کاظمی‌پور: باید کرامت زن مسلمان ایرانی حفظ شود

کاظمی‌پور: باید کرامت زن مسلمان ایرانی حفظ شود

پایگاه خبری فوتبالی- معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش گفت: پیگیر آن هستیم که شأن و شخصیت زن مسلمان ایرانی رعایت شود.

به گزارش فوتبالی، مریم کاظمی‌پور در جلسه تجلیل از مدال‌آوران ورزش ایران، درباره جلسات وزارت ورزش برای فراهم کردن شرایط جهت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، توضیح داد: همان‌طور که می‌دانید از حدود یک سال و نیم قبل وزارت ورزش با موضوع صدور مجوز حضور بانوان در وزشگاه درگیر بود و باید کلیه ملاحظات و چارچوب‌های فرهنگی مد نظر قرار می‌گرفت که از همان زمان در حال برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری بود تا با اخذ مجوزها و ایجاد زیرساخت‌های متناسب، حضور بانوان در ورزشگاه را فراهم کند. چرا که این مهم یک مطالبه اجتماعی بود و ما هم دنبال این بودیم تا یک فضای مناسب را برای ایجاد نشاط اجتماعی فراهم کنیم. 

او ادامه داد: استمرار کار گروه‌هایی که ما داشتیم،‌ وضعیتی را فراهم کرد که با تغییر در زیرساخت‌ها این شرایط را به سمتی برود که بانوان ایرانی بتوانند با رعایت شدن شان و شخصیت‌شان در ورزشگاه‌ها حاضر شوند. در این مسیر با چالش‌هایی هم روبه‌رو شدیم که سعی می‌کنیم در جلسات مختلف آسیب‌شناسی آن‌ها را برطرف کنیم. به هم‌افزایی بیش‌تر نیاز است تا با تامین زیر ساخت‌های بیش‌تر، کرامت زن مسلمان ایرانی حفظ شود. این مهم نیز صرفا به وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال بستگی ندارد و باید یک همیت باشد تا همه کرامت‌ها رعایت شود.

معاون بخش بانوان وزیر ورزش ادامه داد: بخشی از این ماجرا هم به هواداران برمی‌گردد که باید با ایجاد یک فضای امن شاهد استمرار ورود بانوان در ورزشگا ها باشند. ضمن اینکه همه مربیان و بازیکنان نیز باید این ماجرا را رعایت کنند تا تنش‌ها به روی سکوها کشیده نشود. باید در کانون‌های هواداری باشگاه‌ها هم این موضوع را وارد کنیم. باید با یک برنامه‌ریزی هم‌افزا این مسیر را به بهترین شکل مدیریت کنیم تا بانوان از این شرایط نشاط اجتماعی برخوردار باشند.

او درباره حمایت وزارت ورزش از دختران المپین ورزش ایران نیز گفت: کسب سهمیه المپیک شاخص حضور در این رویداد بزرگ است بنابراین این تعبیر که ما خواسته‌ایم تعداد بانوان کم باشد درست نیست. ما برنامه‌ریزی می‌کنیم که در زیر ساخت‌های خود پیشرفت کنیم و دختران بیشتری را در المپیک داشته باشیم. باید به همه استان‌های کشور توجه کنیم تا در استعدادپروری موفق‌تر باشیم. یکی از مهم‌ترین هدف‌های ما هم بازی‌های آسیایی ناگایاست، اگر در آسیا بخش بانوان ما سرآمد باشد، می‌توانیم در سطح جهانی هم موفق‌تر شویم.

کاظمی‌پور افزود: با سیاست گذاری که وزارت ورزش دارد، بحث تامین تجهیزات تخصصی مطرح است، خصوصا برای رشته‌هایی که وابسته به تجهیزات هستند. قایقرانی و تیراندازی هم جزو همین رشته‌ها هستند. بحث دیگر حمایت از فدراسیون‌هاست. سعی می‌کنیم حمایت‌های خود را از فدراسیون‌ها انجام دهیم و میزبانی‌های بیشتری هم برای بانوان داشته باشیم تا در بخش کسب سهمیه هم موفق‌تر ظاهر شوند. پاداش ویژه هم بر اساس دستورالعمل مصوب وزارت ورزش و جوانان خواهد بود. برابری پاداش دختران و پسران اتفاق افتاده است. بحث پاداش مدال آوران هم طبق دستورالعملی که سال‌هاست در وزارت ورزش مطرح است، بر اساس رنگ مدال‌ها و رنک مسابقات خواهد بود.

7474