پرسپولیس و سپاهان در اردیبهشت؛ کفه سنگین، زرد است

پرسپولیس و سپاهان در اردیبهشت؛ کفه سنگین، زرد است

پایگاه خبری فوتبالی- رویارویی هفته بیست و پنجم پرسپولیس و سپاهان، دهمین مصاف این دو تیم در اردیبهشت ماه است. 

به گزارش فوتبالی، در 9 مرتبه قبلی، سپاهان 3 بار برنده شده و پرسپولیس تنها یک برد دارد که آنهم مربوط است به پیروزی رویایی هفته پایانی لیگ هفتم. 5 تقابل دو تیم در دومین ماه سال، مساوی شده که 4 مرتبه‌اش در 5 رویارویی اخیر بوده است.

* برگشت لیگ دوم: مساوی

قهرمانی سپاهان قطعی بود که آنها در هفته بیست و سوم برابر پرسپولیس در ورزشگاه تختی قرار گرفتند: 29 اردیبهشت 1382. مهمان با گل دقیقه 62 فرشباف جلو افتاد ولی علی انصاریان دقیقه 82 بازی را به تساوی کشید.

* برگشت لیگ چهارم: سپاهان

این برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر بود که سرمربی هر دو تیم، خارجی بودند: راینر سوبل و استانکو. پرسپولیس در خانه با گل جواد کاظمیان در دقیقه 17 جلو افتاد. بازی با همین نتیجه تا 15 دقیقه پایانی ادامه داشت که سپاهان با بریس رسول خطیبی در دقایق 76 و 2+90 کامبک زد.

* برگشت لیگ پنجم: سپاهان

بازی آخر فصل هر دو تیم که پایان دوران آری هان در پرسپولیس و ادسون تاوارس در سپاهان هم بود. سپاهان در نقش جهان، تیم برتر زمین بود و با گلهای رسول خطیبی و جابا موجیری برنده شد. آنها در دقیقه آخر، یک پنالتی را هم با ضربه چیپ خطیبی از دست دادند که محمدی، مهارش کرد.

* برگشت لیگ هفتم: پرسپولیس

فینال لیگ هفتم به میزبانی پرسپولیس در آزادی. سپاهان با مساوی، قهرمان می‌شد ولی پرسپولیس نیاز به برد داشت. گل دقیقه 16 محسن خلیلی با گل دقیقه 29 احسان حاج‌صفی جواب داده شد و همه چیز آماده برگزاری جشن قهرمانی مهمان بود که دقیقه 7+90 و ضربه سر سپهر حیدری، سرنوشت را 180 درجه تغییر داد و تاج را بر سر پرسپولیسِ قطبی گذاشت.

* برگشت لیگ نهم: مساوی

سپاهانِ قلعه‌نویی تقریبا قهرمان و بعید بود تیمی رقیبش شود. آنها برای از بین بردن احتمالات روی کاغذ، برابر پرسپولیس در تهران قرار گرفتند و با گرفتن یک امتیاز، کار را تمام کردند. هادی نوروزی دقیقه 47 برای میزبان گل زد ولی گل مهدی کریمیان در دقیقه 77 بازی را مساوی و سپاهان را قهرمان کرد.

* برگشت لیگ دهم: مساوی

یکی از آن رویارویی‌های کسل‌کننده تاریخ دو تیم. 25 اردیبهشت 1390 بود که سپاهان در اصفهان از پرسپولیس میزبانی کرد و بازی بدون گل تمام شد. قهرمانی سپاهان قبل از این بازی قطعی شده بود و دو تیم یک هفته مانده به پایان، حال و حوصله فوتبال نداشتند.

* برگشت لیگ هجدهم: مساوی

آخرین حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت پرسپولیس برابر سپاهان در لیگ برتر. 80 هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی آمدند و بدون دیدن گل به خانه‌های‌شان برگشتند.

* برگشت لیگ بیستم: مساوی

پرسپولیس پیش از دربی به اصفهان رفت و برابر سپاهان قرار گرفت. تیم گل‌محمدی با گل دقیقه 55 عیسی آل کثیر جلو افتاد ولی درنهایت بازی با گل دقیقه 87 محمد محبی، مساوی شد تا دومین رویارویی گل‌محمدی و نویدکیا هم بدون برنده باشد.

* برگشت لیگ 21: سپاهان

آخرین قسمت از سریال 4 قسمتی رویارویی گل‌محمدی و نویدکیا که برنده‌اش، استقلال بود چون با نتیجه‌ای که ثبت شد، قهرمانی تیم مجیدی قطعی شد. دیدار به دلایل انضباطی به سیرجان منتقل شده بود. سپاهان با گلهای محمد نژادمهدی و سجاد شهباززاده جلو افتاد و گل دقیقه 82 علی نعمتی فقط فاصله را کم کرد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی