درباره درخشش باقر محمدی؛ دروازه‌بانی که در 3 پست بازی کرد!

درباره درخشش باقر محمدی؛ دروازه‌بانی که در 3 پست بازی کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- باقر محمدی در فینال جام ملت‌های آسیا گل زد و به عنوان بهترین دروازه‌بان جام انتخاب شد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی 4 بر یک در مقابل میزبان و طرفداران پرتعدادش در سالن بانکوک آرنا، برای سیزدهمین بار قهرمان جام ملت‌های آسیا در تایلند شد. تیم ملی البته پیشتر با رسیدن به مرحله نیمه نهایی جواز صعود به جام جهانی 2024 ازبکستان را هم به دست آورده بود.

تیم ملی ایران در بازی فینال برتری قابل توجهی در مقابل میزبان داشت و با 3 تفاضل گل به برتری رسید. اما تایلندی‌ها هم به جز گلی که زدند چند بار فرصت داشتند دروازه تیم ملی ایران را باز هم باز کنند. با این وجود حضور یک دروازه‌بان آماده و جسور به نام باقر محمدی در دروازه تیم ملی ایران این فرصت را به تایلندی‌ها نداد.

باقر در این بازی در 3 نقش متفاوت برای تیم ملی بازی کرد. او وظیفه اصلی خودش را به عنوان دروازه‌بان به بهترین شکل ممکن انجام داد. بارها و بارها ضربات خطرناک بازیکنان تایلند را مهار یا دفع کرد. او یک بار با «دبل سیو» یا دو واکنش متوالی دروازه تیم ملی را نجات داد و در اواخر مسابقه هم یک شوت بازیکنان تایلند را با صورتش دفع کرد!

نقش دومی که محمدی در این بازی ایفا کرد این بود که در لحظاتی از مسابقه به عنوان بازیکن «عقب‌گیر» بازی کرد. این اتفاق در مواقعی رخ می‌داد که تایلندی‌ها می‌خواستند با ارسال توپ‌های بلند پشت مدافعان ایران، موقعیت گل ایجاد کنند. اما باقر با خروج‌های خوب خودش این فرصت را به تایلندی‌ها نمی‌‌‌داد.

دروازه‌بان تیم ملی در نهایت یک اتفاق شگفت‌انگیز را رقم زد و در حالی که 5 دقیقه و 30 ثانیه تا پایان مسابقه مانده بود بعد از این که پاس عرضی بازیکن تایلند را در اختیار گرفت با یک شوت از محوطه جریمه خودی دروازه تایلند را برای چهارمین بار باز کرد! این اتفاق در حالی رخ داد که تایلندی‌ها دروازه‌بان نداشتند و مشغول بازی با سیستم پاورپلی بودند.

گل آخر تیم ملی در بازی فینال که توسط باقر محمدی زده شد اولین گل ملی این دروازه‌بان هم بود. در پایان مسابقات هم و در مراسم اهدای جوایز، باقر محمدی به عنوان بهترین دروازه‌بان تورنمنت انتخاب شد. با این اتفاق، جام ملت‌های آسیا به رویایی‌ترین شکل ممکن برای دروازه‌بان تیم ملی ایران تمام شد.

1359