لبخند برانکو ایوانکوویچ به دربی (عکس)

لبخند برانکو ایوانکوویچ به دربی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی کروات پرسپولیس علیرغم تیم بی انگیزه ای که در فصل گذشته تحویل گرفته بود، توانست آنها را در بازی بزرگ سال به برتری برساند و از آن بازی اعتماد به سمت این مربی و تیم تحت هدایتش بازگشت و همین مساله باعث شد تا او علیرغم نرسیدن به نتایج قابل قبول و قعرنشینی سرخپوشان، فرصت ادامه کار در فضای بدون انتقاد را به دست آورد. خصوصا اینکه همگان از نظر پتانسیل و بضاعت فردی تیم امیر قلعه نویی را برتر از پرسپولیس می دانستند و این مساله باعث شد تا برد سرخپوشان ارزش بیشتری یابد.

او در دومین دیدار دربی خود نیز علیرغم فرصت های خوبی که برای رسیدن به دروازه استقلال به دست آورد و سد محکمی به نام مهدی رحمتی را مقابل تیمش دید در نهایت توانست با گل عجیب جری بنگستون به خواسته خود یعنی کسب امتیاز دست یابد تا این بازی نیز به نوعی آغاز شروع طوفانی تیم او در لیگ برتر برای رسیدن به رتبه های بالای جدول و در نهایت مدعی قهرمانی تلقی شود.

برانکو ایوانکوویچ اما در بازی برگشت جای هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشت و در همان نیمه اول کار حریف را تمام کرد و به نوعی شرایط برای تیمش مثبت پیش رفت که حتی هواداران رقیب نیز نگران بیشتر شدن تفاضل گل دو تیم بودند و شاید اگر مهدی طارمی پنالتی تیمش را از دست نمی داد این مساله رنگ واقعیت به خود می گرفت. این نتیجه هم باعث شد تا سرخ ها با اعتمادبنفس بالا به ادامه رقابت برای رسیدن به صدر و قهرمانی امیدوار باشند و البته در پایان فصل با تفاضل گل آن را از دست دادند.

برانکو ایوانکوویچ و تیمش در این فصل اما روند متفاوتی از نظر نتیجه گیری دنبال کردند. آنها فلسفه خود را با تغییر بزرگی مواجه کردند که در نهایت منجر به صدرنشینی آنها در طول 5 هفته اخیر شده است. استفاده از فرصت و نگاه به حداقل امتیازی که آنها را به خواسته شان می رساند. همین تغییر نگاه باعث شد تا آنها برخلاف همیشه در تبریز نگاه شان به کسب حداقل امتیاز با توجه به شرایط باشند و همین مساله آنها را همچنان در صدر جدول قرار دهد.

اکنون خوان چهارم برانکو ایوانکوویچ برابر استقلال محسوب می شود؛ جایی که او علیرضا منصوریان را پیش روی خود می بیند با تیمی که هنوز از نگاه هواداران و کارشناسان نتوانسته انتظارات را برآورده کند و یکی از بدترین رتبه های جدول را برای هواداران به ارمغان آورده است. نکته جالب توجه اینجاست که علیرضا منصوریان در فصل گذشته با نفت تهران نیز زمانی روبروی برانکو ایوانکوویچ قرار گرفت که تیمش شرایط مناسبی نداشت و از 12 بازی‌ای که پشت سر گذاشته بودند تنها 12 پوئن به ارمغان آورده بود. پرسپولیس در این بازی علیرغم انجام بازی همیشگی خود بار دیگر دچار سریال فرصت سوزی مهاجمان خود شد و بعد از هدر رفتن پنالتی اش در نهایت بازی را با تساوی به پایان رساند. علیرضا منصوریان بعد از این تساوی توانست در سه بازی بعدی خود مقابل حریفان صاحبنامی مثل سایپا، فولاد و استقلال خوزستان به برتری دست یابد و جهشی خیره کننده در جدول و در پایان نیم فصل برای خود به وجود آورد.

اما برانکو ایوانکوویچ که از تقابل 180 دقیقه خود برابر علیرضا منصوریان در فصل گذشته تنها یک امتیاز کسب کرده و شکست در بازی برگشت آنها را از کسب قهرمانی ناکام گذاشت به هیچ عنوان این بازی بزرگ را دست کم نخواهد گرفت و مسلما نگاهش به جدول نیست. او در آخرین گفتگو با دوستانش از تمرکز و برنامه ریزی وسیع برای این تقابل خبر داد و به همین منظور تمام سرگرمی ها و برنامه های خارج از فوتبالش را نیز کنسل کرد تا اینبار در کنار سرتن چوک به عنوان یکی از مربیان کارکشته در لیگ کرواسی تمام راه های منتهی به برد را مرور کند. لبخند برانکو ایوانکوویچ در تمرینات از اعتمادبنفس بالای او خبر می دهد و از انگیزه ای که می خواهد به شاگردانش بدهد. خصوصا اینکه اکنون تیم مدیریتی اش نیز در شرایط مناسبی به سر نمی برد و آنها نمی خواهند برای هوادارانی که در طول یک سال و اندی در کنار خود جذب کرده اند و حامی بزرگ شان محسوب می شود گلایه ای بر جا بگذارند.

باید منتظر برنامه ویژه برانکو ایوانکوویچ برای دربی 84 ماند، جایی که فرمانده همچنان فرمان حمله می دهد.