ونگر: ژاکا ‌می‌تواند پتی جدید آرسنال باشد

ونگر: ژاکا ‌می‌تواند پتی جدید آرسنال باشد

وبسایت رسمی برنامه نود - گرانیت ژاکا در دیدارهایی که برای آرسنال به میدان رفته عملکرد خوبی داشته و آرسن ونگر از شروع وی در لیگ جزیره هیجان‌زده شده است.

به گزارش وب‌سایت رسمی برنامه نود و به نقل از سایت گل، این مربی فرانسوی به ستایش از تأثیر ژاکا در تیمش پرداخته و معتقد است شباهت‌هایی بین او بازیکن سابق آرسنال، امانوئل پتی، وجود دارد. این بازیکن سوئیسی که در دو دیدار برابر لستر و واتفورد از ابتدا به میدان رفته، به‌خصوص در بازی واتفورد عملکرد تحسین‌برانگیزی ارائه کرده است. ونگر معتقد است ژاکا قابلیت‌های لازم برای تبدیل‌شدن به یک پتی دیگر را دارد. وی دراین‌باره به خبرنگاران گفت:

او بازیکنی است که به‌طور طبیعی پشت توپ ‌بازی می‌کند. سبک بازی او تا حدودی شبیه پتی است. او دوست دارد در عقب زمین قرارگرفته، پاس‌های بلند خوبی ارسال کند و به دفاع میانی تیم کمک کند. او ترکیبی مناسب از پاس بلند و کوتاه ارائه می‌کند که این برای یک هافبک اهمیت بالایی دارد. سبک بازی ما نسبت به اکثر تیم‌ها مبتنی بر پاس‌های کوتاه بیشتر است و داشتن چنین بازیکنی در تیم می‌تواند باعث شود عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی ادامه داد:

او تا همین‌جا تجربه حضور در آلمان را داشته است و در سنی پایین کاپیتان گلادباخ بوده که باشگاهی کوچک محسوب نمی‌شود. او قابلیت رهبری خوبی دارد. توانایی‌های متعدد ژاکا در بازی زمینی و هوایی و همین‌طور پاس‌های بلند و کوتاه، اهمیت بالایی برای ما دارد.

گفتنی است آرسنال در دو دیداری که وی از ابتدا به میدان رفته، موفق به کسب 4 امتیاز شده است

1405