صحبت‌های قابل تامل مربی سابق تیم ملی: بچه‌های ما تتو زدن را خوب بلدند/ فوتبالتان را هم مثل خارجی‌ها بازی کنید!

صحبت‌های قابل تامل مربی سابق تیم ملی: بچه‌های ما تتو زدن را خوب بلدند/ فوتبالتان را هم مثل خارجی‌ها بازی کنید!

پایگاه خبری فوتبالی- اصغر شرفی در مصاحبه امروز خود مطالبی را عنوان کرد که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

به گزارش فوتبالی، نیازی نیست یک کارشناس خبره باشید یا از مسائل فنی فوتبال سر در بیاورید. حتی یک مخاطب ساده هم می‌تواند بفهمد که لیگ ایران این روزها کیفیت بالایی ندارد. 

کافی است نگاهی به هفته 25 لیگ داشته باشید، روزی که مثلا قرار بود روزی پرشور و هیجان به لحاظ فوتبالی باشد. دیدار پرسپولیس - سپاهان در آزادی و تراکتور - استقلال در تبریز، فوتبالدوستان ایرانی را به ورزشگاه‌ها و پای تلویزیون‌ها کشانده بود تا با انگیزه و اشتیاق نظاره‌گر حساس‌ترین بازی‌های لیگ باشند، اما هر دو بازی به یک نمایش بسیار حوصله سربر و خواب‌آور تبدیل شد که واقعا ارزش 90 دقیقه چشم دوختن را نداشت. 

بازی‌های هفته 26 هم بسیار جالب توجه بود. سرخابی‌های تهران که نفس به نفس برای رسیدن به قهرمانی رقابت می‌کنند، در هفته اخیر بدجوری در تنگنا قرار گرفتند و چیزی نمانده بود تسلیم حریفان شوند. اما به طرز عجیبی در هر دو بازی، بازیکنان خارجی یک تنه بار تیم را به دوش کشیدند و به اصطلاح کار را درآوردند. هر دو گل پرسپولیس را که اورونوف به ثمر رساند، استقلال هم که کامبک خود را مدیون درخشش بلانکو و ماشاریپوف بود.

اینکه پس از مدت‌ها می‌بینیم خارجی‎‌های لیگ ایران خوب از آب درآمده‌اند، نکته کاملا مثبتی است، اما در کنارش باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که چرا بیشترین نقش را در پیروزی استقلال و پرسپولیس باید بازیکنان خارجی داشته باشند، و اینکه چرا تیم‌های مطرح اینقدر به خارجی‌های خود وابسته‌اند که کار را برایشان در بیاورد؟

اصغر شرفی، بازیکن و مربی اسبق استقلال و تیم ملی امروز در مراسم اختتامیه جام یونس شکوری حضور پیدا کرده بود. او در حاشیه این مراسم، طی گفت‌وگویی کوتاه به مسائل روز فوتبال ایران پرداخت و حرف‌هایی برزبان آورد که ارزش تفکر را دارد: «امسال تنها سالی است که می‌بینم پول‌هایی که بازیکنان خارجی دادیم حرام نشده است. قبلاً از بازیکنان خارجی‌ای که به ایران می‌آمدند لذت نمی‌بردیم. الان کیفیت آن‌ها خیلی بالاست و متاسفانه یکسری کشورها دارند از ما جلو می‌زنند. الان ستاره استقلال یک ازبکستانی است. فوتبال منطقه دارد از ما جلو می‌زند. باید بیدار شویم و پنبه را از گوشمان خارج کنیم. الان بازیکنانی که در لیگ گل می‌زنند، از اروپا نیامده‌اند.»

شرفی با انتقاد از نمایش ضعیف بازیکنان ایرانی گفت: «بچه‌های ما تتو زدن را خیلی خوب بلدند. از دست تا گردنشان را تتو می‌زنند، دم اسبی هم خوب بلدند ببندند. بازیکنان خارجی هم این کارها را می‌کنند، تتو زدن ایرادی ندارد، ولی فوتبالتان را هم مثل خارجی‌ها بازی کنید.»

7474