عقب نشینی غول های اسپانیایی از موضعشان در قبال سوپرلیگ اروپا

عقب نشینی غول های اسپانیایی از موضعشان در قبال سوپرلیگ اروپا

وبسایت رسمی برنامه نود - بارسلونا و رئال مادرید به مسئولین لالیگا اطمینان داده‌اند که فعلا از موضع خود برای حضور در سوپر لیگ اروپا کوتاه آمده‌اند

به گزارش وب‌سایت رسمی برنامه نود و به نقل از ESPN، مسئولین دو غول اسپانیایی به مدیران لالیگا اطمینان داده‌اند که در حال حاضر تمرکزشان به افزایش قدرت مالی لالیگا بوده و برنامه‌ای برای حضور در سوپر لیگ اروپا ندارند. این دو باشگاه در حاشیه ملاقات از ورزشگاه اتحاد منچسترسیتی برای بررسی راهکارهای افزایش قدرت مالی از طریق اسپانسرشیپ و قراردادهای تلویزیونی، در مورد شرایط همکاری دوجانبه بیشتر و اتحاد در راستای قدرت مالی لالیگا مذاکره کردند. آدولفو بارا، مدیر بازاریابی لالیگا در مورد برنامه‌های آتی به ESPN گفت:

در حال حاضر، رئال مادرید و بارسلونا به ما اطمینان داده‌اند که به دنبال سوپر لیگ اروپا نبوده و تمرکزشان روی رشد لالیگا خواهد بود. ما باید در کنار یکدیگر بمانیم و این دو باشگاه هم به ما اعلام کرده‌اند که همین هدف را دارند.

وی ادامه داد:

در مورد رئال مادرید و بارسلونا، یک رابطه عشق-تنفر برقرار است و کلید حفظ روابط این است که هدف را قدرت لیگ داخلی خودمان قرار دهیم و سعی کنیم به لحاظ مالی به لیگ برتر نزدیک شویم. متقاعد کردن این دو باشگاه کار سختی بوده اما فعلا آن‌ها از این ایده حمایت کرده‌اند. ضمن اینکه در این میان، شرایط ما در قبال رئال مادرید سخت‌تر است چراکه آن‌ها احساس می‌کنند با حضور در سوپر لیگ اروپا موفقیت‌های بیشتری به لحاظ اقتصادی کسب خواهند کرد.

گفتنی است ایده سوپر لیگ اروپا که برای اولین بار 20 سال پیش مطرح شد، اوایل سال جاری میلادی در پی گزارشی مبنی بر جلسه باشگاه‌های بزرگ انگلیسی برای پیگیری آن، شدت بیشتری یافت و پس‌ازآن، مسئولان دو باشگاه بزرگ اسپانیایی هم از آن حمایت کردند.

1405