سپاهان - پرسپولیس/ آخرین ال جنجالینوی فولادشهر به صرف صدرنشینی

سپاهان - پرسپولیس/ آخرین ال جنجالینوی فولادشهر به صرف صدرنشینی

سپاهان و پرسپولیس برای آخرین بار در فولادشهر مقابل هم قرار می گیرند.

به گزارش کاپ، اگر از بازی پرسپولیس و استقلال به عنوان دربی فوتبال ایران یاد می شود بدون شک بازی سپاهان و پرسپولیس می تواند دربی دوم ایران باشد.

این دو تیم روزچهارشنبه در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم می روند.

موقعیت:

پرسپولیس بعد از تساوی در دربی پایتخت حالا صدر جدول را از دست داده و این هفته باید سپاهان را در آخرین میزبانیش در فولادشهر شکست دهند و به امید لغزش تراکتور باشند.

سپاهان با عبدالله ویسی سینوس وار کار کرده است. آنها البته پس از برد مقابل ماشین سازی حالا 10 امتیازی هستند و یک برد مقابل پرسپولیس، هم اکان صدرنشینی را به آن ها می دهد و هم یقینا، یک رتبه ترقی رابرایشان در جدول فراهم خواهد کرد.

نیمکت:

ویسی با سپاهان برای اولین بار به عنوان سرمربی رودر روی پرسپولیس خواهد نشست. طلایی پوشان اصفهانی با هدایت گواردیولا کم کم خودشان را پیدا کرده اند. جوانان این تیم هم تدریجا با شرایط آدابته می شوند. ویسیس باید این بار مقابل پروفسور قرار بگیرد.

برانکو بعد از تساوی در دربی و از دست دادن صدر باید دست به کار بزرگی بزند و طلسم اصفهان را برای خودش بشکند.

حاشیه:

دیدارهای سپاهان و پرسپولیس همواره زیبا، جنجالی، پرحاشیه و پر دردسر بوده است و به خاطر همین هم به ال جنجالینو معروف بوده است.

ویسی در صحبتهایش اشاره کرد که این آخرین میزبانی فولادشهر از سپاهان است. گویا دیگر بعد از چندین سال، باید منتظر بازی کردن سپاهان در نقش جهان خودش باشیم.

*شجاع خلیل زاده یکی از ویژه ترین بازیکنان بازی سپاهان و پرسپولیس است. در فصل نقل و انتقالات بر سر رفتن او به پرسپولیس اتفاقات عجیبی رخ داد و او نتوانست به تیم تهرانی برود چون اجازه ویسی را نگرفت.

*کمال کامیابی نیا و فرشاد احمدزاده غایبان پرسپولیس در این بازی هستند. البته وحید امیری از بند مصدومیت رها شده و می تواند تیمش را همراهی کند.

*بیژن حیدری برای دومین بار پیاپی قاضی دیدار پرسپولیس و سپاهان شد. دیدار قبلی با سوت او در آزادی بسیار حرف و حدیث داشت. باید دید این بار چه اتفاقی رخ می دهد.

مهرداد محمدی هم مانند شجاع خیلی دوست داشت الان در پرسپ.لیس باشد اما این سپاهان بود که توانست مبلغ رضایتنامه محمدی را صادر کند و او را به تور بیندازد.

سید جلال حسینی تنها بازیکن این دو تیم است که سابقه حضور در طرف مقابل را داشته است. سید جلال در زمان قلعه نویی دو سال در سپاهان بازی کرد.

عددبازی:

برانکو سه بار تاکنون به عنوان سرمربی مقابل سپاهان صف آرایی کرده که دو باخت و یک تساوی برایش به دست آمده است.

برانکو و ویسی هم دو بار مقابل هم قرار گرفته اند که سهم هر کدام یک برد بوده است.

فصل گذشته در اصفهان، سپاهان 4-2 برد و در تهران کار به تساوی 2-2 انجامید.

این دو تیم در مجموع 64 بار مقابل هم قرار گرفته اند که حاصل آن 21 برد برای پرسپولیس، 19 پیروزی برای سپاهان بوده است.

آخرین برد پرسپولیس مقابل سپاهان به سال 92 برمی گردد و پس از آن در 4 دیدار بعدی یا سپاهان برده یا تساوی حاکم شده است.

ستاره:

احسان حاج صفی در این بازی بزرگ می تواند بازگشتی با شکوه داشته باشد. این بازیکن فصل پیش هم در اصفهان به سرخپوشان گل زد. حالا باید به عنوان یکی از بزرگان سپاهان خوش بدرخشد و هوای دیگر جوانهای تیم را هم داشته باشد.

بازگشت وحید امیری بهترین خبر ممکن برای برانکو و پرسپولیسی هاست. این بازیکن که با دو گل زده بهترین گلزن تیم تهرانی هم هست می تواند در امر گلزنی مرد شماره یک باشد. حتی جلوتر از طارمی.