ژاپن به دنبال تمدید قرارداد سرمربی خود تا سال 2030

ژاپن به دنبال تمدید قرارداد سرمربی خود تا سال 2030

پایگاه خبری فوتبالی - فدراسیون فوتبال ژاپن در حال بررسی جدی برای تمدید قرارداد «هاجیمه موریاسو» است؛ تصمیمی که در صورت نهایی شدن، او را به نخستین سرمربی تاریخ «سامورایی‌های آبی» تبدیل می‌کند که هدایت این تیم را در سه دوره متوالی جام جهانی بر عهده می‌گیرد.

به گزارش فوتبالی ، مسئولان ژاپنی قصد دارند پس از پایان تورنمنت فعلی، پروژه‌ای موسوم به «مسیر موریاسو» را تا سال ۲۰۳۰ تمدید کنند.

عملکرد ژاپن در جام جهانی ۲۰۲۶، حتی با وجود غیبت ستاره‌های کلیدی نظیر میتوما، مینامینو و اندو، مدیران فدراسیون را به تداوم همکاری متقاعد کرده است. آنچه باعث تحسین کارشناسان شده، وابستگی‌زدایی تیم از بازیکنان خاص و تکیه بر ساختار تاکتیکی منسجم و انعطاف‌پذیر است. امضای تاکتیکی موریاسو، یعنی پرس شدید و بازپس‌گیری سریع توپ، به نماد سبک بازی ژاپن بدل شده است. از سوی دیگر، مدیریت هوشمندانه ترکیب و استفاده چرخشی از بازیکنان مانع از بروز نشانه‌های فرسودگی شده که معمولاً در دوران حضور طولانی‌مدت سرمربیان در یک تیم ملی دیده می‌شود.

اگرچه پیش‌تر شایعاتی مبنی بر علاقه باشگاه بلژیکی «سن‌ترویدن» به جذب او مطرح بود، اما با تحولات اخیر، احتمال خروج موریاسو از فوتبال ملی ژاپن بسیار کمرنگ شده است. او که از سال ۲۰۱۸ سکان هدایت ژاپن را در دست دارد، پس از شگفتی‌سازی در جام جهانی 2022 قطر، اکنون به دنبال تثبیت میراث خود است. چنانچه این توافق چهارساله صورت پذیرد، موریاسو با ۱۲ سال حضور روی نیمکت ژاپن، به پرسابقه‌ترین و تأثیرگذارترین سرمربی تاریخ این کشور در عرصه‌های بین‌المللی تبدیل خواهد شد.