پاسخ به یک سوال مهم؛ وزارت ورزش در امور سرخابی‌ها دخالت خواهد کرد؟

پاسخ به یک سوال مهم؛ وزارت ورزش در امور سرخابی‌ها دخالت خواهد کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی - مشاور وزیر ورزش و جوانان، درباره احتمال دخالت وزارت ورزش در امور استقلال و پرسپولیس توضیح داده است.

به گزارش فوتبالی، پس از واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، این پرسش وجود دارد که آیا باز هم وزارت ورزش و جوانان در امور کلان این دو باشگاه دخالت خواهد کرد و اگر پاسخ مثبت است، این دخالت تا چه میزان خواهد بود؟ سوالی که علی رغبتی مشاور وزیر ورزش به آن پاسخ داده است.

رغبتی ابتدای کار با اشاره به قوانین کلی و اختیارات وزارتخانه می‌گوید که تمامی باشگاه‌ها باید پروانه فعالیت خود را هر چند سال یکبار توسط وزارت ورزش و یا اداره کل ورزش و جوانان استان خود تمدید کنند و این موضوع برای استقلال و پرسپولیس هم جاری بوده و باز هم همانند گذشته ادامه خواهد داشت.

مشاور وزیر همچنین در صحبت‌های خود به بحث فیرپلی مالی هم پرداخت و مدعی شد که با تصویب این قانون، وزارتخانه به عنوان متولی ورزش باید به آن هم نظارت کند که البته این موضوع باز هم منحصر به دو تیم استقلال و پرسپولیس نیست و برای تمامی فوتبال ایران جاری و ساری است.

اما شاید قسمت مهم صحبت‌های رغبتی جایی بود که وی عنوان داشت در تعیین هیات مدیره دو باشگاه دخالتی نخواهند داشت و انتخاب افراد با نظر مالکان جدید خواهد بود ولی با این وجود قوانینی برای انتخاب‌ها وجود دارد و مالکان جدید طبق پروتکل و قوانین می‌توانند نفرات را با نظر خود انتخاب کنند.

این مقام مسئول در وزارت ورزش به این نکته هم اشاره کرد پیشنهاد آن‌ها حمایت از هیات مدیره کنونی تا پایان فصل است و البته وزارت ورزش آمادگی مشورت را هم دارد ولی در انتخاب مدیران دخالتی نخواهد داشت.

1997