به گزارش "ورزش سه"، به نقل از سایت باشگاه ذوب آهن، درپی مصاحبه آقای"سعید فتاحی" درخصوص مسابقه هفته چهارم دو تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان و گسترش فولاد تبریز، روابط عمومی و اموربین الملل باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان دراطلاعیه ای، توضیحاتی چند را پیرامون مصاحبه ایشان و مسائل رخ داده پیش ازمسابقه فوق ارائه کرد.
دراین اطلاعیه آمده است: "برخلاف آنچه آقای فتاحی مسئول محترم برگزاری مسابقه ذوب آهن اصفهان و گسترش فولاد تبریز در مصاحبه خود عنوان کرده و باشگاه و بویژه روابط عمومی باشگاه ذوب آهن را به عدم رعایت مقررات متهم کرده اند!، ذکر چند نکته خالی از لطف نیست:
1- در حالی که فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و سازمان لیگ فوتبال، درابلاغیه رسمی به باشگاهای کشور که در رسانه ها نیز بازنشر شده است، برای هفته های مختلف لیگ از ابتدا تا پایان مسابقات در هفته سی ام، اسامی هفته ها را نام گذاری کرده و باشگاهها را به درستی و دریک حرکت ماندگار و اصولی، ملزم به انجام فعالیتهای فرهنگی درحیطه و پیرامون هفته نامگذاری شده نموده اند، هفته چهارم به عنوان هفته کرامت از طرف متولیان فوتبال کشور نام گذاری و به باشگاهها ابلاغ شده است و بسیارجای تعجب دارد که ایشان به عنوان یکی از دست اندرکاران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، ازاین مساله اظهار بی خبری و بی اطلاعی کرده و ازطرفی اجازه ورود بنرجلوی تیم را که در ارتباط با نام گذاری هفته کرامت و ولادت حضرت امام رضا(ع) بوده است نمی دهند و عجیب تر آن که در مصاحبه خود اظهار نموده اند که روابط عمومی باشگاه قصد نصب این بنر را داشته است، درحالی که بنرجلوی تیم که حاوی شعارها و نوشته های مذهبی و فرهنگی می باشد نه جهت نصب در ورزشگاه، که تنها برای استفاده در مراسم شروع بازی و هنگام قرائت قرآن و پوشش تصویری عکاسان استفاده می شود.!
2- نکته دوم آن که برخلاف سخنان مطرح شده توسط ایشان مبنی بر این که "هماهنگی های لازم در مورد این بنر با من انجام نشد"، پیش از شروع مسابقه در این مورد توسط مسئول برگزاری مسابقات باشگاه از ایشان سوال گردید و آقای فتاحی اعلام نمودند از آن جایی که یکی از باشگاهها از بنر جلوی تیم استفاده تبلیغاتی کرده است، مقررگردیده که ازگرفتن بنرجلو تیم ها جلوگیری شود!؟(البته در این مورد همچنان و هنوزهیچ گونه ابلاغ و مکاتبه رسمی با باشگاه ذوب آهن انجام نشده است) هرچند که ایشان در این خصوص به دو نفر ازمسئولین اجرایی باشگاه ذوب آهن حاضر در ورزشگاه فولاد شهر و نماینده رسمی هیات فوتبال استان اعلام کرده اند: " ما دراین مورد نامه زده ایم و نامه بعدا به دستتان می رسد"!؟
3- از طرفی پخش کلیپ و موزیک از اسکوربورد ورزشگاه در تمامی ورزشگاههای ایران مرسوم بوده وعلاوه بر اینکه بخشی از کار فرهنگی سرگرم کننده برای تماشاگران و هواداران حاضر بر روی سکوهای ورزشگاهها می باشد، درهنگام گرم کردن تیمها، موزیک بدون کلام درهمه ورزشگاهها پخش می شود و جالب آنکه تاکنون و در طول تمام این سالها، اولین بار است که مسئول اعزامی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ از پخش موسیقی جلوگیری می نمایند. (پخش موسیقی مجاز ایرانی و موزیک های شاد ورزشی از بلندگوهای ورزشگاه آزادی، موردی است که همه دوستان فوتبالی برآن صحه می گذارند.) علاوه بر آنکه چنانچه پخش موسیقی مجاز و کلیپهای تصویری فرهنگی و موزیک های بدون کلام شاد و ورزشی از اسکوربورد و بلندگوهای ورزشگاهها به گفته جناب فتاحی ممنوع می باشد، چگونه است که در "آئین نامه لیگ حرفه ای فوتبال فدراسیون جمهوری اسلامی ایران" هیچ بند و تبصره ای در این ارتباط وجود نداشته و تاکنون ابلاغ و دستورالعمل جداگانه ای نیز به باشگاهها ارسال نشده است؟!
در هر حال ایده و اصرار همیشگی مدیران بلندپایه ورزش کشور وهمچنین نظرمثبت متولیان و مدیران فوتبال ایران ازجمله جناب آقای مهندس مهدی تاج مبتنی برفعالیت و کار فرهنگی مستمر باشگاهها به ویژه در ورزشگاههای فوتبال، توجه خاص به خواسته های تماشاگران به عنوان سرمایه های اصلی فوتبال کشور و تکریم هواداران با برگزاری یک مسابقه فوتبال به مثابه یک جشن سرگرم کننده و اوقات فراغت آخرهفته ها می باشد، اما به نظر می رسد آقای فتاحی، برگزاری و انجام یک مسابقه فوتبال درلیگ حرفهای ایران را تنها و تنها در چارچوب 90 دقیقه مستطیل سبز منظور کرده و به حساب میآورند.