پایگاه خبری فوتبالی- رئیس دفتر سیدمحمد خاتمی، ادعاهای جنجالی بهروز رهبریفرد را تکذیب کرد.
به گزارش فوتبالی، مصاحبه جنجالی هفته گذشته بهروز رهبریفرد با واکنشهای زیادی همراه شده است. چند بازیکن که در آن زمان ملیپوش بودند، در واکنش به مصاحبه رهبریفرد، حرفهایی زدهاند و بخشهایی از ادعاهای او را تایید کردهاند؛ البته بخشهایی که قبلا هم افشا شده بود و همه کسانی که فوتبال ایران را به طور جدی دنبال میکنند از آنها باخبر بودند.
اما ادعای متفاوت و باورنکردنی رهبریفرد این بود که دستور رسیده بود تیم ملی به بحرین ببازد! این بخش از ادعای او قبلا توسط هیچکس به شکل جدی مطرح نشده بود و دو سه بازیکنی که بعد از رهبریفرد مصاحبه کردند، این ادعا را تایید نکردند.
دیروز محمدعلی ابطحی که در آن مقطع معاون امور حقوقی و مجلس و رئیس دفتر رئیسجمهور بود، در گفتوگو با خبرآنلاین در این باره صحبت کرد. او گفت: «من خیلی تعجب کردم. آقای خاتمی که اصلا در جریان این قضیه نبود. محض احتیاط با مهرعلیزاده، معاون وقت رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی تماس گرفتم و صحبت کردم و بهطور قاطع این خبر را تکذیب کرد. ما هیچوقت در طول این سالها در هیچ بازی درخواست باخت و نبردن نکرده بودم.»
ابطحی گریزی هم به ماجرای بازی ایران و فلسطین زد و گفت: «برای ما هم خیلی غیرقابل قبول است که مثلا در بازی ایران و فلسطین یکسری افراد تندرو مثل روزنامه کیهان پیشنهاد کرده بودند بازیکنان مقابل اجازه دهند حریف برنده شود ولی دوستان ما در ۸ سال حضور خاتمی هرگز درخواست نکردند این بازی را ببازند یا نبرند.»
ابطحی به اختلاف بین ایران و بحرین و ابعاد سیاسی این بازی هم اشاره کرد و گفت: «بحرین همیشه یکسری اختلافات با ایران سر ترکیب جمعیتی شیعه داشته و هیچ دلیل سیاسی وجود ندارد که ایران نخواهد بازی با بحرین را ببرد. بردن بحرین از نظر سیاسی هم قابل توجه است و آن زمان هم بحث تظاهرات خیابانی بسیار اندک بود و فقط مجاهدین خلق در خارج انجام میدادند که قابل کنترل بود.»
در نهایت رئیس دفتر سابق رئیس جمهور گفت: «احتمالا بقیه بازیکنان هم در جریان هستند که چنین درخواستی نبوده و من هم برای ثبت در اینترنت این را میگویم و فکر کنم همه این باور را دارند که در دوران خاتمی با تلاشی که برای حمایت از جوانان و ورزش میشد، کسی اصلا به بازیکنان ایرانی چنین حرفی نمیزند. آقای مهرعلیزاده گفت از قول خودش هم بگویم این حرف کذب محض است.»










