هفت لژیونر ازبکستان؛ از چین تا قزاقستان

هفت لژیونر ازبکستان؛ از چین تا قزاقستان

به گزارش"ورزش سه"، تیم ملی ایران پنج شنبه در تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان خواهد رفت، ازبک ها از دو بازی قبل 5 امتیاز گرفته اند و ما 4 امتیاز به دست آورده ایم. تیم ملی ازبکستان 7 بازیکن لژیونر دارد، بازیکنانی که در چین، قزاقزستان، قطر و روسیه بازی می کنند.

عادل احمدف و دنیزف دو بازیکن شاغل در لیگ روسیه برابر بازیکنان ملی پوش ایران (آزمون، عزت الهی و محمدی)که در روسیه بازی می کنند قرار گرفته اند و حال باید به جای لیگ روسیه در تاشکند برابر هم قرار بگیرند.

لژیونرهای تیم ملی ازبکستان را بیشتر بشناسید:

ایگور کریمتس(بجینگ گوان چین):

مدافع بلند قامت ازبک ها برای چندمین بار به طور قرضی از پاختاکور به بجینگ گوان رفت و در لیگ چین بازی می کند. این بازیکن از سال 2013 در تیم ملی ازبکستان حاضر است و 20 بازی ملی در کارنامه دارد. او همچنین سه گل ملی زده است که آخرین آن مربوط به بازی با قطر است که توانست در دقیقه 86 گل سه امتیازی را در دوحه به ثمر رساند.

انزور اسماعیلف(چانگچن یاتای چین):

اسماعیلف از سال 2012 به تیم چانگچن یاتای چین پیوسته است و در لیگ چین توپ می زند. او زوج کریمتس در خط دفاعی به حساب می آید. این بازیکن 31 ساله و 190 سانتی متری 78 بازی ملی در کارنامه دارد و همچنین 2 گل در این بازی ها زده است.

ویتالی دنیزف(لوکوموتیو مسکو):

مدافع چپ ازبک ها در لیگ روسیه بازی می کند. او از سال 2013 به عضویت تیم لوکوموتیو مسکو در آمده است و برای تیم ازبکستان 65 بازی ملی انجام داده و یک گل زده است. دنیزف در هر دو بازی این مرحله ازبکستان به صورت ثابت به میدان رفته است و گلزنی هم کرده است.این بازیکن دروظایف دفاعی بسیار بهتر از وظایف هجومی عمل می کند.

عادل احمدف(کراسنودار روسیه):

هافبک 28 ساله که بازوبند کاپیتانی را نیز بر بازو می بندد در لیگ روسیه و تیم کراسنودار بازی می کند. احمدف تا کنون 79 بازی برای تیم ملی کرده است و 15 گل ملی به ثمر رسانده است. احمدف از سال 2007 در تیم ملی حاضر است. احمدف در هر دو بازی ازبکستان به طور 90 دقیقه بازی کرده است.

احمدف البته مصدومیتی جدی دارد و احتمال اینکه در بازی با ایران غایب باشد، زیاد است.

سردار رشیدف(الجیش قطر):

رشیدف در سال 2015 از بنیادکار جدا شد و به تیم الجیش قطر پیوست و فصل قبل 9 گل برای این تیم در لیگ ستارگان قطر و این فصل 1 گل در دو بازی به ثمر رسانده است. رشیدف 25 ساله برای تیم ملی کشورش 30 بازی کرده است و البته 11 گل زده است. این بازیکن باتجربه و خطرناک در میانه میدان می تواند برای مدافعان و البته هافبک های دفاعی ما مشکل ساز باشد. رشیدف در دو بازی اخیر ازبکستان در مسابقات انتخابی جام جهانی 114 دقیقه بازی کرده است و در هر دو بازی الکساندر گینریخ به جای او به میدان رفته است.

الکساندر گینریخ(اورداباسی قزاقزستان):

گینریخ را می توان یکی از با تجربه ترین بازیکنان تیم ازبکستان دانست. گرنیخ 31 ساله در هر دوبازی این مرحله به عنوان یار جانشین به میدان امده و 66 دقیقه برای تیم کشورش بازی کرده است. گینریخ 90 بازی ملی و البته 31 گل در کارنامه دارد. وی سابقه بازی در پاختاکور و لوکوموتیو تاشکند، المارات را دارد.

ایگور سرگی اف(بجینگ گوان چین):

این بازیکن به مانند ایگور کریمتس در تیم بجینگ گوان بازی می کند. او این فصل از پاختاکور به لیگ چین رفته است.سرگی اف در دو بازی اخیربرای ازبکستان 180 دقیقه بازی کرده است. سرگی اف مهاجم جوان تیم ازبکستان 32 بازی ملی و 10 گل ملی در کارنامه دارد.