به استقبال بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی/ دغدغه‌های برزیل و آرژانتین

به استقبال بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی/ دغدغه‌های برزیل و آرژانتین

دور هفتم تنها گروه مقدماتی جام‌جهانی در آمریکای‌جنوبی از بامداد پنج‌شنبه شروع می‌شود.

به گزارش کاپ، دور هفتم مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2018 در منطقه آمریکای‌جنوبی در حالی از بامداد پنج‌شنبه با برگزاری 5 دیدار آغاز می‌شود که در مهم‌ترین دیدار آرژانتین و اروگوئه به یاد تمام جدال‌های کلاسیک اخیر و البته اولین فینال تاریخ جام‌جهانی در ورزشگاه «مالویناس» شهر مندوزای آرژانتین به مصاف هم می‌روند.  

بزرگ‌ترین اتفاق رخ داده در تیم ملی آرژانتین انصراف لیونل مسی از  بازنشستگی در رده ملی است اما از بد حادثه نه او و نه آگوئرو، مهاجم در مظان اتهام آرژانتینی منچسترسیتی به دلیل مصدومیت در ترکیب تیم قرار ندارند.

 آرژانتین در اولین حضور رسمی ادگاردو بائوزا، روی نیمکت مربیگری در اندیشه 3 امتیاز دیگر است تا مجموع امتیازات خود را به عدد 14 برساند. در این صورت آن‌ها از اروگوئه 13 امتیازی پیش می‌افتند و بیش از پیش به صعود زودهنگام امیدوار می‌شوند.

 رویاهای سوارس

در سوی مقابل، اروگوئه هم تیم دست و پا بسته‌ای نیست؛ بخصوص حالا که می‌تواند از لوئیس سوارس هم استفاده کند. زوج او و کاوانی هر خط دفاعی را به دردسر می‌اندازد. از طرفی خط دفاعی آرژانتین مثل گذشته نزدیک خود چندان مطمئن نیست و اگر اروگوئه قصد بازی بر اساس ضدحمله را داشته باشد، قطعا میزبان به دردسر می‌افتد. تقابل مسی و سوارس، دو ضلع از سه ضلع مثلث طلایی بارسلونا دیدنی است.

برزیل و روحیه سرشار

برزیل پس از قهرمانی تیم فوتبال زیر 23 سالش در المپیک 2016 و شکستن طلسم مدال طلای این رشته با روحیه‌ای عالی در ورزشگاه ملی کیتو به مصاف اکوادور می‌رود. تیته، تیم هماهنگ و یکدستی در اختیار دارد و وجود جوانانی مانند گابریل باربوسا، بازیکن جدید اینترمیلان بر غنای قهرمان فوتبال المپیک افزوده است. شاید باور نکنید اما اکوادور از زمان اولین پیروزی تاریخش مقابل برزیل در مقدماتی جام‌‌جهانی 2002 تاکنون در خانه به طلایی‌پوشان نباخته است. اگر آن‌ها این بار هم نبازند، برزیل 9 امتیازی اوضاعی وخیم‌تر از گذشته می‌یابد و شاید برای اولین بار از مقدماتی جام‌جهانی 2002 برای صعود به جامی که همیشه در آن حاضر بوده به دردسر بیفتد. برزیل به نیمار، صاحب پرطرفدارترین  و پرمخاطب‌ترین عکس المپیک 2016 اتکا دارد اما قدرت اکوادور در کار گروهی است و قرار نیست تیم در این بازی ستاره‌ای خاص داشته باشد!

در جدول، برزیل 9 امتیازی در رده ششم و اکوادور 13 امتیازی پشت سر اروگوئه هم‌امتیاز در رده دوم جدول 10 تیمی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2014 قرار دارند.

برنامه سایر بازی‌های دور هفتم مقدماتی جام‌جهانی در آمریکای‌جنوبی

بولیوی-پرو، کلمبیا- ونزوئلا، پاراگوئه- شیلی

جدول رده‌بندی تا پایان دور ششم

اروگوئه 13 امتیاز، اکوادور 13 امتیاز،آرژانتین 11 امتیاز، شیلی 10 امتیاز، کلمبیا 10 امتیاز، برزیل 9 امتیاز، پاراگوئه 9 امتیاز، پرو 4 امتیاز، بولیوی 3 امتیاز، ونزوئلا یک امتیاز