هاشمی: مدیریت ورزشی جزو سخت‌ترین نوع مدیریت‌هاست

هاشمی: مدیریت ورزشی جزو سخت‌ترین نوع مدیریت‌هاست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک آغاز شد. وی در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به اینکه مدیریت ورزشی از سخت‌ترین نوع مدیریت‌ها در همه کشورها است، اظهار داشت: بحث اول ما در جلسه امروز موضوع المپیک است. ما در دوره گذشته المپیک در رده هفدهم قرار گرفتیم پس موفقیت در المپیک ریو سخت اما شدنی است.

وی افزود: وظیفه ذاتی کمیته ملی المپیک پاسداری از ارزش‌های منشور المپیک است. کمیته باید از ارزش‌های فدراسیون‌ها دفاع کند پس ما فدراسیون محور و قهرمان محور هستیم و بیشترین سمت و سوی ما به سمت قهرمانان و فدراسیون‌ها است. در چنین شرایطی اگر آنها مشکلی دارند باید مشکلات را صادقانه گفت.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: برای شما مثالی می‌زنم. در بازی‌های آسیایی و المپیک که اوج ورزش است بهترین‌های دنیا در یک رقابت برابر شرکت می‌کنند. برابر بودن به این معناست که همه باید در مسابقات کسب سهمیه شرکت داشته باشند، بنابراین مدافع حق فدراسیون‌ها و ورزشکاران باشیم و این جزو وظایف ذاتی ما است.

هاشمی گفت: ما تاکنون در 15 دوره المپیک شرکت کرده‌ایم که البته در چند دوره نیز غیبت داشتیم. در مجموع 60 مدال کسب شده است. من شرایط ایران را با کشوری همچون مجارستان که آمار جمعیتی نزدیکی به ما دارد، مقایسه می‌کردم. این کشور تاکنون توانسته 10 برابر ما مدال کسب کند. آنها روی رشته‌های پرمدال تمرکز کرده‌اند و در طرف مقابل در کشور ما به رشته‌های پرمدال کمتر توجه شده است. از مجموع 60 مدال 29 مدال قبل از انقلاب و 31 مدال بعد از انقلاب به دست آمده است. ما در تمامی ادوار حضورمان در المپیک فقط در 7 دوره موفق به کسب مدال طلا شده‌ایم و این درحالی است که مدال طلا رتبه کشورها را تعیین می‌کند.

ادامه دارد ...