گزارش/ آرژانتین ناتوان از اجرای پلن B، برزیل در بهترین فرم

گزارش/ آرژانتین ناتوان از اجرای پلن B، برزیل در بهترین فرم

روز جمعه پس از شکست 3 بر صفر مقابل برزیل، تنها یک خبر خوب برای آرژانتین وجود داشت.

به گزارش کاپ، پاراگوئه که با نتیجه یک بر صفر از حریف خود پیش بود، در نهایت در خانه با نتیجه پرگل 4 بر یک مقابل پرو شکست خورد. پیروزی پاراگوئه که قابل پیش بینی بود، می توانست آرژانتین را به رتبه هفتم جدول بازی های مقدماتی جام جهانی پایین ببرد.

بجز آن، چیز دیگری برای مربی آرژانتین یعنی ادگاردو بائوزا وجود نداشت. تیم، او را خجالت زده کرد و با اینکه بائوزا سعی داشت جنبه قدرت را به آنها تزریق کند، شفاف است که خود همچنان نگران است.

پلن A مقابل برزیل تا دقیقه 25 خیلی خوب عمل کرد. ترکیب محتاط 4.4.2 توانست استعداد های فردی برزیل را در جناحین زمین گیر کند، و فضای لازم را برای مسی ایجاد کرد تا به کارهای جادویی خودش مشغول شود. اما چطور می شود هم در خط دفاع قدرت داشت و هم بازیکنان لازم را برای تقویت مسی و ایجاد خطر بیشتر به جلو فرستاد، مشخصا این سوالی است که آرژانتین نمی تواند به آن پاسخ دهد.

این داستان بازی بود. آرژانتین نتوانست قدرت خط دفاعی خود را حفظ کند. سرمربی برزیل، تیته عاشق داشتن هافبک های هجومی و حضور آنها در خط جلو است. و زمانی که فیلیپه کوتینیو در سمت چپ حرکت کرد تا رابطه ای با نیمار پیدا کند، متوجه ضعف حریف شد، زیرا خط دفاعی بائوزا نمی توانست به این حرکت پاسخ دهد. پس از آن، خط دفاعی بائوزا از آن لحظه هم از نظر فردی و هم تیمی دچار شکنندگی شد. آنها در سه بازی اخیر خارج از خانه خود، هفت گل دریافت کرده اند و اگر برزیل در نیمه دوم شدید تر بازی می کرد، می توانستند هفت گل هم در این بازی دریافت کنند.

بائوزا زمانی برای کار با بازیکنانش ندارد، و حدس زدن حرکت بعدی او سخت است. آرژانتین در بازی بعدی خود به مصاف کلمبیا می روند، تیمی که از ضد حمله مقابل خط دفاع آرژانتین لذت می برد. همچنین یک بازی حساس مقابل شیلی هم در راه است و پس از آن یک سفر به ارتفاعات بلند لاپاز برای جدال با بولیوی. آرژانتین باید به خانه اروگوئه و اکوادور هم برود. آرژانتین امیدوار است که مسی بتواند با جادوی خود تیم را از خطر دور کند، اما بازی های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه برای آنها به پایان رسیده است.

برای تیته، چیزها خیلی خوب پیش می روند. بله، تیم او در ابتدای بازی مقابل آرژانتین از یک حقه استفاده کرد. سرمربی برزیل گفت فکر می کرده رقیب بازی را خیلی بهتر شروع کند، و این موضوع که فرناندینیو در دقیقه شش بازی با کارت زرد رو به رو شد بی شک به خاطر احتیاط بوده است.

اما برزیل در نهایت راه را پیدا کرد. آنها راه حل را پیدا کرده، خود را وارد بازی کردند و در نهایت به راحتی به پیروزی رسیدند. تیته همچنان می خواهد بداند تیمش زمانی که از حریف عقب است چه عملکردی خواهد داشت. آیا آنها می توانند خونسردی خود را حفظ کرده و به برنامه ای که برای بازی دارند بچسبند؟ پیروزی در پنج بازی پشت سر هم، دست آورد خیلی خوبی است. هیچ تیمی از زمان مارسلو بیلسای آرژانتین در سال 2001، در بازی های مقدماتی جام جهانی چنین عملکردی نداشته، اما تیته نیازی ندارد که بداند چه بلایی بر سر آن تیم آمد، آنها در مرحله گروهی جام جهانی 2002 حذف شدند.

البته اکنون دلایل زیادی برای جشن گرفتن هست. او یک فرمول پیدا کرده که استعداد های فردی و تیمی را با هم متحد کرده و از آنها اطلاعات دریافت می کند، و تمامی افکارش در حال نتیجه دادن هستند. در دروازه، بی تجربه گی و نداشتن خلاقیت الیسون سوالی را ایجاد کرد که چرا با فرمی که دیگو آلوس در والنسیا دارد، از او استفاده نمی شود، اما درست پیش از گل کوتینیو، السیون با یک شیرجه بلند جلوی شوت لوکاس بیگلیا و برتری آرژانتین را گرفت.

دعوت از پائولینیو خیلی مورد انتقاد قرار گرفت، اما همه کاره بودن او در خط هافبک در پیروزی برزیل اهمیت و نقش زیادی داشت. او در نیمه اول بیشتر وقت خود را صرف هدف قرار دادن بازیکنان حریف کرد، و در نیمه دوم برای پشتیبانی تیم به جلو می رفت. او در دو بازی ابتدایی برزیل در المپیک ریو عملکرد ضعیفی در آن پست داشت و به وینگ چپ انتقال داده شد. اما در چهار بازی ابتدایی تیته موفق به زدن چهار گل شد. حضور او در تمامی دقایق بازی باعث نگرانی آرژانتین بود و پاس با دقت او بود که زمینه ساز گل نیمار شد.

برزیل در حال بردن بازی ها است و همه چیز به خوبی پیش می رود. تیته دقیقا می داند چه زمانی برای آنها بهترین است. لازم است که آنها نیز گاهی اشتباه کنند. شاید شادابی و طراوت پرو بتواند آزمون خوبی برای شاگردانش در روز سه شنبه باشد.