به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، علیاکبر طاهری بعد از تقدیر از تعدادی از جانبازان شهرری در حاشیه تمرین عصر امروز تیم پرسپولیس به خبرنگاران اظهار داشت: هفته دفاع مقدس است و لازم بود این کار نمادین را انجام داده و یاد و خاطره شهدا و جانبازان را گرامی بداریم.
وی در ادامه راجع به اینکه تیمش بعد از مدتها توانست مقابل سپاهان در اصفهان پیروز شود، گفت: تلاش کادر فنی و بازیکنان بود که توانستیم این نتیجه را کسب کنیم. بابت این نتیجه باید از همه اعضای تیم تشکر کنیم، هرچند این نتیجه چیزی از ارزشهای تیم بزرگ سپاهان کم نمیکند، چرا که آنها هم خوب بازی کردند. به عقیده من این بازی از همه بازیهای قبل دو تیم به مراتب بهتر بود.
سرپرست باشگاه پرسپولیس راجع به اینکه چقدر برای بازیکنان تیمش پاداش درنظر گرفته است، عنوان کرد: با صحبتهایی که با برانکو داشتیم پاداشها را نظاممند کرده و طبق قوانین و مقرراتی که در باشگاه تصویب شده است، آنها را پرداخت خواهیم کرد.
طاهری در واکنش به اظهارات اخیر بهرام افشارزاده در مورد قراردادهای بازیکنان پرسپولیس و غیرواقعی بودن آنها نیز یادآور شد: خواهش من این است که از این حواشی دوری کنید. بحثهایی که عزیزان مطرح کردند با آنچه وجود دارد، متفاوت است. تمام قراردادهای ما همان است که در سازمان لیگ وجود دارد و ما با بیش از یک قرارداد برای بازیکن و مربی نداریم. به هیچ وجه قراردادهای ما پیچیده نیست و همه اعداد و ارقام آن در سازمان لیگ مشخص شده است. باید کاری کنیم که فضای فوتبال پاک بماند. نباید با مطرح کردن برخی مسائل ذهن مردم را نسبت به فوتبال خراب کنیم. این کار قشنگی نیست. همه ما از فوتبال لذت میبریم و نباید مسائلی پیش بیاید که مردم از فوتبال دلزده شوند.
وی در مورد اینکه گفته میشود وزیر ورزش پرسپولیسی است، تصریح کرد: فکر کنم خودتان جواب این سؤال را میدانید!
سرپرست باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه باشگاههای پرسپولیس و استقلال در تلاشند بلیتفروشیها را در اختیار خود بگیرند، افزود: من در این خصوص فصل گذشته صحبتها و اقداماتی را انجام دادم. ما مسیری را در این زمینه طی کردیم که لازم است دوباره به آن بپردازم. یکی از مهمترین مسائلی که باشگاه باید آن را مدنظر داشته باشد اداره کردن بلیتفروشی مسابقات است، کاری که در اکثر لیگهای معتبر دنیا انجام میشود و باشگاهها طبق قوانین سازمان برگزاری مسابقات مسئله بلیتفروشی باشگاه خود را اداره میکنند.
طاهری ادامه داد: فصل گذشته من از رئیس وقت سازمان لیگ خواستم که طبقه دوم ورزشگاه آزادی به ما اجاره داده شود. اگر خاطرتان باشد قبل از اینکه ما این کار را انجام دهیم تعداد تماشاگرانی که به ورزشگاه آزادی میآمد پنج تا 10 هزار نفر بودند. البته غیر از بازی پرسپولیس و صبای قم که اولین بازی ما بعد از فوت هادی نوروزی بود و 35 هزار هوادار به ورزشگاه آزادی آمدند. بعد از اینکه ما طبقه دوم ورزشگاه را برای هواداران خود رایگان اعلام کردیم دیدید که هر بازی چند هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی میآمد.
وی در ادامه گفت: در بازی برگشت ما مقابل استقلال خوزستان بود که 75 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کردند. بازیهای بعد از آن نیز با وجود اینکه وسط هفته و ساعت 8 و 9 شب برگزار میشد باز هم تعداد زیادی هوادار در ورزشگاه حضور پیدا میکردند. ما با این کار هم بهنوعی درآمدزایی کردیم و هم اینکه کاری کردیم ورزشگاه پرشده و تماشاگران از دیدن بازیهای تیم محبوبشان لذت ببرند. این طرحمان به خوبی جواب داد و هفته به هفته ورزشگاهها پر از تماشاگر میشد.
سرپرست باشگاه پرسپولیس با اشاره به موضوع واگذاری بلیتفروشی به باشگاهها یادآور شد: به نظر ما تماشاگران نباید از صبح تا ظهر در ورزشگاه و در گرما و سرما بنشیند و برای یک بازی ساعتها انتظار بکشند. باید صندلی ورزشگاهها شمارهگذاری شود، بلیتها را پیشفروش کنیم و وقتی تماشاگری بلیتی تهیه میکند روی شماره صندلی خودش بنشیند. ما باید در این مسیر حرکت کنیم. برخی افراد که این مسائل را لمس نمیکنند، نمیتوانند مشکلات را برطرف کنند، اما ما این مشکلات را لمس کردیم و به همین دلیل است که در باشگاه پرسپولیس کار را پیش میبریم.
سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: در خصوص بحث واگذاری بلیتفروشی هم چند جلسه داشتیم با کاظمی، عابدینی و... که خواستند این کار به ما بدهند. بحث درباره این مسائل و جلسات هم قبل از تعطیلی لیگ بود. سپس قرار شد بخش حقوقی فدراسیون هم جلسهای را با ما در این خصوص داشته باشد و درباره شرکتی که قرار بود کار را پیش ببرد، صحبت کنیم. صورتجلسات امضا شد و با عابدینی هم صحبت کردیم که جلسات خوب بود، اما تاکنون نتوانستهایم کاری را پیش ببریم. با این حال باید راهی پیدا کرد. بهطور مثال وقتی قرار است به مشهد برویم و بازی در مشهد است، تماشاگران بدانند به چه شکل برای حمایت از تیمشان به ورزشگاه بیایند و همه چیز روی نظم دنبال شود.
طاهری در خصوص اختلافات بین سامانه پیامکی این باشگاه و سازمان لیگ گفت: یکسری مسائل به وجود آمد که عدالت را زیر سؤال میبرد. در سامانههای پیامکی یکسری سرشماره وجود دارد و این سرشماره برای اپراتور است. هر سر شمارهای میتواند در اگریگیتور اپراتور قرار بگیرد و هرکسی میتواند برای خودش قرارداد ببندد. سرشماره جدیدی که ایجاد شده بود، مشکلاتی داشت که در این خصوص صحبت کردیم، تاج حمایت کرد و عابدینی سعی و تلاش زیادی داشت تا مشکلات حل شود. با این حال به توافقاتی رسیدیم و قرار شد سرشماره ما برای همه تیمهای لیگ باشد و هر باشگاه هم هواداران خودش را داشته باشد. البته ارزش افزودههایی هست که باید در نظر گرفته شود و این کار هرچه زودتر صورت بگیرد، بهتر است.
وی درباره مسدود شدن حساب باشگاه پرسپولیس توسط سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: این اتفاق موقت بود و ما حساب را باز کردیم. هر از چند گاهی این مشکلات وجود دارد. بهنظرم این اطلاعات فنی را شما رسانهها باید به مخاطب منتقل کنید. ما در بحث مالیاتی بخشی داریم که مالیات تکلیفی است. این موضوع در هر صنفی به خصوص در صنف ما وجود دارد. مثلاً ما باید تا پایان سال سه درصد مالیات را پرداخت کنیم که برای ادامه کار مشکلی ایجاد نشود و یک مالیات هم وجود دارد و آن هم مالیات بر درآمد است. یک مالیات دیگر هم داریم که مالیات عملکرد بنگاههاست و باشگاهها هم شامل این بخش میشوند. سر سال که میرسد، پولهای ورودی و خروجی را حساب میکنند و سود پول هم حساب میشود که روی این سود مالیات میبندند.
سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: این مالیات عملکرد است که باعث شده حساب مسدود شود و این مالیاتی بوده که در سنوات گذشته در باشگاه پرسپولیس و سایر باشگاهها به درستی و روی استاندارد حساب نشده است. به این دلیل که برای صورتحسابهای استاندارد باید سند وجود داشته باشد تا اداره مالیات قبول کند و متأسفانه سندی نیست که شرایط به این شکل میشود. این بحث هم برای یکی دو سال نیست و برای سال 87 تا 92 است و مبلغ زیادی نزدیک به 30 میلیارد بوده که باید مالیاتش حساب شود. با این حال ما باید حرفمان را اثبات کرده و ادله بیاوریم که ورودی باشگاه ما با هزینهها یکی نیست. اتفاقاً بیشتر زیانده هستیم، اما با این حال برای ما سود حساب کرده و مالیات بریدهاند. چون ما هم در رأس هستیم، وقتی مالیات پرداخت نشده، حسابمان را مسدود کردند. حساب مسدود شد و تاکنون هر درآمدی هم از اسپانسر داشتیم از حساب بردهاند و این مسئله ما را دچار چالش بزرگ کرده است. بهنظرم دارایی باید نگاهش را نسبت به این قضیه عوض کند. ما هم از فدراسیون، وزیر و مسئولان خواستیم در این خصوص ما را کمک کنند، چون این چالش باشگاه را اذیت میکند.
طاهری در پاسخ به سؤال عجیب خبرنگاری مبنی بر اینکه چه برنامهای برای تقویت تیم دارید، گفت: چه تقویتی؟! ما چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟! تیم برای این فصل بسته شده است. ما اگر بتوانیم بازیکنی هم بگیریم، فقط برای بازیهای آسیایی است. در این خصوص هم هنوز بحثی با برانکو نداشتیم و اگر لازم شود، باید ببینیم چه کاری باید برای تقویت تیم انجام دهیم. تا کنون هم هیچ بازیکن خاصی مدنظر ما نیست.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا پرسپولیس در تعطیلات لیگ اردوی خارجی دارد یا نه، گفت: تقویم بازیها مشخص شده و بازیها در جریان است. در تعطیلات هم بازی جام حذفی وجود دارد و نمیتوانیم اردوی خارجی داشته باشیم. تعطیلات نیمفصل هم کوتاه است و زمان مناسبی برای اردو نیست و شاید در تهران باشیم.
سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص اعتراض برخی پیشکسوتان این باشگاه و موضوع عدم استفاده از برند باشگاه پرسپولیس، گفت: این عزیزان نزد کاشانی رفته بودند و سپس نزد بنده آمدند. وقتی توضیح دادیم که موضوع چیست، تازه متوجه شدند که چه اتفاقی افتاده است. حتی به ما گفتند که باشگاه پرسپولیس باید این کار را انجام بدهد و اجازه استفاده از برند باشگاه را به هیچکس ندهد. ما گفتیم که باشگاه پرسپولیس ما هستیم و افراد دیگر نباید از این برند استفاده کنند و اگر جور دیگری باشد، پیگیری حقوقی صورت خواهد گرفت. برای پیشکسوتان هم شرایطی را ایجاد کردیم و بهطور مثال برای دربی به آنها بلیت بازی را دادیم. البته این فقط شروع کار است و شأن پیشکسوتان این نیست. در آینده برنامههای ویژهای داریم.
طاهری در خصوص اینکه باشگاه پرسپولیس برای مراسم سالگرد هادی نوروزی چه برنامهای دارد، اظهار داشت: متولی برگزاری مراسم سالگرد نوروزی خانواده او هستند. ما در این خصوص صحبتهایی انجام دادیم و ترجیحمان این بود اگر مسئلهای بود، کمک کنیم. خانواده نوروزی خودشان قصد دارند مراسم را برگزار کنند و شاید برخی رسم و رسوم محلی هم داشته باشند و اگر هم کاری بود ما انجام میدهیم.