اشتیلیکه: حداقل تا بازی با ایران حمایتم کنید

اشتیلیکه: حداقل تا بازی با ایران حمایتم کنید

به گزارش "ورزش سه"، طرفداران کره همواره انتظار دارند تیم ملی کشورشان به راحتی و بدون مشکل خاصی جواز صعود به جام جهانی را دریافت کند از همین رو بعد از قرار گرفتن در گروه A انتخابی جام جهانی در قاره آسیا رسانه های این کشور تنها از ایران به عنوان رقیب اصلی نام برده و مدعی شدند کره باید با کمترین مشکل و با اقتدار جواز صعود به روسیه را دریافت کند.

در این میان نتایج و عملکردی که بازیکنان کره در سه هفته ابتدایی مسابقات داشتند با وجود این که 7 امتیاز و ایستادن در صدر جدول به همراه ایران را در پی داشت اما باعث شد تا انتقادات فراوانی از عملکرد اولی اشتیلیکه صورت بگیرد به خصوص بعد از بازی با قطر. کره تا اینجا دو بازی خانگی خود را با نتیجه 3-2 از رقبایی همچون چین و قطر برده و مقابل سوریه در مالزی بدون گل متوقف شده است، نتایجی که نه تنها رسانه ها بلکه انتظارات طرفداران این کشور را نیز برآورده نکرد تا در این چند روز فشار انتقادات از مربی آلمانی را به اوج خود رساند.

اشتیلیکه بعد از این که زیر بار فشار انتقادات قرار گرفت در آستانه ترک کره به سمت ایران به این انتقادات واکنش نشان داد و در گفتگو با سایت هانکوک دیلی کره از منتقدانش خواست رویه خود را تغییر داده و تا بازی با ایران از او حمایت کنند. این مربی خطاب به کره ای ها گفت:« در مسابقات بین المللی و رسمی مهم سه امتیاز است که ما تا کنون 100 درصد امتیازات خانگی مان را حالا با هر نتیجه ای که بود گرفتیم و از آن مهمتر زیبا هم بازی کردیم. من نمی دانم دلیل این همه انتقاد چیست اما الان از همه چیز مهمتر برای شاگردانم آرامش است و امیدوارم حداقل تا روز بازی با ایران از من و شاگردانم حمایت شود».

در این میان سایت یونهاپ کره به نقل از روسای فدراسیون فوتبال کره آورده است که آنها از عملکرد مربی آلمانی رضایت کامل دارند و همچنان به حمایت از این مربی و برنامه هایش در راه رساندن کره به جام جهانی روسیه هستند و در مقابل فشارهای اخیر مبنی بر تغییرات هیچ واکنشی نخواهند داشت. با این وضعیت مسلما اولی اشتیلیکه با فشارهای کاذب فراوانی گام به تهران گذاشته و خوب می داند ناکامی در تهران مقابل کی روش و شاگردانش می تواند برایش تبعات سنگین زیادی داشته باشد از همین رو بر جذابیت های مصاف سنتی میان دو کشور مطرح قاره کهن افزوده خواهد شد.