پرسپولیس "ب" بدون دفاع در اردوی امارات

پرسپولیس "ب" بدون دفاع در اردوی امارات

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ بعد از کسب پیروزی برابر صنعت نفت آبادان و صدرنشینی در لیگ برتر، با توجه به تعطیلات لیگ شاگردانش را به مرخصی فرستاد تا آنها یک هفته به استراحت بپردازند و بعد از آن خود را مهیای برنامه آماده سازی ویژه سرمربی تیم کنند.

پرسپولیس که این روزها با دعوت هشت بازیکن تیمش، تمریناتش را آغاز کرده، فردا مهیای سفر به امارات خواهد شد تا اردوی 10 روزه خود را در این کشور و در باشگاه ایرانیان برگزار کند. تا به امروز انجام دو بازی در این اردو برای این تیم پیش بینی شده و در تدارک برای هماهنگی انجام یک دیدار دیگر در این کشور نیز خواهند بود تا جمع دیدارهای تدارکاتی این تیم در اردوی امارات به سه برسد.

طی دو روز اخیر تمرینات پرسپولیس در غیاب برانکو ایوانکوویچ تحت نظر کریم باقری برگزار شد که نکته ویژه آن را می توان به حضور دو بازیکن جوان این تیم که به تازگی قراردادشان را با سرخپوشان به امضا رساندند عنوان کرد. رضا کرملاچعب، کاپیتان تیم ملی جوانان و عارف علیپور، کاپیتان تیم ملی نوجوانان ایران که به تازگی قراردادشان را با این تیم به امضا رساندند، در جمع این تیم حضور یافتند تا نشان از آینده نگری این تیم داشته باشند.

سرخپوشان طبق برنامه پیش بینی شده، بعد از آغاز تمرینات خود در پایان هفته دهم لیگ برتر 4 جلسه تمرینی را در تهران پشت سر خواهند گذاشت که فردا آخرین جلسه تمرینی این تیم پیش از اعزام به امارات خواهد بود و آنها فردا صبح تمرین خود را زیر نظر برانکو ایوانکوویچ پیگیری خواهند کرد و بعد از آن راهی فرودگاه خواهند شد تا برای حضور در امارات مهیا شوند.

با توجه به غیبت هشت ملی پوش این تیم که علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان، محمد انصاری، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا، مهدی طارمی و وحید امیری را شامل می شود، این تیم تدارک سفر با 17 بازیکن را پیش بینی کرده است. از این جمع 17 نفره البته بوژیدار رادوشوویچ، دروازه بان صربستانی سرخپوشان که به کشورش سفر کرده است، فردا مستقیما به امارات خواهد رفت تا به جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ ملحق شود.

در مدت اردوی 10 روزه سرخپوشان در امارات این تیم 13 جلسه تمرینی و 2 دیدار تدارکاتی را پیش بینی کرده اند که دیدار برابر الشباب امارات در حال حاضر به مراحل پایانی هماهنگی خود رسیده است و باشگاه ایرانیان میزبانی شاگردان برانکو ایوانکوویچ را برعهده خواهد داشت.

نگاهی به نفرات اعزامی پرسپولیس به اردوی امارات نشان می دهد که برانکو ایوانکوویچ بزرگترین چالش خود را در راه آماده سازی در خط دفاعی اش دارد. جایی که 5 بازیکن این تیم در اردوی تیم ملی به سر می برند و البته کامیابی نیا را نیز می توان با توجه به شرح وظایفش در هافبک دفاعی در این جمع قرار داد. علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان، حسین ماهینی و کمال کامیابی نیا جزو بازیکنانی هستند که در فاز دفاعی پرسپولیس به اردوی تیم ملی دعوت شده اند و سرمربی کروات این تیم که در این فصل توانسته به پشتوانه عملکرد این فاز شرایط خوبی برای تیمش ایجاد کند با دوری یکماهه آنها از اردوی تیم ملی باید به نوعی کنار بیاید.

در غیاب این بازیکنان بوژیدار رادوشوویچ و درویش وند در دروازه این تیم را در اردو همراهی خواهند کرد و محمد امین آرام طبع، محسن ربیع خواه، پل یانسکی، عارف علیپور، حامد آقایی و صادق محرمی بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس در این سفر خواهند بود که به نظر نمی رسد از این جمع بازیکنی اعتماد کامل برانکو ایوانکوویچ را به خود جلب کرده باشد. هر چند صادق محرمی و محسن ربیع خواه در دیدارهای اخیر این تیم فرصت بازی یافته اند و سرمربی این تیم به دنبال این است تا در اردوی پیش رو دیگر بازیکنان تیمش را به شرایط ایده آل و نزدیک به دیگر نفراتش سود ببرد و البته کیفیت فنی زیادی بین نفرات موجود و ملی پوشان این تیم وجود دارد.

در خط میانی امید عالیشاه، محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده بازیکنان اصلی و باقیمانده برانکو ایوانکوویچ هستند که شاید از خوش شانسی این مربی بوده که کی روش فعلا روی آنها نظری برای دعوت به تیم ملی ندارد و مرد کروات می تواند در اردوی امارات حداقل 75 درصد بدنه اصلی خط میانی اش را در اختیار داشته باشد تا در کنار احمد نوراللهی از این حیث خیالش راحت باشد. محمد رحمتی، احسان علوان زاده دیگر بازیکنانی هستند که در این اردو سرخپوشان را همراهی خواهند کرد.

در فاز هجومی نیز مهدی طارمی و وحید امیری به عنوان دیگر بازیکنان ثابت این تیم در اردوی تیم ملی حضور دارند تا برانکو ایوانکوویچ علی علیپور، شهاب زاهدی و ولادیمیر پریمیوف را در اختیار داشته باشد.

این بازیکنان، 17 سرخپوش ارتش خلع سلاح شده‌ی برانکو ایوانکوویچ را در اردوی امارات تشکیل می‌دهند که قرار است در اردوی دبی خود را برای ادامه رقابت های این فصل مهیا کنند. نفراتی که تنها 30 درصد از ترکیب اصلی سرخپوشان را تشکیل می‌دهند و باید دید برانکو ایوانکوویچ سودی از این اردو خواهد برد یا خیر.