سرمربی برزیل: لحظه درخشش کوتینیو فرا رسیده است؛ کوتینیو جانشین ویلیان

سرمربی برزیل: لحظه درخشش کوتینیو فرا رسیده است؛ کوتینیو جانشین ویلیان

وبسایت رسمی برنامه نود - ستاره لیورپول در دو بازی اخیر تیم ملی برزیل به عنوان یار تعویضی به زمین رفت و نمایشی تأثیرگذار را برای سلسائو ارائه داد. تیته سرمربی برزیل اعتقاد دارد که هم اکنون نوبت درخشش او در تیم ملی است.

به گزارش وبسایت نود، تیته سرمربی تیم ملی برزیل توضیح داد که چرا فیلیپه کوتینیو ستاره لیورپول را به ویلیان برای بازی های آتی سلسائو در مسابقات انتخابی جام جهانی ترجیح می دهد. کوتینیو پس از شروع خوب در فصل جدید لیگ برتر به همراه لیورپول، از شانس بالایی برای حضور در ترکیب اصلی برزیل طی دو دیدار آینده مقابل بولیوی و ونزوئلا برخوردار است.

ویلیان بازیکن مورد علاقه دونگا که در دو بازی نخست برزیل تحت هدایت تیته نیز نقشی کلیدی در ترکیب اصلی سلسائو داشت، هم اکنون چاره ای جز نیمکت نشینی و سپردن جای خویش به کوتینیو ندارد. تیته در مصاحبه با ESPN می گوید:

چرا کوتینیو به جای ویلیان؟ حتماً دلیلی وجود دارد که هوادارها (لیورپول) به او لقب جادوگر داده اند. این یک تصمیم دشوار برای من بود اما اکنون لحظه درخشش کوتینیو است و در فوتبال، شما باید تابع لحظه ها باشید. کوتینیو با پاس های خویش، باعث ایجاد فضا و باز کردن خطوط حریف می شود. من تحرک او را خیلی می پسندم زیرا در هر دو بازی اخیر، پس از ورود به زمین بسیار تأثیرگذار بود. سه امتیاز بازی مقابل اکوادور به اندازه سه امتیاز بازی با آرژانتین برای ما ارزشمند است. هدفمان صعود به جام جهانی است.

فیلیپه لوئیز مدافع اتلتیکو مادرید نیز به علت مصدومیت مارسلو، در ترکیب اصلی تیم ملی برزیل و در پست دفاع چپ قرار خواهد گرفت. وی درباره شرایط تیم ملی برزیل با سرمربی جدیدش تیته می گوید:

تیته ثابت کرده که یک انسان منصف است. او به من زنگ زد و گفت که تصمیم به دعوت از مارسلو گرفته ولی برای من هم احترام قائل بوده و می خواهد که به تیم ملی برگردم. این حرف او خیلی روی من تأثیر گذاشت. هر کسی می خواهد برای تیم ملی بازی کند و جای شکایتی در این باره وجود ندارد زیرا ما تیمی هستیم که بازیکن های مستعد و بزرگی را در اختیار داشته و همگی می خواهند که وارد زمین بشوند. من هم واقعاً می خواهم بخشی از این تیم باشم.

برزیل در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 به مصاف تیم های ملی بولیوی و ونزوئلا خواهد رفت. تیته سرمربی برزیل به تازگی از چند بازیکن تیم زیر 20 ساله های سلسائو نیز دعوت کرده تا در اردوی تیم بزرگسالان حضور یافته و با جو این تیم بهتر آشنا بشوند.

به نظر می رسد که این تصمیم مبتکرانه، مختص این اردو و یا این 5 بازیکن نیست و از این به بعد، در هر اردوی تیم برزگسالان برزیل، چند ستاره جوان رده های سنی پایه به تناوب حضور خواهند یافت. آئورو (سائوپائولو)، آیرتون و پدرو (فلومیننزه)، هنریکه تِویسان (فیگرنزه) و لئو ژاویر (ویتوریا) همان بازیکن های جوان دعوت شده به اردوی سلسائو هستند.

4464