پیش بازی کلمبیا - شیلی؛ نبردی حیاتی برای تصاحب بلیت مسکو

پیش بازی کلمبیا - شیلی؛ نبردی حیاتی برای تصاحب بلیت مسکو

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم های ملی فوتبال کلمبیا و شیلی یکی از حساس ترین بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 را در منطقه آمریکای جنوبی برگزار می کنند.

به گزارش وبسایت نود، در چارچوب یازدهمین دور از مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آمریکای جنوبی موسوم به کونمبول، تیم ملی فوتبال کلمبیا در بازی برگشت، میزبان قهرمان آمریکای لاتین یعنی شیلی است. این بازی ساعت 12 بامداد جمعه 21 آبان 1395 در ورزشگاه متروپولیتانو شهر بارانکیا برگزار می شود. تیم های کلمبیا و شیلی به ترتیب با 17 و 16 امتیاز در همسایگی یکدیگر در رده های چهارم و پنجم جدول رده بندی حضور دارد و این بازی از حساسیت مضاعفی برای هر دو تیم برخوردار است زیرا با توجه به انتخاب 4 تیم از این منطقه، ناکامی در این بازی، می تواند سرنوشت هر یک از این دو تیم پر ستاره آمریکای جنوبی را تغییر بدهد.

به جز بولیوی و ونزوئلا، سایر تیم های منطقه آمریکای جنوبی همچنان شانس حضور در جام جهانی 2018 را دارند ولی از بین 8 تیم، فقط نیمی از آنها بلیت مسکو را به دست خواهند آورد. آخرین سفر شیلی به شهر بارانکیا در سواحل دریای کارائیب با تساوی دراماتیک 3-3 مقابل کلمبیا خاتمه یافت.

نکات آماری بازی:

کلمبیا طی 3 بازی اخیر در مرحله انتخابی جام جهانی فقط یک برد را به دست آورده که آن هم در خارج از خانه مقابل پاراگوئه بوده اما شیلی طی 4 بازی اخیر، به صورت یکی در میان باخت و سپس برد در کارنامه اش ثبت شده و طبق همین روند، اکنون نوبت باخت لاروخا است.

 آخرین رویارویی این دو تیم در ماه ژوئن گذشته و در مرحله نیمه نهایی کوپا آمریکا 2016 بود که با برتری 2-0 شیلی خاتمه یافت ولی دو بازی اخیر این دو تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی، با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

شیلی طی 4 بازی اخیر خارج از خانه، 3 بار شکست خورده ولی 2 برد خانگی پیاپی مقابل تیم های ضعیف پرو و بولیوی موجب احیای امیدهای لاروخا برای صعود به جام جهانی شد.

از سال 2009 به بعد، تنها تیم میهمان که توانسته در مرحله انتخابی جام جهانی در خاک کلمبیا پیروز شود، آرژانتین بود.

کلمبیا طی 5 بازی خانگی اخیر، حداقل دو گل را در 4 بازی به ثمر رسانده و طی 11 بازی اخیر خانگی، حداقل یک گل را در 9 بازی وارد دروازه حریفان کرده است.

شیلی طی 10 بازی اخیر در مرحله انتخابی جام جهانی، فقط یک کلین شیت داشته و در 5 بازی، حداقل دو گل خورده است. آنها طی 7 بازی اخیر فقط 3 بار پیروز شده اند.

کلمبیا طی 5 بازی اخیر، فقط 4 گل خورده در حالی که با تیم های بزرگی همچون برزیل و اروگوئه دیدار کرده است.

طی 7 ملاقات اخیر این دو تیم، فقط یک برد نصیب کلمبیا شده است.

شیلی طی 9 بازی اخیر، فقط 2 بار باخته ولی هر دو باخت در دو بازی اخیر خارج از خانه در مرحله انتخابی جام جهانی بوده است. کلمبیا هم طی 11 بازی اخیر خانگی در مرحله انتخابی جام جهانی، فقط یک بار باخته و 7 کلین شیت داشته است.

وضعیت بازیکن های دو تیم:

خبر خوش برای خوزه پکرمن سرمربی کلمبیا این است که رادامل فالکائو مهاجم ارزشمند این تیم، پس از پایان دوره طولانی مصدومیت به روزهای اوج برگشته و گل های حساسی را برای موناکو به ثمر رسانده و همگان منتظر تماشای مجدد بازی او با پیراهن «لوس کافه تروس» هستند. خط حمله کلمبیا با حضور رادامل فالکائو، حامس رودریگز و کارلوس باکا بسیار مخوف به نظر می رسد. حامس هم در بازی قبلی کلمبیا به علت مصدومیت حضور نداشت.

خبر بد برای خوان آنتونیو پیتزی سرمربی شیلی، مصدومیت عضلانی الکسیس سانچز بوده که وی را از حضور در این بازی محروم خواهد ساخت ولی هنوز امیدهایی برای بازگشت ستاره آماده این روزهای آرسنال به ترکیب شیلی در بازی بعدی مقابل اروگوئه وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم از نگاه وبسایت هو اسکورد:

پیش بینی نتیجه بازی از نگاه وبسایت هو اسکورد:

4464