مقانلو: تکواندو در المپیک به اندازه المپیک‌های قبل مدال گرفت

مقانلو: تکواندو در المپیک به اندازه المپیک‌های قبل مدال گرفت

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: من همیشه گفتم هر اتفاقی می‌افتد تمام تلاشم این است کسی لطمه نبیند و الان نیز به این اعتقاد دارم. اگر همه مسئولیت را قبول کردم برای این است خاری به پای کسی نرود وگرنه مقانلو کارش را بلد است.

به گزارش سایت نود، بیژن مقانلو در گفتگو با نسیم آنلاین، با پذیرفتن دوباره مسئولیت شکست تیم ملی تکواندو اظهار داشت: همانطور که گفته بودم حواشی‌ای وجود داشت که من آن‌ها را ندیده بودم و اگر مسئولیت این ناکامی را می‌پذیرم به دلیل ندیدن این حاشیه‌ها بود که روی عملکرد تاثیر‌گذار بود.

وی ادامه داد: برنامه ما در این دو سال و نیم بر اساس شایسته‌سالاری بود و برای همه هم این موضوع مشخص بود . برخی‌ها موضوع بیت‌المال و مسائل دیگر را مطرح کردند که من باید بگویم ما تکالیف فدراسیون را در این دو سال ونیم انجام دادیم تا کسب سهمیه حاصل شود. در این مدت افتخارات زیادی نصیب این تیم شد که شامل جوانگرایی، قهرمانی آسیا، قهرمانی بازی‌های آسیایی ، قهرمان مسابقات جهانی و افتخارات دیگر بود .

سرمربی تیم ملی تکواندو تصریح کرد: در این ناکامی نیز این اختلافات که من اسم آن را اختلافات نمی‌گذارم و حاشیه‌های پنهان به آنها می‌گویم موثر بود و من آنها را ندیم و مقصر آن فدراسیون نیست. وظیفه فدراسیون تامین امکانات بود که آنها نیز به خوبی تامین کردند. کشور ایران تنها کشوری بود که از حداقل فرصت‌ها حداکثر استفاده را کرد و اگر الان توقع می‌رود چرا در المپیک مدالی کسب نشد به خاطر افتخارات متعدد در دو سال و نیم گذشته بود که به حق هم بوده است.

وی افزود: وقتی عملکرد تیم ملی در دوره‌های گذشته المپیک را مقایسه می‌کنیم، می‌بینم همیشه فدراسیون تکواندو غیر از یک دوره با یک تک مدال از المپیک باز می‌گشت. این دوره نیز درست است که در آقایان با توجه به اقتدارش در چند سال گذشته مدالی کسب نشد اما باز کاروان تکواندو همان تک مدال تاریخی خود را کسب کرد. اگر مشکلی هم در این دوره در عملکرد تکواندو وجود داشته مربوط به تیم آقایان بود که من نیز مسئولیت آن را پذیرفتم. در سیکل قهرمانی همیشه افت و خیز وجود دارد.

مقانلو در خصوص اظهارات مدیر سازمان تیم‌های ملی مبنی بر اشتباه رفتن مسیر کسب سهمیه المپیک ، عنوان کرد: نظر ذوالقدری، نظر شخصی ایشان و قابل احترام است اما من با این مسئله مخالف هستم. وقتی سال 2015 را رصد کنیم متوجه می‌شویم قهرمانان ما که در المپیک حضور داشتند در چند گرندپریکس اصلا حضور نداشتند یا تعداد حضورشان نسبت به سال 2014 خیلی کم بوده است.

وی ادامه داد: یکی مانند مهدی خدابخشی بعد از آسیب دیدگی عملا تا فروردین امسال مسابقه‌ای نداد یا سجاد مردانی با توجه آسیب دیدگی در مسابقات جهانی تا فینال مسابقات گرندپریکس اصلا در مسابقات شرکت نکرد و بعد از این مسابقات نیز تا فروردین 95 طول درمان دوباره خود را طی کرد. اگر ابتدای سال 95 را مورد بررسی قرار بدهیم ما تورنمنت اسپانیا و آلمان را در یک سیکل 15 روزه داشتیم تا بازخوردی از شرایط بچه‌ها داشته باشیم.

وی عنوان کرد: اولین حضور جدی این نفرات در وزن تخصصی خود دو ماه قبل از المپیک و تورنمنت یونان بود. تا این مسابقات همه شرایط خوب بود و اگر هر اتفاقی افتاد از بعد این مسابقات به وقوع پیوست. نظر ذوالقدری نظر کارشناسی ایشان است اما وقتی من بررسی می‌کنم تا تورنمنت یونان و دو ماه قبل از المپیک همه کارهای من درست بود و هر اختلافی به وجود آمد از بعد از تورنمنت یونان اتفاق افتاد.

سرمربی تیم ملی تکواندو در واکنش به صحبت‌هایی که مبنی بر مشکلات بازیکنان با حضور مجدد او در تیم ملی به گوش می‌رسد، عنوان کرد: من کاری به این مسائل ندارم و فقط به تکواندو فکر می‌کنم. افتخار بیژن مقانلو قهرمانی تیم تکواندو در مسابقات مختلف است چرا که من متعلق به خانواده تکواندو هستم و این مسئله حباب روی آب نیست. من از سال 1990 تا 2000 به عنوان ورزشکار در اردوهای تیم ملی بودم و از سال 2000 تا 2016 نیز به عنوان مربی در کنار تیم ملی حضور داشتم.

وی ادامه داد: هر جا تکواندو ایران حتی بدون مقانلو خوش بدرخشد مایه افتخار من است. هر کسی هر نظری می‌تواند بدهد و من کاری به آن ندارم . اگر صلاح بر این است مقانلو نباشد تا تیم ملی به موفقیت برسد من از خدایم است. من هیچ ادعایی ندارم اما چیزی که در اختیار داشتم را در خدمت این بچه‌ها گذاشتم. شاید عده‌ای قبل از بازی‌های آسیایی اعتقاد داشتند این نفرات چه کسانی هستند و من ‌گفتم بعد از مسابقات مشخص می‌شود اینها که بوده‌اند و حالا دیگر به القابی که این نفرات در مدت حضور من کسب کردند کاری ندارم.

مقانلو تصریح کرد: من 30 سال تجربه خود را برای این بچه‌ها گذاشتم و به عنوان مربی این وظیفه من بوده است. من کاری ندارم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و چه تصمیمی گرفته خواهد شد اما به عنوان یک تکواندوکار امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد به نفع خانواده تکواندو باشد و همیشه پرچم این رشته بالا باشد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که دلیل اختلافات و مشکلات بازیکنان با او چه بوده است، گفت: من همیشه نظم، تمرین و دیسیپلین را از بازیکنان خواستم و اگر غیر از این مسائل از بازیکنان چیز دیگری خواستم بیایند و بگویند. ما به مملکتمان تحت هر شرایطی متعهد هستیم و سیستم من همیشه همین بوده است. من چیزی که به صلاح مملکت و خانواده تکواندو بود انجام دادم و اصلا مشکل شخصی با کسی نداشتم. امیدوارم که نارضایتی وجود نداشته باشد اما من فکر نمی‌کنم درخواست و چیز دیگری غیر از نظم، دیسیپلین و تمرین از کسی خواسته باشم.

وی خاطر نشان کرد: خدا را شکر می‌کنم آنقدر توانمند هستم برای اینکه خاری به پای کسی نرود می‌گویم مقصر همه ناکامی‌ها هستم و همیشه به بازیکنان هم می‌گفتم موفقیت برای شما و شکست‌ها برای من است. من همیشه گفتم هر اتفاقی می‌افتاد تمام تلاشم این است کسی لطمه نبیند و الان نیز به این اعتقاد دارم. اگر همه مسئولیت را قبول کردم برای این است خاری به پای کسی نرود وگرنه مقانلو کارش را بلد است.  

39046