محمود خوراکچی: موفقیت فوتسال ربطی به کفاشیان و افتخاری ندارد/ از خوشحالی اشك شوق می‌ريختم

محمود خوراکچی: موفقیت فوتسال ربطی به کفاشیان و افتخاری ندارد/ از خوشحالی اشك شوق می‌ريختم

وبسایت رسمی برنامه نود - کارشناس فوتسال با سایت برنامه نود درباره رقابتهای جام جهانی فوتسال و درخشش تیم ملی فوتسال گفت و گو کرد و گفت:« دوست داشتم با پیروزی مقابل پاراگوئه، در بازی بعد به مصاف اسپانیا برویم و بتوانیم شکست 5 بر 1 در دیدار دوستانه را جبران کنیم.

محمود خوراکچی در گفت‌وگو با سایت نود در حالیکه خوشحالی و غرور درگفته هایش مشخص بود در باره پیروزی تیم فوتسال ایران مقابل پاراگوئه و صعود تیم ملی به مرحله نیمه نهایی، گفت: از یک بازی قبل شروع می کنم، اتفاق خوبی بود که با سوم شدن در گروه مجبور شدیم برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی با برزیل بازی کنیم. اگر به جای آذربایجان صعود کرده بودیم و مقابل تایلند قرار می‌گرفتیم ارزش های ما مشخص نمی شد، اما با پیروزی مقابل پاراگوئه نشان دادیم توانایی هرکاری را داریم و تاریخ ساز شدیم.

او ادامه داد: در این بازی موقعیت‌های زیادی روی دروازه خلق کردیم و درصد مالکیت توپ بالایی داشتیم. بازیکنان قدرت کنترل توپ، پاسکاری، حمله و در کل بازی زیبایی را به نمایش گذاشتند و این نشان از بالا بودن کیفیت فنی تیم دارد.

وی در خصوص وضعیت خط دفاع در بازی مقابل پاراگوئه گفت : فوتسال ابتدا گل نخوردن است سپس حمله کردن، تیم ملی خیلی راحت به گل می‌رسد اما در مقابل به راحتی گل دریافت می کند، باید تمرکزمان را بالاتر ببریم تا روی مسئولیت‌های دفاعی بهتر کار کنیم، هرچند اعتقاد دارم بازیکنان ما در بازی "پاور پلی" در فوتسال دنیا بهترین هستند.

خوراکچی در خصوص لحظه های تلخ و شیرین بازی مقابل پاراگوئه هم گفت:« در تمام طول بازی هرگاه تیم ملی گل دریافت می کرد، مثل بازیکنان و کادر فنی پا به پاي آنها ناراحت بودم و هر وقت گل می زدند از خوشحالي اشك شوق مي‌ريختم و لذت می بردم.

کارشناس فوتسال در باره دیدار ایران و روسیه در نیمه‌نهایی جام جهانی هم گفت:« در سال‌های اخیر تیم ملی ما با روسیه بازی‌های بسیاری را انجام داده و هم دو طرف از هم شناخت بسیار خوبی دارند و این موضوع می‌تواند به بچه‌های ما کمک کند. ما تیم بزرگی هستیم و بازیکنان بزرگی داریم. باید دقت داشته باشیم که از موقعیت‌های بدست آمده حداکثر استفاده را کرده تا با کمترین اشتباه و با تلاش بچه‌ها مقابل روسیه به پیروزی برسیم.

او همچنین در مورد پاداش و حضور افتخاری در کلمبیا گفت:« اول اینکه این موفقیت نه به کفاشیان ارتباطی دارد و نه به افتخاری،  بلکه از آن خانواده فوتسال است، بهرحال این موفقیت ها برای کمیته فوتسال و کفاشیان و افتخاری ارزشمند بوده که قصد سفر با کلمبیا آنهم با پاداش را داشتند. هر چند حالا کفاشیان در هند به سر می برد.

محمود خوراکچی در پایان گفت: تیم ما بهترین بازیکنان تاریخ ایران را دارد و من یقین دارم می‌توانیم روسیه را شکست دهیم اما مسئولان باید ببینند برای تیم ملی چکار کرده اند و چه انتظاری دارند، نه دیدار تدارکاتی مناسب برای فوتسال ترتیب دیدیم نه اردوی خوبی برگزار کردیم. موفقیت های تیم ملی فوتسال نشان داد که ما با مربی ایرانی هم می توانیم به بهترین نتایج تاریخ فوتسال هم برسیم.