زامپارینی: باید از فوتبال انگلیس الگوبرداری کنیم؛ حق پخش تلویزیونی باید بین همه مساوی تقسیم شود

زامپارینی: باید از فوتبال انگلیس الگوبرداری کنیم؛ حق پخش تلویزیونی باید بین همه مساوی تقسیم شود

وبسایت رسمی برنامه نود - مدیر باشگاه پالرمو توزیع مساوی درآمدهای حق پخش تلویزیونی بین تمامی باشگاه های سری آ را راه حل پایان دادن به سلطه یوونتوس بر فوتبال این کشور دانست.

به گزارش وب سایت نود، تیم فوتبال یوونتوس طی پنج فصل گذشته قهرمان بلامنازع سری آ ایتالیا بوده و اختلاف سطح این تیم با سایر تیم های حاضر در کالچو فوق العاده زیاد و شاید دست نیافتنی باشد.

در فصل جدید رقابت های سری آ نیز بیانکونری پس از هفت هفته از شروع رقابتها با چهار امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار گرفته و به نظر می رسد در این فصل هم تیم اول شهر تورین بدون داشتن رقیبی جدی به ششمین قهرمانی متوالی خود دست یابد. مائوریزیو زامپارینی مدیر باشگاه پالرمو طی گفتگویی که با رادیو Kiss Kiss Napoli انجام داد، راه حل پیشنهادی خود برای پایان دادن به رقابت های سرد و یکطرفه کالچو را مطرح کرد:

تسلط بیانکونری به لحاظ مالی باعث ایجاد این اختلاف سطح بین بیانکونری و سایر تیمها شده است؛ درست مثل وضعیتی که بایرن مونیخ در فوتبال آلمان دارد. در روزنامه های این هفته خواندم که یوونتوس با دو بازیکن دیگر به نام های اکسل ویتسل و رودریگو بنتانکور هم قرارداد امضاء کرده اند؛ اگر چنین وضعیتی ادامه پیدا کند، دیگر دلیلی برای برگزاری رقابت های لیگ وجود ندارد. باید کاری کنیم که بین همه تیمها رقابت ایجاد شود. باید از فوتبال انگلیس درس بگیریم؛ در انگلیس درآمد حاصل از حق پخش تلویزیونی به طور مساوی بین تمامی تیمها تقسیم می شود. در ایتالیا هم باید چنین رویه ای در پیش بگیریم.

2081