خواندنی های هفته ششم بوندس لیگا؛ ترمز بایرن در باواریا و فرصت سوزی دورتموند در بای آرنا!

خواندنی های هفته ششم بوندس لیگا؛ ترمز بایرن در باواریا و فرصت سوزی دورتموند در بای آرنا!

وبسایت رسمی برنامه نود - هفته ششم بوندس لیگا آبستن اتفاقات جالبی بود که کمتر رخ می دهند. توقف هم زمان بایرن مونیخ و دورتموند و 9 بازی حساس که طبق معمول، یکی جذاب تر از دیگری بود. خواندنی های هفته ششم بوندس لیگا تقدیم حضور همه فوتبالدوست های بوندس لیگایی

به گزارش وبسایت نود، در هفته ششم بوندس لیگا 17-2016، نتایجی دور از انتظار رقم خورد. اولین توقف بایرن در فصل جدید، شکست بد موقع دورتموند مقابل لورکوزن، بازگشت شالکه به زندگی، ادامه هنرنمایی هرتا با داردای و ایبیشویچ، شکست مجدد هامبورگ پس از برکناری لابادیا و ناکامی مجدد اینگولشتات و وولفسبورگ از مهم ترین وقایع هفته ششم بوندس لیگا بود.

بایرن مونیخ 1-1 کلن

جاسوا کیمیش باز هم برای بایرن مونیخ گلزنی کرد ولی آنتونی مودست بهترین بازیکن کلن در این فصل، پنجمین گل خودش در این فصل و گل تساوی کلن را به ثمر رساند. بایرن برای اولین بار از 30 آوریل، در بوندس لیگا امتیاز از دست داد.

بایرن پس از 6 برد متوالی مقابل کلن در بوندس لیگا، سرانجام متوقف شد. بایرن در این فصل، برای دهمین بار توانست که 5 بازی نخست خود در بوندس لیگا را با پیروزی به پایان برساند ولی «بزهای نر» نوار بردهای یاران کارلتو را پاره کردند. بایرن طی 22 بازی اخیر در «اکتبر فست» شکست نخورده است ولی عدم پیروزی باواریایی ها در هفته ششم باعث شد تا آنچلوتی از رسیدن به رکورد 6 برد متوالی در 6 حضور نخست روی نیمکت یک تیم بوندس لیگایی باز بماند.

کلن در دشوارترین بازی فصل، شکست نخورد تا برای اولین بار طی 25 سال اخیر، تعداد بازی های متوالی بدون باخت این تیم در بوندس لیگا به عدد 11 برسد. بزهای نر در فصل 89-1988، توانسته بودند 17 بازی متوالی بدون باخت را به نام خود ثبت کنند.

هر دو تیم بایرن مونیخ و کلن با دریافت 3 گل در فصل جاری بوندس لیگا، بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص داده اند.

فرانک ریبری که در 5 گل از 7 گل اخیر تیمش در بوندس لیگا، تأثیر مستقیم داشته، در این بازی همچون روبرت لواندوفسکی در امر گلزنی ناکام ماند. لواندوفسکی دویستمین بازی اش را در بوندس لیگا انجام داد. 200 بازی و 126 گل برای «لوا گل» باعث شده تا این نابغه لهستانی، سومین گلزن برتر خارجی در تاریخ بوندس لیگا باشد. جیووانی البر برزیلی (260 بازی و 133 گل)، کلودیو پیزارو پرویی (411 بازی و 190  گل)

کارلتو ترکیب اصلی بایرن را در مقایسه با دیدار مقابل اتلتیکو مادرید، دچار تغییرات اساسی کرد. این مربی ایتالیایی، 7 بازیکن را تغییر داد. کدام مربی به جز آنچلوتی جرأت دارد که ستاره های بزرگی همچون لام، بواتنگ، آلابا، ویدال، مولر و ریبری را روی نیمکت قرار بدهد؟

بیشترین تعداد شوت به سوی دروازه توسط بازیکن های بایرن، در همین بازی روانه دروازه کلن شد. باواریایی ها 27 شوت به سوی دروازه کلن زدند که بیشترین سهم شوت ها، به روبرت لواندوفسکی تعلق داشت. (5 شوت)

جاسوا کیمیش برای اولین بار در آلیانس آرنا با پیراهن بایرن گلزنی کرد. بایرن طی 3 بازی رسمی اخیر، دو گل زده که هر دو گل توسط کیمیش به ثمر رسیده است! کیمیش 21 ساله، در 7 بازی اخیر، 6 گل برای بایرن زده و اگر به همین روند ادامه بدهد، آقای گلی او هم چندان بعید به نظر نمی رسد!

68% مالکیت توپ برای بایرن، 29 شوت بایرن در مجموع و فقط 5 شوت برای کلن!

از 29 شوت بایرن، 18 شوت خارج از چارچوب و 5 شوت بلوکه شد. تنها 3 شوت بایرن داخل چارچوب بود و 3 شوت هم به تیر دروازه خورد! کلن هم 2 شوت داخل چارچوب زد که یکی گل شد.

آرین روبن برای اولین بار از ماه مارس 2016، در ترکیب اصلی بایرن مونیخ قرار گرفت و باز هم مصدوم شد. مصدومیتی که چندان جدی نبود ولی اجازه نداد که سریال تمام نشدنی مصدومیت های این ستاره هلندی همچون برخی از سریال های کشور همسایه، خاتمه یابد.

خوان برنات اسپانیایی در پنجاهمین بازی اش برای بایرن، یک پاس گل داد. او ثابت کرد که بازیکن سفارشی گواردیولا نیست و می تواند برای آنچلوتی هم یک بازیکن مهم باشد.

بایر لورکوزن 2-0 بوروسیا دورتموند

تقابل دو تیم از راین شمالی وستفالیا، لورکوزن با درخشش هاکان چالانوغلو، چیچاریتو و آدمیر مهمدی در ورزشگاه بای آرنا، یک برد بی چون و چرا را مقابل دورتموند در هفتاد و پنجمین رویارویی این دو تیم به دست آورد. این بازی، از آن شب های بد دورتموند بود که هر از چند گاهی برای شاگردهای توخل تکرار می شود، همان شب هایی که اگر قرار است بد باشند، خیلی بد هستند. چالانوغلو دو پاس گل داد و چیچاریتو برای پنجمین بار در این فصل، گلزنی کرد. دورتموند به قدری در نیمه اول بد بود، که توخل در بین دو نیمه، 2 تعویض را انجام داد.

با شکست دورتموند در بای آرنا، تعداد بردهای دورتموند و لورکوزن در تاریخ رویارویی های این دو تیم در عدد 27 برابر شد. آخرین برد خانگی لورکوزن مقابل دورتموند به سال 2007 باز می گشت. شیرها برای اولین بار از سال 2014 و پس از 280 دقیقه، دروازه دورتموند را باز کردند.

هشتمین بازی خانگی متوالی بدون باخت برای لورکوزن به ثبت رسید. آخرین باخت بوندس لیگایی آنها در بای آرنا، به ماه مارس گذشته مربوط می شود. 7 برد و یک مساوی در 8 بازی خانگی اخیر برای لورکوزن، ستودنی است.

یوئل پویانپولو توانست 4 گل نخست لورکوزن در این فصل را بزند اما چیچاریتو به ترکیب تیمش برگشت و فرمان ماشین گلزنی را از این جوان فنلاندی گرفت و 5 گل زد.

تقابل گونزالو کاسترو هافبک آماده دورتموند با تیم سابقش جالب توجه بود. کاسترو که طی 9 بازی رسمی اخیر، در 9 گل تیمش نقش مستقیم ایفا کرده (3 گل و 6 پاس گل)، در این بازی به قدری ضعیف بود که در بین دو نیمه تعویض شد.

هر 6 باخت بوندس لیگایی توماس توخل در دورتموند، در بازی های خارج از خانه رقم خورده است. اولین شکست توماس توخل در مقابل روگر اشمیت در شبی که آدمیر مهمدی برای اولین بار پس از 22 بازی، 1130 دقیقه، گلزنی کرد. چیچاریتو نیمی از گل های لورکوزن در این فصل بوندس لیگا را زده و طی 7 بازی اخیر، 6 گل به ثمر رسانده است.

70% مالکیت توپ برای دورتموند، 599 پاس سالم برای دورتموند در مقابل فقط 196 پاس سالم لورکوزن، دقت پاس 85% دورتموند و 65% لورکوزن. سوکراتیس بیشترین تعداد پاس در این بازی را به نام خویش ثبت کرد؛ 110 پاس و دقت پاس 89%

شالکه 4-0 بوروسیا مونشن گلادباخ

اولین برد آبی های اشرافی در این فصل پس از 5 باخت متوالی با درخشش و 2 گل بریل امبولو؛ آیا این بازی آغازی بر پایان کابوس شالکه و مارکوس واینتزیرل است؟

3 گل شالکه طی 6 دقیقه به ثمر رسید! هر 3 برد اخیر شالکه در بوندس لیگا، در شرایطی رقم خورده که یان هونتلار در ترکیب اصلی این تیم حضور نداشته است. لارس اشتیندل کاپیتان گلادباخ برای اولین بار در این فصل روی نیمکت نشست.

لایپزیگ 2-1 آگزبورگ

لایپزیگی ها با تحمیل اولین شکست خارج از خانه به آگزبورگ، ثابت کردند که موفقیت آنها اتفاقی نیست. لایپزیگ پس از 6 هفته، شکست نخورده و بسیار چشم نواز و مخوف بازی می کند.

مارسل زابیتسر؛ 3 شوت داخل چارچوب، پاس های فوق العاده و نقش مستقیم در هر دو گل تیمش

گل دوم لایپزیگ توسط یوسف پولسن، دویست و پنجاهمین گل دریافتی آگزبورگ در تاریخ بوندس لیگا بود. آگزبورگ در این بازی، پس از 191 دقیقه گل خورد. جی دونگ وون کره ای برای اولین بار و پس از 979 دقیقه، در بوندس لیگا گل زد.

هرتا برلین 2-0 هامبورگ

بیستمین «دو گله» وداد ایبیشویچ در بوندس لیگا و قدرتنمایی دوباره هرتا، ادامه تیره روزی های هامبورگ؛ چهارمین برد متوالی هرتا و چهارمین شکست هامبورگ طی 6 هفته نخست بوندس لیگا و البته اولین باخت دایناسورها در اولین حضور مارکوس گیزدول روی نیمکت این تیم

وداد ایبیشویچ در شب تولد فرزندش، 97 گل در بوندس لیگا زده است. 2 گل وی در این بازی، ایبیشویچ را تبدیل به گلزن ترین بوسنیایی تاریخ بوندس لیگا کرد. او رکورد سرگی باربارز دوست داشتنی که اسطوره هامبورگ بود را شکست.

اینگولشتات 1-2 هوفنهایم

درخشش فوق تصور و گلزنی ساندرو واگنر مهاجم هوفنهایم و ادامه درخشش باشگاه زینشایم در دوران مربیگری ناگلزمن و یک هوفنهایم بدون باخت در فصل جدید و البته یک اینگولشتات بدون برد

دومین گل ساندرو واگنر و چهارمین پاس گل آندری کراماریچ در این فصل برای هوفنهایم

پنجمین باخت متوالی اینگولشتات در 5 هفته اخیر بوندس لیگا و یازدهمین بازی متوالی بدون برد در بوندس لیگا

دارمشتات 2-2 وردربرمن

درخشش میرکو آنتونیو کولاک و دو گل او برای نیلوفرهای آبی؛ کولاک برای اولین بار در بوندس لیگا گل زد و گل دومش، شباهت زیادی به گل فان باستن در فینال یورو 1988 داشت.

دارمشتات طی 6 تقابل اخیر با برمن در بوندس لیگا، شکست نخورده است.

شکست ناپذیری دارمشتات در بازی های خانگی این فصل پا برجا ماند. برمن هم طی 8 بازی خارج از خانه اخیر در بوندس لیگا، پیروز نشده است.

فرایبورگ 1-0 آینتراخت فرانکفورت

نمایش عالی وینچنزو گریفو و تک گل این بازیکن ایتالیایی در نیمه اول که نخستین گل این فصل فرایبورگ در نیمه اول و نخستین گل گریفو در این فصل محسوب می شد.

نیکو کواچ به عنوان بازیکن، هرگز به فرایبورگ نباخته بود ولی اولین شکست خود مقابل این تیم تازه وارد را به عنوان مربی چشید.

فرانکفورت طی 14 بازی اخیر خارج از خانه در بوندس لیگا، فقط 2 برد را به دست آورده است.

وولفسبورگ 0-0 ماینتس

در روزی که باز هم ماریو گومز فرصت گلزنی را از دست و در حسرت گلزنی ماند تا تیمش نیز همچنان در حسرت اولین برد خانگی اش باقی بماند. پنجمین بازی متوالی بدون برد وولفسبورگ در بوندس لیگا در روز درخشش توبیاس لوسل دروازه بان ماینتس

چهارمین بازی خانگی متوالی بدون باخت وولفسبورگ مقابل ماینتس

محمدرضا شعاعی