خواندنی های هفته نهم بوندس لیگا؛ بازگشت «لوا گل» با گل، دربی خواب آور در روهر

خواندنی های هفته نهم بوندس لیگا؛ بازگشت «لوا گل» با گل، دربی خواب آور در روهر

وبسایت رسمی برنامه نود - هفته نهم بوندس لیگا با برگزاری 9 بازی به پایان رسید که گل سر سبد آن، داربی روهر و داربی باواریا بود. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به بازی های هفته نهم بوندس لیگا

به گزارش وبسایت نود، هفته نهم بوندس لیگا با تساوی کسالت آور داربی حساس بین تیم های دورتموند و شالکه همراه شد در حالی که بایرن مونیخ و لایپزیگ دو مدعی جدی قهرمانی، باز هم به 3 امتیاز حیاتی دست پیدا کردند. چکیده ای از مهم ترین رویدادهای هفته نهم بوندس لیگا تقدیم به عاشقان بوندس لیگا

آگزبورگ 1-3 بایرن مونیخ

داربی باواریا و درخشش روبرت لواندوفسکی و آرین روبن. تفاوت بین لوا و روبن این بود که لوا 2 گل زد و یک پاس گل داد، اما روبن یک گل زد و 2 پاس گل داد. بایرن طی 11 رویارویی با آگزبورگ، به 9 برد دست یافته و 2 باخت آنها مقابل آگزبورگ پس از قطعی شدن قهرمانی در بوندس لیگا، به وقوع پیوسته است. بایرن در 18 بازی اخیر بوندس لیگا و 13 بازی اخیر خارج از خانه شکست نخورده

هر سه رویارویی اخیر این دو تیم با نتیجه 3-1 به پایان رسید.

آگزبورگ برای اولین بار در دوران مربیگری درک شوستر، طی 4 بازی متوالی پیروز نشده است. آنها در 7 بازی خانگی اخیر، فقط یک بار طعم برد را چشیده اند. کو جا چول با زدن هفدهمین گل خویش برای آگزبورگ، تبدیل به سومین گلزن برتر این باشگاه در تاریخ بوندس لیگا شد. او به 7 گل دیگر نیاز دارد تا بهترین گلزن تاریخ آگزبورگ در بوندس لیگا شود.

بایرن مونیخ با گلزنی در این بازی، توانسته در هر 18 بازی اخیر خود در بوندس لیگا، دروازه تیم های حریف را بگشاید و با توجه به تساوی بدون گل دورتموند، بهترین خط حمله در فصل جاری را به خود اختصاص بدهد. بایرن 10 گلزن مختلف در این فصل بوندس لیگا داشته است.

مانوئل نویر در این بازی گل خورد ولی همچنان با 5 کلین شیت، در صدر کلین شیت های بوندس لیگا قرار گرفته است. 269 بازی نویر با پیراهن بایرن بدین معناست که او از رکورد تعداد بازی های ریموند اومان عبور کرد. فقط سپ مایر و اولیور کان بیشتر از نویر درون دروازه اف.سی هالیوود قرار گرفته اند. روبرت لواندوفسکی پس از ناکامی در گلزنی طی 5 بازی پیاپی بوندس لیگا برای اولین بار از زمستان 14-2013، سرانجام موفق به گلزنی در این بازی شد. تعداد بازی های پیاپی اخیر با عدم گلزنی توماس مولر به 9 بازی رسید.

نیمکت نشینی مولر و کیمیش و حضور خاوی مارتینز در ترکیب اصلی بایرن جالب توجه بود. البته این بازیکن گران قیمت اسپانیایی، دچار مصدومیت شده و از بازی بیرون رفت. شیرین کاری های رناتو سانچز روی نیمکت ذخیره های بایرن مونیخ هم یکی از سوژه های جالب این بازی بود.

پنجاهمین بازی رسمی کیمیش برای بایرن. هولگر باد اشتوبر پس از بازگشت از مصدومیت، طی دو بازی اخیر مقابل آگزبورگ در جام حذفی و لیگ به میدان رفت.

70% مالکیت توپ برای بایرن در نیمه اول و 75% مالکیت توپ در کل بازی، 789 پاس صحیح برای بایرن و 201 پاس صحیح برای آگزبورگ (آمار تعداد پاس های سالم بایرن در سطح لیگ های اروپایی، کم نظیر است)

بیشترین تعداد پاس؛ آرتورو ویدال، ژابی آلونسو و تیاگو آلکانتارا به ترتیب با 188، 111 و 111 پاس

آرین روبن در اولین لمس توپ، یک پاس گل به روبرت لواندوفسکی داد. وی برای دوازدهمین بار در تاریخ بوندس لیگا توانست در جریان یک بازی، تأثیر مستقیم روی 3 گل یا بیشتر داشته باشد. تعداد شوت های لواندوفسکی در این بازی به اندازه کل تعداد شوت های تیم حریف بود. لوا طی 11 تقابل با آگزبورگ، 13 گل زده و شاید بهترین هدیه برای او در این روزها، بازی مقابل آگزبورگ و پایان دادن به طلسم گل نزدن بود.

میانگین سنی یاران بایرن مونیخ در این بازی، 29.2 سال بود. آنچلوتی با مالدینی 38 ساله قهرمان اروپا شد و حال باید دید که با لام، آلونسو و روبن نیز قادر به تکرار آن رویداد خواهد بود یا خیر.

بوروسیا دورتموند 0-0 شالکه

سنتی ترین دربی آلمان چندان جذاب از آب در نیامد. 171 تقابل این دو تیم در تاریخ فوتبال آلمان و 89 تقابل در بوندس لیگا و دهمین تساوی بدون گل در تاریخ این دربی. دورتموند در دو سال اخیر، مقابل شالکه شکست نخورده است. 10 بازیکن حاضر در این میدان، برای اولین بار دربی روهر یا Revierderby را تجربه کردند. سید کولاسیناچ مدافع شالکه بسیار عالی کار کرد.

برای اولین بار در دوران حضور توماس توخل در دورتموند، این تیم طی 4 بازی پیاپی بوندس لیگا پیروز نشده و اما شالکه پس از 5 باخت در 5 هفته نخست، طی 4 بازی اخیر بوندس لیگا، شکست نخورده است. آخرین ناکامی متوالی دورتموند، در فصل 15-2014 بود که شاگردان یورگن کلوپ طی 5 بازی پیاپی بوندس لیگا، پیروز نشدند.

تنها دلخوشی دورتموند این است که به رکورد 26 بازی خانگی متوالی بدون باخت در بوندس لیگا دست یافته است. آخرین باخت خانگی دورتموند در بوندس لیگا، به آوریل 2015 مقابل بایرن مربوط می شود.

66% مالکیت توپ برای دورتموند، 584 پاس دورتموند در مقابل 261 پاس حریف، دورتموند فقط یک شوت داخل چارچوب زد! تعداد شوت های داخل چارچوب شالکه، دو برابر دورتموند بود.

این بازی فقط دو نکته بارز و شاخص داشت. اول، تعداد پاس های یولیان وایگل یعنی 112 پاس با دقت 94% و دوم، درخشش نالدو در قلب خط دفاعی شالکه با 9 قطع توپ، 2 تکل و 4 نبرد تن به تن

بوروسیا مونشن گلادباخ 0-0 آینتراخت فرانکفورت

گلادباخ برای اولین بار پس از 5 ناکامی متوالی با لوسین فاور و اخراج وی، نتوانست در 4 بازی متوالی بوندس لیگا پیروز شود هر چند که رکورد شکست ناپذیری آنها در بازی های خانگی این فصل باقی ماند. مادیان ها برای اولین بار پس از سال 2007 و دوران مربیگری یوس لوهوکای، طی 4 بازی متوالی بوندس لیگا گل نزده اند. نیکو الوِدی 110 لمس توپ

سرانجام فرانکفورت توانست پس از 6 باخت متوالی، از گلادباخ امتیاز بگیرد. 3 کلین شیت فرانکفورت طی 4 بازی اخیر خارج از خانه و بهترین شروع آنها در بوندس لیگا طی 8 سال اخیر. ماکوتو هاسبه و 221 بازی در بوندس لیگا و اولین حضور وی در قلب خط دفاعی عقاب ها!

وولفسبورگ 1-2 بایر لورکوزن

اولین گل بوندس لیگایی تین یدوای از سپتامبر 2014. گل و پاس گل دوم توسط 2 دفاع وسط لورکوزن! روگر اشمیت سرمربی لورکوزن عادت دارد که هر فصل، یک سهمیه اخراج از داورها بگیرد. او این بازی را از روی سکوها و در جایگاه شیشه ای تماشا کرد و با نوشیدن چای و قهوه، حسابی به اشمیت خوش گذشت.

وولفسبورگ که به گربه سیاه لورکوزن معروف است، طی 20 بازی خانگی اخیر مقابل این تیم، 15 بار پیروز شده بود ولی این بار شکست خورد. گرگ ها پس از 6 برد متوالی مقابل شیرها، سرانجام تسلیم شدند. روبین کنوخه در اوایل بازی مصدوم و تعویض گردید. وولفسبورگ از هفته اول به بعد، پیروز نشده و برای اولین بار در یک بازی خانگی این فصل، از تیم حریف جلو افتاد!!!

ماینتس 2-0 اینگولشتات

کارنامه مارکوس کاتزینسکی سرمربی اینگولشتات حتی از فربیک سرمربی سابق نورنبرگ هم بدتر شد. او در 9 حضور نخست روی نیمکت یک تیم بوندس لیگایی، پیروز نشده است!

یونس مالی تفاوت بین این دو تیم بود. پنجمین گل مالی در این فصل و گل شدن هر 12 پنالتی ماینتس در تاریخ بوندس لیگا

وردر برمن 1-3 فرایبورگ

باز هم درخشش و گلزنی ماکس فیلیپ و وینچنزو گریفو برای فرایبورگ و اولین برد بیرون خانه این تیم. صدمین بازی بوندس لیگایی نیلس پترسن در تقابل با تیم سابقش. ماکس فیلیپ؛ 5 گل و یک پاس گل و بهترین گلزن آلمانی در این فصل

شاگردان الکس نوری پس از 3 بازی بدون باخت، هم اکنون 2 باخت متوالی را تجربه کرده اند. برمن بیشترین گل خورده را در سال 2016 و همچنین در فصل جاری دارد. برمن از نوامبر 2009 تاکنون، هیچ تیم تازه وارد بوندس لیگا را شکست نداده است!

دارمشتات 0-2 رازن بالشپورت لایپزیگ

مارسل زابیتسر اتریشی تنها 6 دقیقه پس از حضور در زمین، گل اول لایپزیگ را زد و سپس گل دوم را. تیمو ورنر و اولیور برک یک پاس گل دادند. هر دو گل لایپزیگ در نیمه دوم زده شد، 13 گل از مجموع 17 گل لایپزیگ در این فصل، در نیمه دوم بوده است! مگر می شود لایپزیگ را مهار کرد؟

فوتبال روان، با طراوت، هجومی، سرعتی و سرشار از اعتماد به نفس از سوی جوان های لاپیزیگ و تملک توپ 62% شرقی ها

هوفنهایم 1-0 هرتا برلین

ادامه شکست ناپذیری هوفنهایم در این فصل، اولین گل نیکلاس زوله پس از 2 سال و اولین مدافع گلزن هوفنهایم در بوندس لیگا، سومین گل هوفنهایم با ضربه سر در فصل جاری. کریم دمیربای یک پاس گل داد، نام او را به خطر بسپارید.

13 شوت هوفنهایم در نیمه اول. بیشترین تعداد شوت طی یک نیمه در کلیه بازی های این فصل. پنجمین برد متوالی هوفنهایم و ثبت یک رکورد تاریخی در این باشگاه

کلن 3-0 هامبورگ

آنتونی مودست 3 گل زد و یک پنالتی را خراب کرد تا شکست هامبورگ 10 نفره، فجیع تر نشود. 15 گل طی 14 بازی اخیر برای مودست، 7 گل برای مودست طی 5 رویارویی اخیر با هامبورگ! مارسل ریسه دو پاس گل داد و بابی وود کارت قرمز دریافت کرد. هر دو پنالتی کلن در این فصل را یویا اوساکو گرفته است.

بدترین شروع هامبورگ در تاریخ بوندس لیگا و بهترین شروع کلن از فصل 97-1996 به بعد. هامبورگ در هفتمین بازی متوالی، گل نزده است! باید به هامبورگی ها تبریک گفت که پس از 200 دقیقه و اندی، توانستند یک شوت داخل چارچوب بزنند!

کلیه آمارها از وبسایت رسمی مسابقات و opta مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

محمدرضا شعاعی

4464