رونالدو: این آخرین تمدید قراردادم نیست؛ عناوین تیمی مهم تر هستند

رونالدو: این آخرین تمدید قراردادم نیست؛ عناوین تیمی مهم تر هستند

وبسایت رسمی برنامه نود - کریستیانو رونالدو روز دوشنبه قرارداد خود با رئال مادرید را تا سه سال دیگر (2021) تمدید کرد و امروز در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو کنفرانسی مطبوعاتی به این مناسبت ترتیب داده شد.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، این دومین باری است که ستاره پرتغالی قرارداد خود با رئال مادرید را تمدید می کند. اولین بار در سال 2013 و 4 سال پس از حضور در این تیم، تا سال 2018 تمدید کرد و حالا در صورتی که تا سال 2021 در مادرید بماند، آن زمان 36 ساله خواهد بود. بعد از صحبت های فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید در ابتدای مراسم، رونالدو به روی صحنه آمد و گفت:

صبح بخیر، از رئیس، باشگاه رئال مادرید، شهر مادرید، هم تیمی هایم و همه کسانی که کمک کردند تا به این لحظه برسم، تشکر می کنم. امروز برای من روز ویژه ای است، روز بسیار مهمی که من را با رئال مادرید پیوند می دهد. این باشگاه در قلب من جای دارد، خانه من است، و حالا در لحظه منحصر  به فردی هستم. حالا 5 سال دیگر از قراردادم باقی مانده و مشخصاً آخرین باری نیست که تمدید می کنم. رئال مادرید بهترین باشگاه دنیاست و مهمترین باشگاه برای من به حساب می آید. فوتبال حافظه ای ندارد، اما شما و مادرید دارید. می خواهم به تاریخ سازی ادامه دهم و در 5 سال آینده نیز مثل گذشته عمل خواهم کرد. بهترین عملکرد و نمایش خود را ارائه می کنم و گلزنی خواهم کرد. پس خیلی از شما، خانواده ام، تیم و همه کسانی که با من و رئال مادرید کار می کنند متشکرم.

سپس او به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد:

چه حسی دارید؟

بسیار خوشحالم، یک رؤیا به حقیقت پیوسته و تمدید قرارداد با رئال مادرید اتفاق بسیار ویژه ای محسوب می شود. چیزی که من می خواهم، تاریخ سازی به همراه بهترین باشگاه دنیاست.

چه محدودیت هایی برای خود تعیین می کنی؟ آیا بعد از اتمام این قرارداد، می خواهی در مادرید ادامه دهی؟

خواهیم دید، هیچکس از آینده خبر ندارد. می خواهم اینجا بازنشسته شوم، نمی دانم در چه سنی. این قرارداد یکی مانده به آخر من است، و امیدوارم چند سال دیگر هم اینجا بمانم. این لحظه ویژه ای است که رئال مادرید دوباره در اختیار من قرار داد.

دی استفانو، رائول،... چه گفته اند؟

من افتخار ملاقات با دی استفانو، اسطوره ای بزرگ را داشته ام، و او همیشه به من می گفت: 'قهرمان، ادامه بده، تو بزرگترین هستی'. او علاقه خاصی به من داشت. همیشه چهره او به عنوان نقطه مرجع در یاد من خواهد ماند. بسیار خوشحالم. مطمئنم او و رائول هم برای من خوشحال اند. با رائول هم دورانی سپری کرده ایم. مشخصاً می خواهم به گلزنی بیشتر و بیشتر ادامه دهم چون می خواهم تا 41 سالگی بازی کنم.

چالش ها و رؤیا ها:

همیشه رؤیا های زیادی دارم، اما دستیابی به آنها چیز دیگری است. اعداد و ارقام من در رئال مادرید باورنکردنی است. انتظار این آمار و ارقام را در این مدت نداشتم اما تلاش من و هم تیمی هایم نتیجه داد. باید به تاریخ سازی ادامه دهیم. من پنج سال دیگر هم اینجا خواهم بود و مدت زیادی است. در لحظات خوب و بد، بهترین تلاش خود را به کار خواهم گرفت. همیشه می خواهم یاد بگیرم. می خواهم در بهترین باشگاه دنیا پیروز شوم.

گلزنی:

امروز روز زیبایی است، به چشمان مادرم نگاه می کنم و درخشش را می بینم. مسئله گلزنی آنقدر که شما فکر می کنید هم مهم نیست. گاهی اوقات می دانم که مضطرب به نظر می رسم، اما در واقع اضطراب نیست، یک جور ناامیدی است، اما تا یک هفته دیگر کریستیانو را خواهیم دید. برای هرکسی که عادت به گلزنی دارد، عدم گلزنی عجیب است، اما مسئله بزرگی نیست و هیچ اتفاقی رخ نداده است. همه ما لحظات خوب و بدی را سپری می کنیم.

500 گل برای رئال مادرید:

همه چیز به طور منظم از راه می رسد. هیچوقت فکر نمی کردم که بتوانم رکورد رائول را بشکنم اما شکستم. 500 گل ممکن است، اما من را وسواسی نکنید. آنچه اهمیت دارد، عناوین تیمی است. گلزنی خوب است، اما طی یک روند طبیعی از راه می رسد. باید به تلاش خود ادامه دهیم تا همیشه پیشرفت کنیم. هنوز بهترین روز ها نرسیده اند.

توپ طلای چهارم:

من لیگ قهرمانان اروپا، جام ملت های اروپا و این تمدید قرارداد را به دست آوردم... این زندگی رؤیایی است. آرام هستم چون به من بستگی ندارد. خیلی خوشحالم و هیچ وسواسی ندارم. مشخصاً یک دستاورد مهم است، اما قهرمانی در چمپیونزلیگ و یورو 2016 نیز مهم بودند.

آینده:

نمی دانم اینجا خواهم بود یا نه. لحظه کنونی مهم ترین است. آینده را هم خواهیم دید. من همیشه پیوند عمیقی با این باشگاه داشته ام. به خاطر تمام چیز هایی که این باشگاه و مردم به من داده اند. نمی دانم 30 سال بعد چه کار خواهم کرد، اما هویت من همیشه با این باشگاه گره خواهد خورد چون در قلب من جای دارد.

حمایت ها:

خانواده همیشه در لحظات خوب و بد از من حمایت کرده است. بعد از دیدن این دنیا، نمی توانم بگویم که روز های بدی داشته ام. می توانم بگویم که روز های کمی خوب داشته ام.

سرگرمی ها:

حس خوبی دارم. لحظات خوب و گاهی اوقات نه چندان خوبی وجود دارند. این بخشی از زندگی است. باید این را بپذیرید و با سری بالا ادامه دهید چون فصل بسیار طولانی است. ما صدرنشین هستیم و می خواهیم ادامه دهیم. زندگی خیلی خوب است.

1771