مدیرعامل پرسپولیس از جریمه 2میلیاردی نترسید/ درویش: پشت‌شان گرم است که این کارها را می‌‌کنند

مدیرعامل پرسپولیس از جریمه 2میلیاردی نترسید/ درویش: پشت‌شان گرم است که این کارها را می‌‌کنند

پایگاه خبری فوتبالی- مدیر عامل باشگاه پرسپولیس بعد از چند روز سکوت، وارد مناقشه با باشگاه سپاهان شد.

به گزارش فوتبالی، حاشیه‌های بازی پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنجم که در ورزشگاه آزادی برگزار و با تساوی بدون گل تمام شد همچنان ادامه دارد. هر دو طرف هواداران منتسب به تیم حریف را شروع‌کننده این داستان‌ها می‌دانند و خواستار برخورد کمیته انضباطی با آنهاست.

آخرین واکنش از سوی رضا درویش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس صورت گرفته است. او که ظاهرا از اتفاقات روزِ بازی بسیار ناراحت و عصبانی است حرف‌های تندی زده و اتهاماتی را متوجه باشگاه سپاهان و هواداران این تیم کرده است.

درویش در این باره به تسنیم گفته است: "اگر آن روز که آب آلوده دادند، چشم هوادار نابینا شد و شیشه اتوبوس را شکستند، برخورد می‌شد امروز به خودشان اجازه نمی‌دادند در خانه حریف؛ حریف را بزنند. شما نگاه کنید از دقیقه 20،30 یکسری هوادارنما توهین به بانوان پرسپولیسی را شروع کردند. فیلمش را در تلویزیون دیدم. این خیلی بد است یا آن فردی که  نمی‌توانم اسمش را انسان بگذارم آن الفاظ رکیک را به کار برد. این موارد نشأت گرفته از این است که می‌دانند مشکلی برای‌شان ایجاد نمی‌شود. جالب است یکی از مسئولان آن تیم به این انسان‌نما می‌گفت «آن بزرگوار»! باید فاتحه جامعه‌ای را خواند که این آدم بزرگوارش باشد."

مدیرعامل پرسپولیس تاکید زیادی روی مصونیت هواداران سپاهان دارد:"  پشت‌شان گرم بود و می‌دانستند کسی کاری به کارشان ندارد و این کارها را کردند و می‌کنند؛ وگرنه این چه کاری است؟ دو روز پیش متنی از یک عضو سپاهان برایم فرستادند که او هم حرف‌های نامربوطی زده بود، شما ببینید اینها اطمینان داشته و می‌دانند که پشتوانه قوی دارند. آنجایی که شش بازیکن‌شان را محروم کردند، یک قدرتی در فدراسیون گفت نه! همان چهار امتیاز کافی است! خوشبختانه من همان زمان مصاحبه کردم و گفتم که بعد از محرومیت آنها، ما را هم محروم می‌کنند و در آخر نیز همه را با هم می‌بخشند. خدا عنایت کرد و همین هم شد که من گفته بودم و شرمنده نشدم!"

گویا مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به هیچ وجه نگران جریمه 2 میلیارد تومانی کمیته انضباطی نیست چرا که حرفهای او مصداق جرایمی است که منجر به محکومیت هر کدام از افراد شاغل در فوتبال خواهد شد. به نظر می‌رسد فضا، بعد از مصاحبه عبدالله ویسی و صحبتهای او مبنی بر آنکه جرایم کمیته انضباطی، از دیه شخص گرانتر است و همچنین تهدید او به اعتراض او به فیفا و دادگاه عالی ورزش، باعث شده تا کم کم، دیگر اهالی فوتبال هم سراغ اعتراض کردن بروند.

تجربه نشان داده در فضای فوتبال ایران، حتی جرایم سنگین هم بازدارنده نیست چرا که فرهنگ نهادینه‌شده فوتبال، به این راحتی‌ها و با جرایم بازدارنده و در زمان کوتاه، تغییر نخواهد کرد.

مطمئنا صحبتهای درویش واکنش سپاهانی‌ها را به دنبال خواهد داشت و این چرخه ادامه پیدا خواهد کرد. البته مصاحبه مدیران روابط عمومی و رسانه پرسپولیس و سپاهان، بابت احضار آنها به کمیته‌های انضباطی و اخلاق شده اما اینکه ارکان قضایی فدراسیون، اعضای رسانه‌ای دو باشگاه را به پرداخت 2 میلیارد تومان محکوم کنند، هنوز نامشخص است.

در چهار هفته پایانی لیگ برتر، به مراتب، گفت و گوها و جهت‌گیری‌ها، بیشتر خواهد شد چرا که یکی از فاکتورهای بازدارنده که راه‌اندازی وی ای آر در رقابتهای لیگ بود، عملی نشد.

1359