ازبکستان 0 - 1 ایران / بازگشت به صدر با ضربه سر سیدجلال

ازبکستان 0 - 1 ایران / بازگشت به صدر با ضربه سر سیدجلال

وبسایت رسمی برنامه نود - دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ازبکستان در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به سود ایران پایان یافت.

به گزارش وبسایت نود، تیم‌های ازبکستان و ایران در سومین هفته از مسابقات مرحله گروهی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 16:30 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه بنیادکار تاشکند به مصاف هم رفتند. این دیدار با گل دقیقه 27 سیدجلال حسینی با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی کشورمان پایان یافت.

ترکیب ازبکستان: الکساندر لوبانف، ایگور کریمتس، انذور اسماعیلوف، سرور جباروف، عزیزبیک حیدراف، سردار رشیدوف، ایگور سرگیف، اوتابک شوکوروف، ویتالی دنیسوف، اسلام توختوجائف، الدور شومورودوف.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، سیدجلال حسینی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، مسعود شجاعی (کاپیتان)، مرتضی پورعلی‌گنجی، وحید امیری، رضا قوچان‌نژاد، مهدی طارمی و رامین رضاییان.

قضاوت این دیدار به عهده بنجامین ویلیامز، داور استرالیایی است که در جام ملت‌های آسیا دیدار ایران مقابل عراق را قضاوت کرد.

شرح گلها:

ایران 1- ازبکستان 0 (دقیقه 27): ضربه ایستگاهی ارسالی امیری با ضربه سر سید جلال حسینی به گل تبدیل شد در بازیهای ملی که حسینی گل زده ایران نباخته است.

لحظات حساس

دقیقه 8: سانتر رامین رضائیان به سمت چپ خط دفاعی ازبکستان فرستاده شد و آفساید گیری اشتباه مدافعان ازبک باعث شد توپ در شرایطی عالی به قوچان نژاد برسد اما ضربه سر ضرب این بازیکن به بیرون رفت.

دقیقه 10: موقعیت خوب دیگری نصیب گوچی شد اما با بی دقتی این بازیکن مدافعان حریف توانستند توپ را از آن خود کنند.

دقیقه 28:سانتر خوب بازیکنان ازبکستان با دخالت به موقع محمدی همراه شد و حمله حریف به جایی نرسید.

دقیقه 32: نفوذ دیگری از سوی ایران و این بار رامین رضاییان توانست از بازیکنان حریف بگذرد اما این حرکت راه به جایی نبرد.

دقیقه 46:اولین حرکت بازی در نیمه دوم منجر به حمله تیم ملی ایران شد و ضربه محکم قوچان نژاد خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه 50:حرکت ازبکستانی ها منجر به شوت پشت محوطه جریمه این تیم شد و ضربه سرکش حیدروف خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه 68: نفوذ از راست خوب رامین رضاییان منجر به یک ضربه کرنر برای ایران شد.

دقیقه 69: ایران روی یک پرتاب اوت صاحب فرصت شد که ضربه سر پورعلی گنجی راهی اوت شد. 

دقیقه 72: عدم هماهنگی بین سردار آزمون و طارمی باعث از بین رفتن یک فرصت برای ایران شد.

دقیقه 73: ضربه از راه دور حیدرروف راهی اوت شد.

دقیقه 80: ارسال بلند ازبک ها روی دروازه ایران با پرش بلند بیرانوند همراه شد و توپ مهار شد.

دقیقه 88: توپ ربایی علیرضا جهانبخش بازیکنان ایران را در فرصت گلزنی قرار می دهد ، پاس آندو برای سردار آزمون میتوانست با عملکرد بهتر این بازیکن همراه شود و وحید امیری را در موقعیت تک به تک قرار دهد اما شوت این بازیکن با فاصله از دروازه لوبانوف به بیرون رفت.  

دقیقه 93: ضد حمله برای ایران ، سردار آزمون روی یک پاس کوتاه وحید امیری را با لوبانوف تک به تک کرد اما ضربه زمینی امیری را این گلر ازبکستانی برگشت داد.