بنیتز: از هیچ کمکی برای جرارد دریغ نمی کنم؛ او در میدان یک رهبر واقعی بود

بنیتز: از هیچ کمکی برای جرارد دریغ نمی کنم؛ او در میدان یک رهبر واقعی بود

وبسایت رسمی برنامه نود - اسطوره باشگاه لیورپول و تیم ملی انگلیس پس از 18 سال دوران فوتبال حرفه ای، سرانجام روز پنج شنبه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش وب سایت نود، استیون جرارد افسانه ای پس از 17 سال حضور در لیورپول، در آخرین سال دوران فوتبالش، با جدایی از قرمزپوشان راهی لیگ حرفه ای آمریکا و تیم لس آنجلس گالکسی شد.

استیون جرارد 36 ساله پس از بازنشستگی از فوتبال قصد دارد وارد عرصه مربیگری شود؛ به دنبال انتشار این اخبار، رافائل بنیتز سرمربی سابق لیورپول ضمن ابراز خشنودی بابت این تصمیم جرارد اعلام کرد از این مسئله بسیار استقبال کرده و آماده هرگونه کمک به این بازیکن بزرگ انگلیسی در عرصه مربیگری است. این مربی طی صحبت هایی با سایت fourfourtwo در این باره اظهار داشت:

اگر جرارد تصمیم دارد با من مشورت کند و در مورد تجربیاتم در عرصه مربیگری و راه های به دست آوردن آنها صحبت کند، با کمال میل ایده هایم را به او خواهم گفت. مسلماً جرارد با افراد زیادی آشنایی و ارتباط دارد که می تواند از توصیه های آنها نیز بهره بگیرد، اما حداقل می توانیم با یکدیگر گفتگو کنیم و در مورد آن حرف بزنیم. از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد. او پرورش یافته آکادمی لیورپول است و سابقه کاپیتانی در تیم را دارد، اما مهمتر از آن او در زمین یک رهبر واقعی بود. در برخی موارد او با اعضای تیم صحبت هایی را انجام می داد که بسیار مثبت و مؤثر واقع می شد. او اصلاً فرد خودخواهی نیست؛ او از جمله افرادی است که همیشه به موفقیت تیم فکر می کند نه خودش. اگر شیوه تمرین کردن و شیوه رفتار او را مشاهده می کردید، به خوبی متوجه این مسئله می شدید که چرا او بازیکنی است که می تواند تفاوت های بزرگی را در بازی رقم بزند.

این مربی اسپانیایی در ادامه گفت:

به نظرم جرارد دانش و تجربه لازم برای مربیگری را دارد و همچنین آخرین سال بازی خود را در خارج از انگلیس بازی کرد که این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا او فرد بسیار بلند پروازی است. جرارد از این بابت خوش شانس بود که با مربیانی از کشورهای مختلف از جمله مربیان انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی کار کرده است. کار کردن با مربیانی از کشورهای مختلف این امکان را به شما می دهد که رویکردهای مختلفی نسبت به بازی پیدا کنید، و این مسئله به عنوان یک اصل واقعی همیشه در فوتبال مطرح بوده است.

رافائل بنیتز و استیون جرارد در کنار یکدیگر شب فراموش نشدنی را در تاریخ باشگاه لیورپول و فوتبال اروپا به جای گذاشتند. در فینال لیگ قهرمانان سال 2005 و در دیدار برابر تیم قدرتمند میلان ایتالیا، در حالیکه استیون جرارد و یارانش در نیمه نخست بازی با سه گل از حریف عقب افتادند، در نیمه دوم به طرز باور نکردنی در طی 6 دقیقه هر سه گل خورده را جبران کردند و در ادامه در ضربات پنالتی با پیروزی بر حریف ایتالیایی، شبی ماندگار را در استانبول جشن بگیرند. بنیتز اسپانیایی در مورد فینال به یاد ماندنی استانبول و نقش جرارد در پیروزی لیورپول و رهبری سایر بازیکنان اینگونه توضیح داد:

او در بیرون میدان آنقدر تلاش و سختکوشی داشت که برای همه بازیکنان یک الگو به حساب می آمد. پس از پایان همکاری من با لیورپول و جرارد، او زیر نظر مربیان مختلفی بازی کرد و در پست های مختلفی هم در ترکیب لیورپول به میدان رفت. همین مسئله بیانگر آنست که او درک بسیار بالای از بازی دارد و مهارت بازیخوانی او بسیار عالی است.

رافائل بنیتز در پایان هم گفت:

شاید در آینده او مربی بزرگی شود. اگر می خواهد درباره این مسائل با من مشورت کند، می توانیم ارتباط خود را حفظ کرده و من از هر ایده مفیدی که داشته باشم در اختیار او قرار خواهم داد؛ بدون شک خود باشگاه لیورپول هم ایده هایی برای جرارد خواهد داشت. فراموش نکنیم که درباره یکی از بهترین تیم ها و یکی از بزرگترین بازیکنانی که با آنها کار کرده ام، بحث می کنیم؛ زیرا استیو بازیکنی با قابلیت بازی در چندین پست زمین است و گلزن خوبی هم بود. در ارسال پاس هم مهارت فوق العاده ای داشت، و از منظر دفاعی هم باید بگویم تکل های او محکم و بی نقص بودند. او می تواند الگویی برای سایر اعضای تیم باشد. ما در کنار هم فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدیم؛ از استیون جرارد بسیار ممنون و سپاسگزارم.

2081