گزارش فدراسیون جهانی از حامد حدادی؛ نماد بسکتبال آسیا

گزارش فدراسیون جهانی از حامد حدادی؛ نماد بسکتبال آسیا

وبسایت رسمی برنامه نود - فدراسیون جهانی بسکتبال در آستانه آغاز رقابت‌های بسکتبال آسیا چلنج در گزارشی، شرایط کاپیتان تیم ملی ایران را بررسی کرد.

به گزارش سایت نود، فیبا در گزارش خود که با تیتر "حدادی به کسب عنوان با ارزش‌ترین بازیکن فکر نمی‌کند" منتشر شده می‌نویسد:

بازیکن‌های بسیار کمی در آسیا هستند به اندازه حامد حدادی در سطح بین‌المللی تاثیرگذار بوده‌اند. سنتر 2 متر و 18 سانتی اهوازی بخش جدایی‌ ناپذیر تیم ملی ایران از سال 2006 بوده. او به یکی از نمادهای بسکتبال قاره تبدیل شد. او فرهنگ موفق شدن را به بسکتبال وارد کرد. موفقیت‌ها او فقط محدود به کشورش نشد بلکه در NBA و چین هم به موفقیت‌های بزرگی رسید. 

شکی نیست که بعد از بازنشسته شدن "یائو مینگ" (اسطوره بسکتبال چین) حدادی مسلط‌ترین بازیکن زیر حلقه آسیا بوده و نقش مهمی در قهرمانی‌های ایران داشته. با حضور حدادی تیم ملی به المپیک پکن صعود کرد و در دو جام جهانی 2010 و 2014 به میدان رفت.

حدادی که امسال 31 ساله می‌شود با کنار رفتن بیشتر ستاره‌های نسل طلایی بسکتبال ایران نقش مهم‌تری دارد. البته این به معنی این نیست که او روی نیمکت خواهد نشست چون او هنوز هم یک بازیکن بسیار مهم برای ایران است و بدون شک یکی از اهرم‌های نیرومند ایران برای کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های آسیا چلنج خواهد بود. ضمن اینکه او احتمالا یک عنوان MVP دیگر هم در این مسابقات به دست می‌آورد. 

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در ادامه گفت‌وگوی کوتاهی با کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران انجام داده:

ایران سومین قهرمانی متوالی این رقابت‌ها را به دست می‌آورد؟

مدت‌هاست ایران میزبان یک تورنمنت مهم نبوده. هدف ما این است که بهترین بازی که می‌توانیم انجام دهیم و قهرمان شویم.

عنوان ارزشمندترین بازیکن رقابت‌ها را به دست می‌آوری؟

بردن این عنوان هم یک هدف است اما من فقط به قهرمانی ایران فکر می‌کنم. هرکاری که بتوانم در قالب سیستم تیم انجام دهم انجام می‌دهم تا قهرمان شویم.

ایران تیم جوانی در اختیار دارد. درباره این بازیکن‌ها چه نظری داری؟

میانگین سنی بازیکن‌های ایران کم شده و ما بازیکن‌های باتجربه‌ای مثل صمد، مهدی (کامرانی) و حامد آفاق در اختیار نداریم. تیم جوانی داریم و این موقعیت بسیار خوبی برای بازیکن‌های جوان است که تجربه لازم را کسب کنند. 

رقیب اصلی ایران کدام تیم خواهد بود؟

همه تیم‌هایی که در این رقابت‌های حضور دارند خوب هستند. به همه آن‌ها به یک اندازه اهمیت می‌دهیم.

به جز ایران کدام تیم مدعی قهرمانی است؟

هر تیمی که به این رقابت‌ها می‌آید، می‌خواهد قهرمان شود. ایران، چین، کره‌جنوبی، چین تایپه، فیلیپین، قزاقستان و اردن تیم‌هایی هستند که مدعی حضور در جمع 8 تیم برتر به شمار می‌روند.

39046