بیستمین رویارویی تمام ایرانی تراکتور و استقلال؛ مطهری برابر نکونام به نیابت از گل‌محمدی

بیستمین رویارویی تمام ایرانی تراکتور و استقلال؛ مطهری برابر نکونام به نیابت از گل‌محمدی

پایگاه خبری فوتبالی- تراکتور و استقلال، این هفته سی و دومین رویارویی‌شان در تاریخ لیگ برتر را برگزار می‌کنند. دیداری که بعد از حدود دو سال، با نیمکت‌های صد درصد داخلی انجام می‌شود. 

به گزارش فوتبالی، این برای بیستمین بار است که سرمربی هر دو تیم، ایرانی است: جواد نکونام برای استقلال و حمید مطهری روی نیمکت تراکتور.

در 19 رویارویی تمام داخلی قبلی تراکتور و استقلال، کفه ترازو به نفع آبی‌ها سنگینی می‌کند که 7 بار برنده شده‌اند. تراکتور صاحب 5 برد است و 7 مصاف هم بدون برنده و با ثبت تساوی، تمام شده است. 7 برد استقلال توسط این مربیان رقم خورده: 2 بار پورحیدری، 2 بار مجیدی و یک برد برای مظلومی، منصوریان و فکری. 5 برد تراکتور هم در زمان حضور این سرمربیان بوده: 4 بار قلعه‌نویی و یک بار کمالوند.

آخرین مرتبه‌ای که تراکتور با یک سرمربی ایرانی موفق به شکست دادن استقلال و مربی داخلی‌اش شد، بازی برگشت لیگ 16 بود که تک گل بازی را محمد ابراهیمی در دقیقه 87 وارد دروازه رحمتی کرد. در 5 رویارویی بعدیِ صد درصد داخلی، استقلال نباخته و 4 برد و یک مساوی دارد.

استقلالِ داخلی هر 3 مصاف آخر با تراکتورِ داخلی را برده ولی هرگز در رویارویی‌های اینچنینی دو تیم، 4 برد پیاپی برای یک طرف ثبت نشده است. مرتبه قبلی مربوط به تراکتور بود که 3 تقابل پیاپی را برد ولی در چهارمی، شکست خورد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی