انتخابی یورو زیر 21 سال؛ پیروزی انگلیس و توقف پرتغال

انتخابی یورو زیر 21 سال؛ پیروزی انگلیس و توقف پرتغال

وبسایت رسمی برنامه نود - مرحله مقدماتی یورو زیر 21 سال پنجشنبه شب در کشورهای مخالف قاره سبز ادامه پیدا کرد.

به گزارش وبسایت نود، مرحله مقدماتی جام ملت های اروپا زیر 21 سال پنج شنبه شب با برگزاری 6 بازی ادامه پیدا کرد. تکلیف تیم های راه یافته به مرحله نهایی و پلی آف پس از برگزاری ادامه بازی ها در روزهای 7، 10 و 11 اکتبر مشخص می شود.

52 تیم در هفت گروه شش تیمی و دو گروه پنج تیمی قرار گرفتند. تیم های صدرنشین هر گروه به طور مستقیم به مرحله نهایی صعود می کنند و 4 تا از بهترین تیم های دوم گروه ها به مرحله پلی آف راه می یابند تا تکلیف دو تیم صعود کننده دیگر مشخص شود. این 11 تیم به همراه لهستان میزبان در دور نهایی رقابت ها شرکت می کنند.

در گروه سوم تیم اوکراین در خانه با نتیجه تساوی 1-1 مقابل ایرلند شمالی متوقف شد. این دو تیم شانسی برای صعود به مرحله نهایی ندارند.

در گروه چهارم تیم مجارستان مقابل پرتغال متوقف شد و رژیم صهیونیستی مقابل یونان به پیروزی رسید. صعود پرتغال از این گروه به عنوان تیم نخست قطعی شده است.

در گروه ششم تیم استونی در خانه با سه گل مغلوب سوئد شد. سوئد با این نتیجه صدرنشین شد و استونی هم که شانسی برای صعود ندارد در رده پنجم گروه جای گرفت.

در گروه هشتم تیم هلند با نتیجه تساوی بدون گل مقابل ترکیه رضایت داد. صعود اسلواکی از این گروه قطعی شده و تیم های هلند و ترکیه شانس راه یافتن به مرحله پلی آف را دارند.

در گروه نهم هم تیم قزاقستان با یک گل مقابل انگلیس شکست خورد. صعود انگلیس به عنوان تیم نخست از این گروه قطعی شده است.

بیست و یکمین دوره جام ملت های اروپا زیر 21 سال تابستان آینده در کشور لهستان برگزار می شود.

2031