پایگاه خبری فوتبالی - باشگاه چلسی پس از ماهها جستوجو و مذاکره، سرانجام به اسپانسر اصلی فصل جدید نزدیک شده و بهنظر میرسد شرکت آمریکایی «اوراکل» بهعنوان شریک تجاری تازه آبیهای لندن روی پیراهن این تیم قرار گیرد.
به گزارش فوتبالی ، اوراکل که از غولهای صنعت نرمافزار و چهارمین کمپانی بزرگ فناوری اطلاعات در سال ۲۰۲۳ بوده، نخستین بار توسط لوکاش بوژک، کارشناس مالی فوتبال، بهعنوان گزینه جدی اسپانسری چلسی مطرح شد. او اعلام کرد قرارداد پیشنهادی فقط تا پایان همین فصل اعتبار دارد و از نظر مالی بسیار پایینتر از رقمی است که چلسی در ابتدا انتظار داشت. کمی بعد، رسانه تخصصی فوتی هدلاینز نیز این خبر را تأیید کرد.
اوراکل پیشتر هم با لیگ برتر همکاری داشته و دادههای آماری استفادهشده در پخش تلویزیونی مسابقات توسط همین شرکت پردازش میشد. در صورت نهاییشدن توافق، نام این شرکت پس از داماک امارات، اینفینیتاثلیت، تری یوکی، یوکوهاما، سامسونگ و امارات، جدیدترین حامی روی پیراهن چلسی در قرن ۲۱ خواهد بود.
چلسی طی دو سال اخیر با بحران اسپانسری دستوپنجه نرم کرده است. از سال ۲۰۲۲ که لوگوی تری برای مدتی از سایت باشگاه حذف شد تا فصل گذشته که آبیها بدون اسپانسر لیگ را شروع کردند، مشکلات ادامه داشت. قرارداد با اینفینیتاثلیت نیز تنها پس از تأخیر طولانی و با تأیید دیرهنگام لیگ برتر ثبت شد. سال گذشته داماک تنها برای هشت بازی آخر حاضر شد ۸ میلیون پوند بپردازد و چلسی حتی جام جهانی باشگاهها را بدون اسپانسر آغاز کرد.
اکنون حل این معضل به مرحله نهایی رسیده و تنها موضوع باقیمانده، رقم نهایی قرارداد با اوراکل است؛ رقمی که گفته میشود بسیار کمتر از استاندارد تیمهای بزرگ لیگ برتر خواهد بود، جایی که منچستریونایتد و منچسترسیتی قراردادهایی بالای ۶۰ میلیون پوند در سال دارند.










