پیش بازی برزیل - بولیوی؛ شانسی بزرگ برای ادامه ماه عسل تیته در شمال!

پیش بازی برزیل - بولیوی؛ شانسی بزرگ برای ادامه ماه عسل تیته در شمال!

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی فوتبال برزیل در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 در قاره آمریکای جنوبی به مصاف بولیوی خواهد رفت.

به گزارش وبسایت نود، برزیلی ها پس از فتح مدال طلای المپیک 2016 ریو تحت هدایت تیته، با روحیه ای بسیار عالی در دو بازی انتخابی جام جهانی 2016 در ماه سپتامبر به میدان رفتند و 6 امتیاز کامل را از اکوادور و کلمبیا گرفتند تا از رده ششم به رده دوم جدول صعود کنند. سلسائو پس از برکناری دونگا و سپردن سکان رهبری تیم به تیته، دچار تحولی اساسی شده و در حال بازگشت به روزهای اوج است. «قناری کوچک» در ادامه مسیر راهیابی به جام جهانی 2018، دو بازی طی یک هفته آینده در پیش دارد. دو حریف آینده برزیل یعنی بولیوی و ونزوئلا قاعدتاً  نباید حریف های دشواری باشند (حداقل روی کاغذ) انتظار می رود که ماه عسل تیته در تیم ملی برزیل همچنان ادامه یابد.

مسابقه تیم های برزیل و بولیوی در چارچوب هفته نهم رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در ساعت 4.15 بامداد جمعه به میزبانی برزیلی ها در ورزشگاه 31000 نفری آرنا داس دوناس شهر ناتال برگزار خواهد شد. انتخاب شهر ناتال در جوار اقیانوس اطلس به عنوان میزبان این بازی نیز حکایت جالبی دارد. اغلب بازی های خانگی تیم ملی برزیل در مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 در شهرهای نیمه شمالی این کشور برگزار شده که دلیل آن، خونگرمی و صبوری بیشتر مردم در شمال این کشور در مقایسه با جنوبی ها است. هو شدن سلسائو در سائوپائولو و پورتو آلگره بهترین بهانه برای برگزاری مسابقه در شمال کشور می باشد. هم اکنون، برزیل با 15 امتیاز در رده دوم جدول و پس از اروگوئه 16 امتیازی قرار دارد. بولیوی نیز 7 امتیازی بوده و در رده هشتم جدول 10 تیمی منطقه آمریکای جنوبی جا خوش کرده است.

نکات آماری بازی:

برزیل و اروگوئه با 16 گل زده، بهترین خط حمله را در بین تیم های حاضر در مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی (CONMEBOL) دارند.

در آخرین رویارویی برزیل و بولیوی که یک بازی دوستانه در سال 2014 بود، سلسائو با نتیجه 4-0 پیروز شد که نیمار هم دو گل زد. طی 6 تقابل اخیر این دو تیم، بولیوی به 2 برد دست یافته و 2 برد نیز سهم برزیلی ها بوده است. آخرین برد برزیل مقابل بولیوی در مرحله انتخابی جام جهانی، مربوط به سال 2004 می شود.

برزیل هرگز در بازی های خانگی به بولیوی نباخته است. 4 برد و 5 تساوی در کارنامه بازی های خانگی برزیل مقابل بولیوی دیده می شود. قناری کوچک در بازی های خانگی، 18 گل به بولیوی زده و فقط یک گل دریافت کرده است.

بولیوی در دو بازی اخیر از مسابقات انتخابی جام جهانی، با کسب نتیجه تساوی بدون گل مقابل شیلی قدرتمند در شهر سانتیاگو و پیروزی 2-0 مقابل پرو، یک شگفتی نصف و نیمه را رقم زد. «لا ورده» برای تکمیل شگفتی، به دنبال تکرار یک نتیجه خوب در ناتال است.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

با توجه به مصدومیت کاسمیرو و محرومیت پائولینیو، خط هافبک برزیل دچار تغییرات عمده ای خواهد شد. به همین دلیل، تیته سرمربی برزیل ترجیح داد تا فرناندینیو هافبک منچستر سیتی را به اردو فرا بخواند که جانشینی مناسب برای کاسمیرو داشته باشد. همچنین، جولیانو بازیکن زنیت نیز جانشین پائولینیو می شود تا مثلث خط هافبک برزیل در کنار رناتو آگوستو تکمیل گردد.

تیته علاقه زیادی به استفاده از بازیکن های خلاق و بازیساز در کناره های زمین دارد. به همین دلیل، فیلیپ کوتینیو را در سمت راست خط هافبک به جای ویلیان مورد استفاده قرار خواهد داد. جالب این که ویلیان در تمرینات اخیر برزیل، درون دروازه قرار گرفت!

بازگشت تیاگو سیلوا به تیم ملی برزیل پس از ماه ها دوری، اتفاق بسیار جالبی بود. البته هیچ تضمینی برای حضور کاپیتان سابق سلسائو در ترکیب اصلی وجود ندارد زیرا زوج میراندا-مارکینیوش، انتخاب نخست تیته محسوب می شوند.

همه نگاه ها در تمرینات اخیر به گابریل ژسوس دوخته شده است. تیته قصد دارد که به ژسوس و نیمار آزادی عمل بدهد تا در جریان بازی و به تناوب، محل بازی خود را به عنوان مهاجم چپ و «یار شماره 9-منظور مهاجم کلاسیک» معاوضه کنند. ژسوس خیلی دیر به تمرینات برزیل اضافه شده و به علت بازی اخیر با تیم پالمیراس، کمی خسته به نظر می رسد.

ترکیب احتمالی برزیل از نگاه وبسایت sambafoot:

آلیسون، دنی آلوز، ژوائو میراندا، مارکینیوش، فیلیپه لوئیز، فرناندینیو، رناتو آگوستو، جولیانو، فیلیپه کوتینیو، نیمار جونیور، گابریل ژسوس

پیش بینی نتیجه بازی از نگاه وبسایت sambafoot:

برزیل 2-0 بولیوی (با گل های نیمار و کوتینیو)

4464