگ 21 با تقسیم امتیاز تمام شده و پرسپولیس در 7 بازی دیگر شامل رفت و برگشت لیگ‌های 20، 22 و 23 به علاوه نیمه‌نهایی جام حذفی فصل قبل، برنده شده است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی