خواندنی های آماری سوانسی سیتی - منچستر یونایتد؛ قوی سفید، بهترین شکارِ شیاطین سرخ

خواندنی های آماری سوانسی سیتی - منچستر یونایتد؛ قوی سفید، بهترین شکارِ شیاطین سرخ

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر یونایتد در مقابل فنرباحچه در استانبول شکست خورد اما نقطه روشن آن بازی، درخشش نسبی وین رونی بود. شیاطین سرخ در هفته یازدهم به ولز سفر کرده و با ارائه یک بازی برتر، سوانسی سیتی را شکست دادند. نگاهی ویژه به این بازی از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، منچستر یونایتد با ارائه یک بازی جذاب و دیدنی به ویژه در نیمه اول توانست میزبان خویش سوانسی سیتی را در ولز شکست بدهد. مثلث نجومی های یونایتد یعنی زلاتان ابراهیموویچ-پل پوگبا و وین رونی درخشش ویژه ای در این بازی داشتند، پوگبا یک گل زیبا زد، زلاتان دو گل زد و رونی دو پاس گل به زلاتان داد. شاگردان باب بردلی در نیمه دوم بهتر بازی کردند ولی زور آنها به یونایتد نمی رسید و این بار ژوزه مورینیو از روی سکوهای ورزشگاه لیبرتی، جشن پیروزی گرفت.

سوانسی طی چند فصل اخیر، همیشه گربه سیاه یونایتد محسوب شده و پیش از این بازی، طی 4 رویارویی با شیاطین سرخ، 3 بار پیروز شده بود اما قوها این بار چاره ای جز تسلیم در مقابل زلاتان، رونی و پوگبا نداشتند. این 3 بازیکن بالاخره پس از مدت ها درخشیدند. یونایتد پس از 2 باخت پیاپی در خانه سوانسی در لیگ برتر، سر انجام طعم برد را چشید. آنها در تاریخ لیگ برتر، فقط 4 بار در زمین یک تیم متحمل 3 باخت متوالی شده اند.

از 9 دیدار اخیر این دو تیم در کلیه رقابت ها، 6 بار نتیجه 2-1 رقم خورده که شامل 4 برد برای سوانسی و 2 برد برای یونایتد بوده است اما این بار و پس از 4 نتیجه متوالی مشابه 2-1، چنین نتیجه ای روی تابلو ثبت نشد.

هر چه قدر که سوانسی برای یونایتد ترسناک است، به همان اندازه نیز وین رونی برای سوانسی مخوف بوده زیرا وی توانسته 2 گل و 4 پاس گل را طی 6 رویارویی اخیر با سوانسی در لیگ برتر ثبت کند. بازی در مقابل سوانسی و درخشش کاپیتان منچستر یونایتد و تیم ملی انگلیس، بهترین هدیه برای رونی در آستانه بازی های ملی بود. صدمین پاس گل وین رونی در لیگ برتر و نوید روزهای خویش برای کاپیتان

عملکرد سوانسی در نیمه اول به قدری فجیع بود که بردلی در بین دو نیمه، وین راتلج و فرناندو یورنته را بیرون کشیده و به جای آنها، مودو بارو و جفرسون مونترو را به بازی فرستاد. آلفی ماوسون و استیفن کینگزلی دو مدافع نه چندان مطرح در ترکیب اصلی سوانسی قرار داشتند و زوج خط حمله این تیم در شروع بازی، با فرناندو یورنته و بورخا باستون کاملاً اسپانیایی ولی خنثی بود.

بیشترین میزان دوندگی در فصل جاری لیگ برتر به لیورپول تعلق داشته و کمترین میزان به منچستر یونایتد!

یونایتد پس از 307 دقیقه یعنی بیش از 5 ساعت! در لیگ برتر گلزنی کرد. آخرین گل شاگردان مورینیو در لیگ برتر، 34 روز پیش به ثمر رسیده بود!

از 91 شوت اخیر منچستر یونایتد تا پیش از این بازی، فقط یک توپ تبدیل به گل شد ولی آنها در این بازی، کلاً 9 شوت زدند که حاصل آن، 3 گل بود! 91 شوت و یک گل ، 9 شوت و 3 گل!

از 15 شوت نخست زلاتان در لیگ برتر، 4 گل به ثمر رسید ولی پس از آن، زلاتان 42 شوت زد که حتی یک گل را هم برای وی در لیگ به ارمغان نیاورد. اما حکایت این بازی متفاوت بود و مجدداً ورق به سود زلاتان برگشت. زلاتان در این بازی 2 شوت زد، هر دو شوت در داخل چارچوب و هر دو تبدیل به گل شد! 42 شوت و صفر گل ، 2 شوت و 2 گل. زلاتان است دیگر!

باب بردلی هنوز نتوانسته تحول خاصی در تیم سوانسی ایجاد کند. حضور یک مربی آمریکایی در فوتبال بریتانیا یک اتفاق نوبرانه است و همگان منتظر کارنامه وی هستند تا شاید راه را برای سایر مربیان منطقه کونکاکاف به سوی فوتبال اروپا باز کند. قوهای سفید طی 10 بازی اخیر لیگ برتر، حداقل 2 گل را در 8 بازی دریافت کرده اند. این فصل، بدترین شروع سوانسی در تاریخ لیگ برتر بوده و آنها فقط 5 امتیاز دارند. باب بردلی پس از برندن راجرز تبدیل به دومین مربی تاریخ باشگاه سوانسی شد که در 4 حضور نخست روی نیمکت این تیم در لیگ برتر، پیروز نمی شود.

البته منچستر یونایتد نیز به جز فصل 15-2014 که تا پایان هفته دهم فقط 13 امتیاز داشت، بدترین شروع خود در تاریخ لیگ برتر را تجربه کرده اما این 3 امتیاز واجب تر از نان شب، مرهمی بود بر زخم های یاران مورینیو. دومین برد شیاطین سرخ طی 8 بازی اخیر لیگ برتر. فعلاً نیازی نیست که متخصصین فتوشاپ به دنبال ترکیب کردن چهره مورینیو و مویس یا فن خال باشند.

تیموتی فوسو منساح برای اولین بار در فصل جاری لیگ برتر برای منچستر یونایتد به میدان رفت.

63% مالکیت توپ برای یونایتد، مجموع شوت های هر دو تیم در این بازی 15 بود! (6 شوت سوانسی و 9 شوت یونایتد)

آمار پاس های صحیح یونایتد بسیار عالی بود؛ 366 پاس صحیح سوانسی و 695 پاس صحیح یونایتد با دقت 91% (اگر منچستر یونایتد در همه عرصه ها جزو بدترین ها باشد، در تعداد پاس بسیار عالی کار کرده هر چند که به تعداد پاس، هیچ امتیازی تعلق نمی گیرد)

یونایتد 3 شوت داخل چارچوب و 3 گل، سوانسی یک شوت داخل چارچوب و یک گل. خلاصه و مفید کار کردند هر دو تیم!

پل پوگبا در این بازی با 94 پاس و دقت 96%، عملکرد خوبی داشت و یک گل هم زد. او 7 پاس بلند فرستاد که هر 7 پاس بلند پوگبا صحیح بود. پس از پوگبا، بیشترین تعداد پاس توسط مایکل کریک و مارکوس روخو به ترتیب با 84 و 75 پاس ارسال شده است.

عملکرد خط دفاعی یونایتد بسیار خوب بود. مارکوس روخو، اشلی یانگ و ماتئو دارمیان در مجموع، 18 دفع توپ، 10 تکل و 18 نبرد تن به تن داشتند.

زلاتان این توفیق را داشت که علاوه بر زدن دو گل به سوانسی، زننده 25000 اُمین گل تاریخ لیگ برتر باشد. گل دوم زلاتان، چهارصدمین گل وی در فوتبال باشگاهی بود. او که در 6 بازی و 609 دقیقه متوالی در لیگ برتر، قادر به گلزنی نبود، به شوخی گفت که «فکرش را بکنید هر 25000 گل را خودم می زدم!»

و اما شادی پس از گل زلاتان که کمی عجیب بود، شاید هم خیلی عجیب بود:

*کلیه اعداد و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

4464