انتقاد از اوسمار پس از یک هفته؛ نباید به «فوتبال برتر» می‌رفتی!

انتقاد از اوسمار پس از یک هفته؛ نباید به «فوتبال برتر» می‌رفتی!

پایگاه خبری فوتبالی- دوشنبه شب هفته گذشته بود که اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس به استودیوی برنامه فوتبال برتر رفت تا به صورت حضوری مهمان محمد حسین میثاقی باشد و به سوالات او و مخاطبان برنامه‌اش جواب بدهد. دلیل حضور او در این برنامه، نتایج خوبی بود که در دو ماه اخیر با پرسپولیس گرفته است.

به گزارش فوتبالی، اوسمار در این برنامه به سوالاتی که میثاقی پرسید پاسخ داد و سعی کرد چهره‌ای مثبت از خودش نشان بدهد. او تا جایی که امکان داشت در جواب‌هایش از حاشیه رفتن و ایجاد تنش خودداری کرد. تا جایی که حضور او در این برنامه بازخوردهای مثبتی پیدا کرد و خیلی از اهالی فوتبال از سرمربی پرسپولیس به عنوان یک مربی حرفه‌ای، خوش‌زبان و خوش‌اخلاق یاد کردند.

اما حالا که یک هفته از آن برنامه گذشته است برآیند نظرات درباره حضور سرمربی پرسپولیس در فوتبال برتر تغییر کرده و باعث انتقاداتی از او و باشگاه پرسپولیس شده است. البته در بین انتقادها یک نظریه خرافه هم هست. دقیقا شبیه به آنچه که درباره برنامه نود گفته می‌شد.

در سا‌ل‌هایی که برنامه نود روی آنتن می‌رفت چند بار پیش آمد که مهمانان عادل فردوسی‌پور بعد از حضور در این برنامه یا دچار افت شدید شدند یا با یک مصدومیت شدید مثلا پارگی رباط صلیبی مواجه شدند. توالی این اتفاقات باعث شده بود این تصور به وجود بیاید که حضور در این برنامه برای مهمانانش شگون ندارد!

حالا این اتفاق برای اوسمار ویرا و پرسپولیس هم رخ داده است. اوسمار دوشنبه شب هفته گذشته و بعد از چند نتیجه خوب با تیمش به برنامه فوتبال برتر رفت. اما 4 روز بعد از این اتفاق، تیم او در یکی بازی نه چندان خوب و پس تساوی 4 بر 4 با آلومینیوم، در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شد و از جام حذفی کنار رفت! برخی از هواداران پرسپولیس می‌گویند این شکست تلخ نتیجه حضور اوسمار در برنامه فوتبال برتر است.  این تصورات البته کاملا خرافی است و هیچ سند و مدرکی برای درستی و صحت آن وجود ندارد. 

اما به جز این مورد، دو اتفاق دیگر هم بعد از حضور اوسمار در برنامه فوتبال برتر افتاده است که ظاهرا باعث ایجاد حاشیه‌هایی شده است. مورد اول مربوط به بازیکنان مورد علاقه اوسمار در سایر تیم‌ها بود. او ابتدا تمایل نداشت از بازیکنی نام ببرد اما در نهایت از رضا اسدی، شهریار مغانلو و رامین رضاییان از سپاهان و مهدی قایدی بازیکن فعلی اتحاد کلبا و بازیکن سابق استقلال نام برد.

همین مساله باعث شد از این نفرات به عنوان لیست غیر رسمی اوسمار برای فصل آینده نام برده شود! طبیعی هم هست که بازیکنانی که در پرسپولیس در پست نفرات مورد علاقه اوسمار بازی می‌کنند دچار تصوراتی شوند. مثلا این که ممکن است در تیمِ فصلِ آینده جایی نداشته باشند.

مورد دوم درباره مساله تمدید قرارداد او با باشگاه پرسپولیس است. اوسمار در برنامه فوتبال برتر در این باره گفت: «باشگاه دوست دارد من بمانم و من هم احساس خیلی خوبی در تیم به عنوان سرمربی دارم و از جو ورزشگاه و فوتبال ایران بسیار راضی‌ام اما این اتفاق نیازمند طی شدن یک پروسه‌ای است که باید طی شود. ما پروسه صحبت کردن را شروع کرده‌ایم اما فقط بحث تمدید قرارداد مطرح نیست و باید درباره بازیکنان هم صحبت کنیم اما الان پروسه تغییر مالکیت باشگاه وجود دارد و این خیلی چیزها را درگیر می‌کند.»

اوسمار این حرف‌ها را زمانی زد که هنوز بازی پرسپولیس و آلومینیوم برگزار نشده بود و پرسپولیس از جام حذفی کنار نرفته بود. از قبل صحبت‌هایی مطرح شده بود درباره این که تمدید قرارداد اوسمار با پرسپولیس تا حد زیادی به نتیجه دو بازی با آلومینیوم و سپاهان وابسته است. اما پرسپولیس چند روز بعد به آلومینیوم باخت و حالا هم باید با سپاهان بازی کند. همین حالا باخت به آلومینیوم باعث تردیدهایی شده است و خیلی‌ها منتظر بازی با سپاهان هستند. از طرفی ماجرای تغییر مالکیت هم اهمیت زیادی دارد و از این به بعد مالکان جدید هستند که در این باره تصمیم می‌گیرند. 

همه این اتفاقات باعث شده خوش‌بینی‌ اوسمار درباره تمدید قرارداد که در برنامه فوتبال برتر از آن حرف زده بود رنگ ببازد و حاشیه تازه‌ای ایجاد شود. حالا خیلی از هواداران پرسپولیس و خبرنگاران نزدیک به این باشگاه معتقدند که اوسمار نباید در این مقطع حساس از لیگ به برنامه فوتبال برتر می‌رفت. چون علیرغم این که او تلاش زیادی کرد که حرف‌هایش حاشیه‌ساز نشود اما این اتفاق افتاده است.

1359