نبازتر از بایرلورکوزن؛ وقتی استقلال در 69 بازی متوالی شکست نخورد

نبازتر از بایرلورکوزن؛ وقتی استقلال در 69 بازی متوالی شکست نخورد

پایگاه خبری فوتبالی- رکورد استقلال در نباختن حتی از رکورد شگفت انگیز بایرلورکوزن هم بهتر است!

به گزارش فوتبالی، پنج شنبه شب یک اتفاق مهم در فوتبال دنیا افتاد. بازی برگشت دو تیم بایرلورکوزن و آ اس رم در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا در ورزشگاه بای آرنا شهر لورکوزن برگزار شد. بازی رفت دو تیم در المپیک رم با برتری دو بر صفر لورکوزن تمام شده بود.

رم برای این که بتواند به فینال برسد باید حداقل به یک پیروزی دو بر صفر در بای آرنا می‌رسید تا بازی را به وقت‌های اضافه و احتمالا ضربات پنالتی ببرد. اگر هم 3 بر صفر یا با تفاضل گل 3 برنده می‌شئد به فینال می‌رسید.

اما دشواری کار رم اینجا بود که لورکوزن تا قبل از این بازی 48 مسابقه پیاپی را بدون شکست پشت سر گذاشته بود! رم باید کاری را می‌کرد رقبای لورکوزن در 48 مسابقه قبلی در مقابل این تیم قادر به انجامش نشده بودند!

رم تا دقیقه 66 توانست دو گل بزند و این امیدواری را ایجاد کند که می‌تواند تیم شکست ناپذیر ژابی آلونسو را شکست بدهد. اما لورکوزن در دقیقه 82 یکی از گل‌ها را جبران کرد. با این نتیجه  لورکوزن راهی فینال می‌شد اما رکورد شکست ناپذیری این تیم خراب می‌شد. 

لورکوزن که در این فصل بارها و بارها در وقت‌های اضافه از شکست فرار کرده بود در کمال ناباوری این بار هم موفق شد دست به یک کار بزرگ بزند. آنها در دقیقه 7+90 گل مساوی را هم زدند تا باز هم بتوانند از شکست بگریزند و رکوردشان در بازی‌های بدون شکست را به عدد 49 برسانند و بالاتر از بنفیکا که 48 بازی بدون باخت داشت تنها رکورددار در این زمینه شوند.

بعد از بازی همه رسانه‌های ورزشی در سرتاسر دنیا در حال پرداختن به این موضوع و رکورد شگفت انگیز لورکوزن بودند. اما سال‌ها قبل و کیلومترها آن طرف‌تر در ایران یک تیم موفق شده بود در 63 مسابقه متوالی شکست نخورد. 

این تیم استقلال تهران بود که در حد فاصل تاریخ 18 اسفند 1368 تا 24 آذر 1370 توانست در 69 مسابقه متوالی شکست نخورد! این مسابقات شامل مسابقاتی در لیگ قدس، جام باشگاه‌های تهران، جام حذفی ایران، جام باشگاه‌های آسیا، لیگ آزادگان و جام حذفی تهران می‌شد.

به عبارتی استقلال بعد از این که در 18 اسفند 1368 با یک گل مغلوب تیم تام اصفهان شد دیگر نباخت و نباخت تا این که در 24 آذر 1370 در مرحله گروهی جام باشگاه‌های آسیا با یک به الهلال عربستان باخت. البته استقلال تا فینال آن رقابت‌ها پیش رفت اما در فینال و این بار در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 به الهلال باخت. 

در واقع استقلال 647 روز معادل یک سال و 9 ماه و 7 روز در هیچ مسابقه‌ای شکست نخورد. 

1359