آرژانتین 3-0 کلمبیا؛ قدرتنمایی آلبی سلسته با رهبری مسی

آرژانتین 3-0 کلمبیا؛ قدرتنمایی آلبی سلسته با رهبری مسی

وبسایت رسمی برنامه نود - آرژانتین پس از شکست تحقیر آمیز 3-0 مقابل برزیل، در دوازدهمین بازی از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 به مصاف کلمبیا رفت و بازی خوبی را ارائه داد.

به گزارش وبسایت نود، آرژانتین برای تداوم رکورد 23 ساله شکست ناپذیری مقابل کلمبیا در خانه و همچنین جبران ناکامی طی 5 بازی اخیر، میزبان کلمبیا در ورزشگاه سان خوان بود. کلمبیا و آرژانتین پیش از شروع این بازی به ترتیب 18 و 16 امتیاز داشتند. این بازی برای آرژانتین و ادگاردو بائوسا سرمربی این تیم بسیار حیاتی بود. وی 3 تغییر را در ترکیب تیمش ایجاد کرده و لوکاس پراتو را به جای گونزالو هیگوایین در خط حمله قرار داد. اِوِر بانگا جانشین انزو پرز شد و سومین تغییر در پست دفاع راست بود که گابریل مرکاتو به جای پابلو زابالتا به میدان رفت. کلمبیا نیز یری مینا را به علت مصدومیت در اختیار نداشت و خوزه پکرمن یک تغییر را در پست دفاع چپ ایجاد کرد. حضور رادامل فالکائو در نوک حمله کلمبیا جالب توجه بود.

ترکیب اصلی دو تیم به شرح ذیل است:

آرژانتین: رومرو، مرکادو، اوتامندی، فونس موری، ماس، ماسکرانو، بیلیا، دی ماریا، بانگا، مسی، پراتو

کلمبیا: اوسپینا، داوینسون سانچز، آریاس، موریو، آلوارز، کارلوس سانچز، دانیل تورس، باریوس، کوادرادو، حامس، فالکائو

بازی با سرعت خوبی آغاز شد و اولین موقعیت روی دروازه ها در دقیقه 5، با ارسال یک ضربه شروع مجدد توسط لیونل مسی و ضربه سر گابریل مرکاتو ایجاد شد که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

5 دقیقه بعد، دوباره یک ضربه ایستگاهی از فاصله حدود 25 متری خط دروازه کلمبیا نصیب آرژانتین شد. مسی پشت توپ قرار گرفت و این بار با یک ضربه مستقیم، توپ را به زیر سقف دروازه داوید اوسپینا فرستاد. شادی زاید الوصف مسی، سان خوان به مرز انفجار رسید و بائوسا یک نفس راحت کشید. یکی از حیاتی ترین گل های عمر ورزشی مسی؛ آرژانتین 1-0 کلمبیا

همه نگاه ها به لوکاس پراتو دوخته شده است. گونسالو هیگوایین روی نیمکت نشسته و دوربین تلویزیونی خوش ذوق، مدام چهره اش را روی نیمکت نشان می دهد.

دقیقه 17؛ ارسال یک ضربه ایستگاهی توسط حامس و ضربه سر بسیار وحشتناک رادامل فالکائو که با اختلاف کمی از بالای دروازه سرخیو رومرو به اوت رفت. دومین ضربه سر فالکائو و جدی ترین خطر کلمبیا تا اینجای بازی

مسی در جناح راست صاحب توپ شد و سپس توپ را روی پای چپ آورد و روی دروازه کلمبیا فرستاد، پرواز لوکاس پراتو و ضربه سر چرخشی وی درون دروازه کلمبیا قرار گرفت. شروع کوبنده آرژانتین در این بازی و تا دقیقه 22؛ آرژانتین 2-0 کلمبیا و لئو مسی یک گل و یک پاس گل

پس از گل دوم آرژانتین، بازی بسیار آرام شد و در نهایت، نیمه اول با حساب 2-0 خاتمه یافت. بازی در نیمه اول بسیار خشن بود و 5 کارت زرد به همراه داشت.

خوزه پکرمن که از عملکرد تیمش در نیمه اول راضی نبود، یک تعویض را در خط هافبک انجام داده و ویلمار باریوس را بیرون کشید.

آرژانتین در نیمه دوم نیز شروعی تهاجمی داشته و پراتو یک فرصت خوب را در جلوی دروازه کلمبیا از دست داد. پس از این صحنه، بازی آرام شده و آرژانتین سعی در اداره جریان بازی داشت.

حرکت عالی مسی در دقیقه 67 و پاسی که در سمت چپ به دی ماریا رسید ولی ضربه او در زاویه تنگ، به بغل تیر دروازه اوسپینا خورده و به اوت رفت.

تغییرات بائوسا در ترکیب اصلی تیمش بسیار مؤثر بود، به ویژه مرکاتو و پراتو که خیلی خوب بازی کردند. مرکادو در تک تک ضربات ایستگاهی، جلو آمد و روی توپ های هوایی خطرساز شد.

کلمبیا در دقایق پایانی فشار را روی دروازه حریف زیاد کرده و چند حمله را از طریق سانتر از کناره ها تدارک دید.

توپ ربایی مسی در جناح چپ و پاس عرضی وی به دی ماریا درون محوطه جریمه، ضربه محکم دی ماریا و آرام گرفتن توپ در سقف دروازه کلمبیا؛ دقیقه 85 آرژانتین 3-0 کلمبیا

پایان بازی با برتری 3-0 آرژانتین و حفظ رکورد 23 سال شکست ناپذیری خانگی مقابل کلمبیا و ادامه کلین شیت 19 ساله مقابل کلمبیا در خانه!

4464