موراتی: اینتر یک ماجراجویی هنرمندانه و شاعرانه است!

موراتی: اینتر یک ماجراجویی هنرمندانه و شاعرانه است!

وبسایت رسمی برنامه نود - ماسیمو موراتی مالک سابق اینتر در یک مصاحبه درباره شرایط جدید این باشگاه، جدایی روبرتو مانچینی و رفتارهای ماریو بالوتلی اظهار نظر کرده است.

به گزارش وبسایت نود، مالک سابق اینتر، سهام باقی مانده خود را فروخت تا Suning Group به سهام دار عمده این باشگاه تبدیل شود. اریک توهیر نیز به عنوان رئیس و سهام دار اینتر باقی ماند اما همچنان درصد سهام وی در اقلیت قرار دارد. به نقل از فوتبال ایتالیا، ماسیمو موراتی می گوید که نظر بسیار خوبی را بر روی سهم دارهای جدید باشگاه اینتر دارد. وی در این باره می گوید:

آن ها برای ساختن امپراطوری مالی خویش، بسیار سخت تلاش کردند و انسان هایی با ایمان راسخ و شور و شوق بالا به نظر می رسند. فکر می کنم که آنها می خواهند واقعا در این باشگاه سرمایه گذاری کنند. آن چیزی که می توانم بگویم این است که از نظر آنها هنوز تقویت ترکیب تیم به پایان نرسیده و برنامه های دیگری وجود دارد.

طرفداران اینتر پس از جدایی روبرتو مانچینی و حضور فرانک دی بوئر روی نیمکت این تیم تنها دو هفته پیش از شروع مسابقات رسمی، دچار شوک شدند. موراتی درباره این اتفاق ها می گوید:

فراموش نکنید که مانچینی یک قهرمان است چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی. اولین دوره همکاری او با من، استثنایی بود اما در همکاری اخیر، او انتظارات زیادی داشت. مانچینی با شرایط حاکم بر باشگاه موافق نبود و نتایج ماه های اخیر نیز به او کمک نکرد. دی بوئر هم به شدت مرا تحت تأثیر قرار داده است. او یک کارشناس واقعی فوتبال است که روی کلیه جزئیات تمرکز می کند و عمق مفاهیم را به خوبی در می یابد.

اما بدون شک، طلایی ترین دوران باشگاه اینتر در سال های اخیر با فتح سه گانه تحت هدایت ژوزه مورینیو رقم خورده است. ماسیمو موراتی درباره مورینیو و روزهای استثنایی نراتزوری می گوید:

او (مورینیو) یک مربی حرفه ای بزرگ، قابل اطمینان و وظیفه شناس بود. مورینیو به باشگاه و مدیر های آن احترام می گذاشت. او یک مربی استثنایی و یک انسان واقعی بود. فتح سه گانه را بهترین اتفاق زندگی ورزشی خودم می دانم. آن اتفاق برای همیشه در اذهان مردم باقی مانده و باید بابت آن نتایج تاریخی از مورینیو تشکر کنم.

مالک سابق اینتر و چهره محبوب هواداران این باشگاه افزود:

اینتر همیشه یک ماجراجویی هنرمندانه و یا تقریبا شاعرانه داشته است. اینتر قادر است که خشم بسیار زیاد، شادمانی دست نیافتنی و نا امیدی تلخی را رقم بزند. برای من، اینتر دریچه ای به سوی یک دنیای جدید است با همه فراز و فرودها. همچون پسر بچه ای که دارای نقاط ضعف و قوت است.

موراتی پس از اظهار نظر احساسانه درباره تیم محبوبش، درباره روبرتو مانچینی و ماریو بالوتلی لب به سخن گشود:

مانچینی مشکلات زیادی با باشگاه داشت اما به نظر من او می بایست این مسائل را حل و فصل می کرد. بالوتلی نیز با چند مربی مختلف در اینتر به مشکل برخورد کرد. همانند مشکلاتی که بین روبرتو باجو و مارچلو لیپی وجود داشت، تلاش کردم تا این اختلاف ها را نیز حل کنم ولی کار بسیار سختی بود. بالوتلی یک استعداد ناب بوده که کودکی دشواری را سپری کرده است. او خوشش می آید که دیگران را تحریک کرده تا ببیند که آیا به او توجه می کنند یا خیر! عمل کردن همانند او یک چالش غیر ممکن است.

گفتنی است که ماریو بالوتلی همچنان عضو باشگاه لیورپول بوده اما همچنان در جستجوی حضور در یک باشگاه دیگر از جمله تیم های ایتالیایی است.

4464