خواندنی های آماری منچستر سیتی - میدلزبورو؛ گواردیولا مات شد، باد سیتیزن ها خوابید

خواندنی های آماری منچستر سیتی - میدلزبورو؛ گواردیولا مات شد، باد سیتیزن ها خوابید

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر سیتی در هفته یازدهم لیگ برتر به سد بزرگ میدلزبورو خورد و پپ گواردیولا در تقابل مربیان اسپانیایی، ناکام ماند.

 به گزارش وبسایت نود، منچستر سیتی در روزی که دو نیمه متفاوت را سپری کرد، در کمال تعجب یک گل دیر هنگام را پذیرفت و بدین ترتیب، نه تنها 2 امتیاز حساس بلکه صدر جدول را نیز از دست داد. سیتیزن ها سر مست از پیروزی قاطع مقابل بارسلونا در نیمه اول دیدار با میدلزبورو، کاملاً بر بازی احاطه داشته و 7 شوت داخل دروازه، 79% مالکیت توپ و 18 ضربه به سوی دروازه میدلزبورو روانه کرد در حالی که شاگردان آیتور کارانکا حتی یک ضربه هم به سوی دروازه سیتی نزدند.

سرخیو آگوئرو که کلکسیونی از فرصت های گلزنی را در نیمه اول خراب کرده بود، سرانجام توانست صد و پنجاهمین گل خویش برای سیتی را طی 223 بازی به ثمر برساند. کوین دی بروینه ستاره بزرگ تیمش در این بازی بود که یک پاس گل داد اما حکایت بازی در نیمه دوم، تفاوت زیادی داشت. کارانکا به خوبی دست هم وطن خویش را خوانده و به طرز محسوسی، میدلزبورو بهتر از سیتی ظاهر شد و در نهایت روی یک ضد حمله در دقیقه 2+90 با ضربه سر مارتن دی رون هلندی به گل تساوی دست یافت تا باد منچستر سیتی مغرور را بخواباند.

برای اولین بار طی 7 رویارویی اخیر این دو تیم در لیگ برتر، نتیجه مساوی حاصل شد. 4 برد و 2 باخت در کارنامه منچستر سیتی در مقابل میدلزبورو مشاهده می شود. منچستر سیتی پس از 3 برد متوالی مقابل میدلزبورو در ورزشگاه اتحاد، سرانجام متوقف شد تا دومین ناکامی سیتی مقابل این تیم پس از شکست در جام حذفی در ژانویه 2015، رقم بخورد.

به طور سنتی، همواره منچستر سیتی در مقابل میدلزبورو در لیگ برتر به مشکل می خورد. بیشترین تعداد برد میدلزبورو بیش از هر تیمی در لیگ برتر، در مقابل منچستر سیتی حاصل شده است. بهترین برد میدلزبورو و بدترین باخت منچستر سیتی در تاریخ لیگ برتر، به دیدار این دو تیم در ماه می 2008 مربوط می شود که با برتری 8-1 بورو خاتمه یافت.

میدلزبورو طی 11 بازی در فصل جاری لیگ برتر، 10 گل زده در حالی که سرخیو آگوئرو به تنهایی در این 11 بازی، 9 گل به ثمر رسانده است. اگر گل ثانیه های پایانی دی رون نبود، تعداد گل های تیم میدلزبورو با تعداد گل های سرخیو آگوئرو در فصل جاری لیگ برتر، مساوی می شد.

منچستر سیتی در فصل جاری لیگ برتر، 511 دقیقه از تیم های حریف جلو بوده است که بیشتر از سایر تیم های حاضر در لیگ می باشد.

ویکتور والدس دروازه بان سرشناس میدلزبورو پس از ثبت دو کلین شیت پیاپی و 259 دقیقه، سرانجام گل خورد و یک علامت استوک کفش بر روی ران پای وی از این بازی به یادگار ماند. والدس با 6 سیو خوب به ویژه در مقابل آگوئرو، ستاره بزرگ این بازی بود و آگوئرو 8 شوت زد. سرخیو آگوئرو مقابل 30 تیم مختلف لیگ برتر به میدان رفته و به 28 تیم گل زده است!

عملکرد میدلزبورو در مقابل BIG5 بسیار خوب بوده است. دو تساوی 0-0 و 1-1 مقابل آرسنال و منچستر سیتی. تقابل دو مربی اسپانیایی از دو مکتب متفاوت بارسلونا و رئال مادرید یعنی پپ گواردیولا و آرتور کارانکا یکی از نکات بارز این بازی بود. کارانکا با فلج کردن منچستر سیتی در نیمه دوم، ثابت کرد که چه مربی بازیخوانی است.

منچستر سیتی در 9 بازی از 11 مسابقه لیگ برتر، موفق به ثبت کلین شیت نشده است. سومین تساوی پیاپی خانگی در لیگ برتر برای سیتی که از سال 2009 تاکنون، اتفاق نیفتاده بود.

آمار مشارکت کوین دی بروینه در گل های اخیر سیتی بسیار جالب توجه است. این ستاره بلژیکی طی 9 بازی اخیر لیگ برتر، در 8 گل نقش مستقیم ایفا کرده که شامل 6 پاس گل و 2 گل می شود. نوزدهمین پاس گل وی با پیراهن سیتی، او بیشترین تعداد پاس گل برای سیتی طی چند فصل اخیر را داده و بیشترین تعداد پاس گل در این فصل لیگ برتر، از آنِ دی بروینه است.

 پپ ترجیح داد تا از خط دفاعی 4 نفره استفاده کند و آلکساندر کولاروف را در قلب خط دفاعی در کنار جان استونز به میدان فرستاد. هیچ یک از این دو بازیکن، اصالتاً دفاع وسط نیستند.

اگر گاستون رامیرز در این بازی محروم نبود، شاید مارتن دی رون اصلاً بازی نمی کرد ولی این بازیکن هلندی، نه تنها بازی کرد بلکه یک گل حیاتی را برای میدلزبورو به ثمر رساند. تقابل آلوارو نگردو با تیم سابقش و بازگشت استیوارت داونینگ به ترکیب اصلی میدلزبورو جالب توجه بود. 7 بازیکن اسپانیایی در این بازی به میدان رفتند که حضور چند دقیقه ای الکس گارسیا 19 ساله در ترکیب منچستر سیتی، توجه کارشناس ها را جلب کرد، حضوری که چندان خوش یُمن نبود و منجر به گل تساوی حریف شد.

71% مالکیت توپ برای سیتی، 26 شوت برای سیتی و فقط 5 شوت برای بورو، 7 شوت داخل چارچوب برای میزبان در مقابل 3 برای میهمان، آمار عجیب 14 شوت داخل محوطه جریمه برای سیتی

بیشترین تعداد پاس؛ فرناندینیو، داوید سیلوا و گائل کلیشی به ترتیب با 89، 71 و 71 پاس

آنتونیو باراگان و جرج فرند دو مدافع میدلزبورو بسیار عالی کار کردند؛ مجموعاً 13 دفع توپ و 12 نبرد تن به تن داشتند.

*کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka

4464