شکست پروژه دو میلیارد یورویی پی‌اس‌جی؛ سیزده سال در رویای قهرمانی اروپا

شکست پروژه دو میلیارد یورویی پی‌اس‌جی؛ سیزده سال در رویای قهرمانی اروپا

پایگاه خبری فوتبالی - برخی می گویند که پول، خوشبختی نمی آورد و شاید معنی این جمله را بهتر از هر کسی، مالکان قطری پی اس جی  درک کنند.

به گزارش فوتبالی، مالکان قطری پی اس جی در مدت سیزده سال حدود دو میلیارد یورو هزینه کردند و امیدوار بودند که باشگاهشان قهرمان اروپا شود اما تلاش هایشان هیچ نتیجه ای در بر نداشته است 

در حقیقت باشگاه پاریسی با وجود سالها هزینه نتوانسته قهرمان اروپا شود. البته پی اس جی در این مدت ده بار قهرمان لیگ شده است اما فقط سه بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است. آنها در سال 2020 به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند و مقابل بایرن مونیخ مغلوب شدند.

پی اس جی از سال 2011 تا کنون مبلغ 2.04 میلیارد یورو را برای خرید بازیکنان هزینه کرده است که یک رکورد شگفت انگیز به شمار می رود. آنها در این مدت با احتساب فروش هایشان تراز مالی منفی 1312 میلیون یورو را داشته اند. پی اس جی به طور مثال در سال 2017 برای خرید نیمار، 222 میلیون یورو پرداخت و یک سال بعدش هم امباپه را با مجموع 180 میلیون یورو خریدند.

پی اس جی برای بازیکنان دیگر هم هزینه های نجومی داشته است. به طور مثال آنها 95 میلیون یورو برای کولو موانی، 68 میلیون یورو برای اشرف، 65 میلیون یورو برای گونسالو راموس، 64 میلیون یورو برای کاوانی، 40 میلیون یورو برای ابراهیموویچ و 63 میلیون یورو برای خرید دی ماریا پرداختند. پی اس جی در این مدت از مربیان مختلفی نظیر آنچلوتی، بلان، امری، توخل، پوچتینو، گالتیه و لوئیز انریکه استفاده کرده است.

4125