مقدماتی جام جهانی آمریکای جنوبی/ صعود اروگوئه به صدر

 مقدماتی جام جهانی آمریکای جنوبی/ صعود اروگوئه به صدر

وبسایت رسمی برنامه نود - بامداد امروز رقابتهای مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی پیگیری شد.

به گزارش وب سایت نود، در هفته ششم دیدارهای انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آمریکای جنوبی آرژانتین، اروگوئه، کلمبیا و شیلی حریفان خود را شکست دادند، برزیل هم از باخت فرار کرد.

در دیدارهای بامداد امروز اکوادور که پیش از این صدرنشین جدول بود در خانه کلمبیا سه-یک شکست خود و صدر جدول را از دست داد. کارلوس باکا(2گل) و سباستین پرس برای میزبان گل زدند، گل اکوادور را هم  آرویو به ثمر رساند. کلمبیا با این برد به رده پنجم صعود کرد.

اروگوئه اما بردی ارزشمند را کسب کرد و با برد یک بر صفر مقابل پرو با 13 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به اکوادور در صدر گروه قرار گرفت.ادینسون کاوانی زننده تک گل 3 امتیازی اروگوئه بود.

آرژانتین هم در ادامه صعود خود در جدول این بار دو بر صفر و با گلهای مارسادو و مسی(پنالتی) بولیوی را شکست داد و تا رده سوم بالا آمد. مسی 28 ساله با این گل شمار گل‌های ملی خود را به عدد 50 رساند و به رکورد 54 گل گابریل باتیستوتا، بهترین گلزن آرژانتین نزدیک تر شد.

دیگر تیم برنده بازی های این هفته شیلی بود که در خانه تیم ته جدولی ونزوئلا چهار-یک برنده شد. پینیا و آرتورو ویدال هر کدام  دو گل در این بازی زدند. شیلی در رده چهارم قرار دارد.

برزیل اما برخلاف سایر مدعیان متوقف شد. این تیم میهمان پاراگوئه بود و ابتدا با دو گل عقب افتاد، اما دو گل اولیویرا در دقیقه 79 و دنی آلوس در دقیقه 2+90 موجب شد تا شاگردان دونگا از باخت فرار کنند. برزیل فعلا در جدول گروه ششم است.

چهار تیم برتر منطقه آمریکای جنوبی مستقیما راهی جام جهانی می شوند و تیم پنجم به بازی پلی آف می رود.

جدول رده بندی:

1- اروگوئه 13 امتیاز (تفاضل گل 8+)

2- اکوادور 13 امتیاز (تفاضل گل 5+)

3- آرژانتین 11 امتیاز

4- شیلی 10 امتیاز (تفاضل گل 2+)

5- کلمبیا 10 امتیاز (تفاضل گل 1+)

6- برزیل 9 امتیاز (تفاضل گل 3+)

7- پاراگوئه 9 امتیاز (تفاضل گل 1+)

8- پرو 4 امتیاز

9- بولیوی 3 امتیاز

10- ونزوئلا یک امتیاز

57189