احتمال محرومیت تیم های لالیگایی از رقابت های اروپایی به دلیل دخالت های سیاسی

احتمال محرومیت تیم های لالیگایی از رقابت های اروپایی به دلیل دخالت های سیاسی

پایگاه خبری فوتبالی- تحقیقات جدید از فساد مالی در لالیگا ممکن است تیم های اسپانیایی را با چالشی جدید روبرو کند.

به گزارش فوتبالی، مطابق خبر نشریه اکیپ فرانسه امکان حذف تیم‌های اسپانیایی از رقابتهای اروپایی در فصل آینده وجود دارد. فدراسیون فوتبال اسپانیا که از چندی پیش مورد هدف تحقیقات به دلیل احتمال فساد مالی قرار گرفته اکنون طی پرونده‌ای ویژه به بخش بازرسی دولت نیز ارجاع داده شده است. در صورت اثبات دخالت‌های سیاسی و فساد مالی امکان حذف تیم ملی اسپانیا و باشگاه‌ های لالیگایی از رقابت‌های اروپایی وجود دارد  و در این مورد فیفا و یوفا با دقت اوضاع را زیر نظر دارند.

چندی پیش فدراسیون فوتبال اسپانیا در اعتراض به ادامه دخالت های دولت این کشور در فوتبال اسپانیا و مسائل مربوط به مالیات بازیکنان در فوتبال و البته از همه مهم تر حق پخش تلویزیونی و تبلیغات دور زمین مسابقات لالیگا فوتبال این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

یکی از مشکلات بزرگ فدراسیون فوتبال اسپانیا، عدم رسیدن حق پخش تلویزیونی به تیم های کم نام و نشان تر و آماتور این کشور است. همین مسئله باعث شده تا تیم های کوچکتر به دولت اسپانیا و سازمان لالیگا اعتراض کنند و به این معتقد باشند که مسائل و درآمدهای مالی فقط مربوط به تیم های بزرگ و متمول فوتبال این کشور است.

اما فیفا و یوفا که به شدت به دخالت های سیاسی در دنیای فوتبال حساس هستند تحقیقات خود را در این مورد آغاز کنند و تاکنون این بررسی با دقت ادامه داشته است.

۱۰۰۹